KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Wat is het juiste aanhaalmoment van het voortandwiel?
90 Nm of 100 Nm?
Zie screenshot uit de manual.
Aanhaalmoment  motor manual VTW.JPG
 
90nm, zoals ik het lees en doe mijn mijn 690r.
100nm 35nm voor achtertandwiel bout.

Navraag bij dealer blijkt het voortandwiel toch 100Nm te zijn.
Moer primair tandwiel (die van 90Nm) is de moer waarmee het primaire tandwiel op de krukas gemonteerd zit. (volgens de dealer)
 
Op youtube staan diverse filmpjes van lui die een voortandwiel verwisselen.
Echter niemand gebruikt het juiste aanhaalmoment.

Bijvoorbeeld:
(12:10)

(2:19)
 
Op youtube staan diverse filmpjes van lui die een voortandwiel verwisselen.
Echter niemand gebruikt het juiste aanhaalmoment.

Bijvoorbeeld:
(12:10)

(2:19)
Zou me niet heel druk maken over 10nm. Wanneer een verbinding vettig is moet je het aanhaal moment ook verlagen. Zie bijna nooit iemand de verbinding eerst reinigen (ontvetten). Terwijl het waarschijnlijk wel onder het kettingvet zit.
 
En ondertussen wacht ik nog steeds op mijn powerparts zadel., nog steeds niet teruggekregen.

Blijkbaar hebben ze een productiefout in het zadel zitten waarbij het logo los laat, dus blijkbaar mag ik daar nog wel even op wachten. Ondertussen had ik ook al gekeken voor een Seat Concepts versie, maar voor de 2021 EU model specifiek hebben ze het nog niet, dus dat is ook geen optie..

Iemand die nog een ander idee weet voor een meer comfortabel zadel?
 
En ondertussen wacht ik nog steeds op mijn powerparts zadel., nog steeds niet teruggekregen.

Blijkbaar hebben ze een productiefout in het zadel zitten waarbij het logo los laat, dus blijkbaar mag ik daar nog wel even op wachten. Ondertussen had ik ook al gekeken voor een Seat Concepts versie, maar voor de 2021 EU model specifiek hebben ze het nog niet, dus dat is ook geen optie..

Iemand die nog een ander idee weet voor een meer comfortabel zadel?
Touratech
 
Inmiddels een paar honderd kilometer met de Radegarage kit (opbergvak en luchtfilter). Meest opvallend is dat ik de motorrem haast kwijt ben. Met het DNA filter viel de motor haast stil bij gas dicht en nu rolt deze door. Even wennen.
Verder warmt het spul wat je in de bak doet goed op. Na een rit warm water en een paar getoaste boterhammen :')
Eind augustus op de testbank voor volledige afstelling.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met spul van Nomad ADV? Ik wil deze gaan bestellen, heb momenteel nog geen eens handgrepen op de Enduro dus eerst die kappen netjes doorboren en dan dit monteren. En zijn er al mensen die weten waar je bv weer mooie nette witte dopjes oid kan kopen om die gaten weer te 'dichten'?

 
Iemand ervaring met spul van Nomad ADV? Ik wil deze gaan bestellen, heb momenteel nog geen eens handgrepen op de Enduro dus eerst die kappen netjes doorboren en dan dit monteren. En zijn er al mensen die weten waar je bv weer mooie nette witte dopjes oid kan kopen om die gaten weer te 'dichten'?

Ik heb zelf die van perunmoto inclusief de upgrade voor de tank bouten.
Die van perunmoto schijnt iets fijner te zijn voor bagage
 
Inmiddels een paar honderd kilometer met de Radegarage kit (opbergvak en luchtfilter). Meest opvallend is dat ik de motorrem haast kwijt ben. Met het DNA filter viel de motor haast stil bij gas dicht en nu rolt deze door. Even wennen.
Verder warmt het spul wat je in de bak doet goed op. Na een rit warm water en een paar getoaste boterhammen :')
Eind augustus op de testbank voor volledige afstelling.
Kan je niet van die reflectiefolie eraan kleven?
 
Die van Perunmoto ook even bekeken, vind die wel wat mooier maar is wat smaller. Ik heb zonet toch maar die van Nomad-ADV gekocht. Hij gaat alleen gebruikt worden (en gemonteerd worden) met daadwerkelijke vakanties. Dus liever eentje met wat breder draagvlak dan en dat heeft die. We gaan het meemaken! Vind de €106 en het feit dat het uit Nederland komt ook top. Ik zal wanneer ie gemonteerd is een fotootje plaatsen.
 
Sinds een paar weekjes eigenaar van deze prachtige husky :j Rijdt vrijwel hetzelfde als mijn 690 SMC R (2014). Wel heeft deze voor mijn gevoel iets langere versnellingen.

Ben momenteel naast het rijden lekker aan het knutselen. Heb er onlangs een paar pegs opgezet om hem wheelie/valproef te maken :+

Het voetpedaal van de achterrem staat erg ‘horizontaal’ ik zou deze graag wat verder naar beneden willen hebben zodat ik mijn voet er wat makkelijker op kan laten rusten ook als ik deze niet gebruik (zeker met wheelies oefenen is dat wel fijn). Ik kan de vrije slag nog enigszins aanpassen maar het verschil is is dan minimaal en niet merkbaar. Zijn er toevallig aftermarket rempedalen die wat verder naar beneden staan? Heb hiervoor nog niets kunnen vinden so far.

Ik sta op het punt om ook de Rotweiler fuel dongle te bestellen. Ze verkopen er ook een schroefje bij voor in de uitlaat waar normaal gesproken de 02 sensor in zit voor maar liefst $ 20,- :'). Je kunt hier ook gewoon prima zelf een 12mm schroef met een koper afdichtringetje in draaien toch? Ik vind $ 20,- voor een rvs schroefje van nog geen € 1,- net iets teveel van het goede.

Hoe zijn de ervaringen hier met de fuel dongle? Van wat ik heb gelezen en gezien is dat de motor onderin wel voelbaar meer power heeft en lekkerder oppakt in lage toeren.
 

Bijlagen

  • 7F6225F7-4876-4B0F-94CE-CB39C3378B98.jpeg
    7F6225F7-4876-4B0F-94CE-CB39C3378B98.jpeg
    468,4 KB · Weergaven: 18
Sinds een paar weekjes eigenaar van deze prachtige husky :j Rijdt vrijwel hetzelfde als mijn 690 SMC R (2014). Wel heeft deze voor mijn gevoel iets langere versnellingen.

Ben momenteel naast het rijden lekker aan het knutselen. Heb er onlangs een paar pegs opgezet om hem wheelie/valproef te maken :+

Het voetpedaal van de achterrem staat erg ‘horizontaal’ ik zou deze graag wat verder naar beneden willen hebben zodat ik mijn voet er wat makkelijker op kan laten rusten ook als ik deze niet gebruik (zeker met wheelies oefenen is dat wel fijn). Ik kan de vrije slag nog enigszins aanpassen maar het verschil is is dan minimaal en niet merkbaar. Zijn er toevallig aftermarket rempedalen die wat verder naar beneden staan? Heb hiervoor nog niets kunnen vinden so far.

Ik sta op het punt om ook de Rotweiler fuel dongle te bestellen. Ze verkopen er ook een schroefje bij voor in de uitlaat waar normaal gesproken de 02 sensor in zit voor maar liefst $ 20,- :'). Je kunt hier ook gewoon prima zelf een 12mm schroef met een koper afdichtringetje in draaien toch? Ik vind $ 20,- voor een rvs schroefje van nog geen € 1,- net iets teveel van het goede.

Hoe zijn de ervaringen hier met de fuel dongle? Van wat ik heb gelezen en gezien is dat de motor onderin wel voelbaar meer power heeft en lekkerder oppakt in lage toeren.
Je verandert de rempositie door de remzuiger te verplaatsen. Ik neem aan dat je dat ook doet.
Je kan ook een verlaagd remvoetje kopen. Bosley maakt ze bijvoorbeeld.

Ik heb een fuel dongle (O2 eliminator) van Smart Moto, kost je in totaal 20 euro.
 
Je verandert de rempositie door de remzuiger te verplaatsen. Ik neem aan dat je dat ook doet.
Je kan ook een verlaagd remvoetje kopen. Bosley maakt ze bijvoorbeeld.

Ik heb een fuel dongle (O2 eliminator) van Smart Moto, kost je in totaal 20 euro.
Thanks voor de tip! Dat scheelt inderdaad weer wat. Plus hier krijg je er voor die €20,- ook een afdichtschroef bij. Zit er nog verschil tussen de dongles qua afstellingen in brandstof/luchtverhouding? Of stellen ze allebei slechts de 02 sensor buiten werking?
 
Thanks voor de tip! Dat scheelt inderdaad weer wat. Plus hier krijg je er voor die €20,- ook een afdichtschroef bij. Zit er nog verschil tussen de dongles qua afstellingen in brandstof/luchtverhouding? Of stellen ze allebei slechts de 02 sensor buiten werking?
Geen ervaring met de rottweiler maar beide zeggen dat ze de motor beter laten rijden.
Ik merk zeker stationair in zijn 2 dat het met dongle een stuk soepeler gaat.
Maar heb hem er nu al zo lang in dat ik het niet meer weet. Het rijdt met dongle iig soepel, of het met rottweiler beter is geen idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan