KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Het is een 220-90 veer, hij veert amper in als ik er op zit en heeft helemaal geen free sag. Ik ben zelf 1.73 m en 90 kg. Misschien is de orginele veer beter. Ik ga dan eerst maar de ringen van de huidige veer wat losser tikken. Hopelijk ontstaat er dan free sag en zakt de motor enkele cm.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou de goede veer moeten zijn.
Gewoon de "Sag" goed instellen, dus waarschijnlijk alleen de moeren losser draaien.
Let op dat de boel goed schoon is. Één zandkorrel en de moer vreet in op de demper, ben je verder van huis.
Schoon blazen met perslucht, druppeltje ketting spray erop...
 
Ik zou eerst knoeien met de instellingen van de veer idd, vervangen kan altijd nog.
Ik gebruik liever de 6 kant, heb ik meer maten van. Torx gaat niet zo snel dol bij het gebruik van de juiste maat (dus geen maatje kleiner gebruiken dat ook past). Goed gereedschap betaald zich sws snel uit.
 
Dat zou de goede veer moeten zijn.
Gewoon de "Sag" goed instellen, dus waarschijnlijk alleen de moeren losser draaien.
Let op dat de boel goed schoon is. Één zandkorrel en de moer vreet in op de demper, ben je verder van huis.
Schoon blazen met perslucht, druppeltje ketting spray erop...

Dat maakt het wel spannend, het is niet makkelijk te zien of er nog wat zand zit. Dan zal ik eerst o.a. de tank moeten verwijderen.
 
Dat maakt het wel spannend, het is niet makkelijk te zien of er nog wat zand zit. Dan zal ik eerst o.a. de tank moeten verwijderen.
Ik zou hem niet inspuiten met kettingspray. Als je wilt dat er troep aan komt/ tussen gaat moet je dat gaan doen. Vetvrij houden is veel beter.
Je kan wel om het draaien te versoepelen het op dat moment inspuiten.
 
Ik ga de boel maar meteen helemaal aanpakken want ik zag net dat de benzinekabel haarscheurtjes heeft. Er bleef net benzine uit lopen toen ik de slang loshaalde. Heeft deze geen automatische stop?
 
Afgelopen week m’n wielen geprobeerd uit te balanceren. Krijg mijn anchterwiel met geen mogelijkheid goed uitgebalanceerd. Althans niet zo dat die op ieder punt doodstil blijft hangen. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat de achterband versleten is (zitten her en der ook wat ‘platte’ stukken op de band). Heb het uitbalanceren nu gelaten voor wat het is. Volgende ronde met nieuwe banden ga ik er mee aan de haal. Even proef gereden zonder loodjes maar werkelijk waar géén merkbaar verschil … Is het uitbalanceren overigens echt een pré? Zolang het stuur niet trilt en de motor rechtdoor rijdt als je het stuur loslaat lijkt mij dat e.e.a. niet per se uitgebalanceerd hoeft te worden maar misschien is dat iets te kort door de bocht …

Even een hele andere vraag. Ik wil met de tijd toch nog een wat lichtere fiets aan gaan schaffen. Dit wordt dan een 450/500 exc. Deze ga ik dan zelf ‘ombouwen’ naar een sm. Setje nieuwe wielen en tandwielen eronder en dan ready to go toch? Moet de ratio van de versnellingen en/of final drive eigenlijk niet ook aangepast worden? Deze zijn neem ik aan specifiek afgestemd op het grotere 18” achterwiel toch? Of is het aanpassen van de externe tandwielen voldoende?

Ik heb ook nog even een mail naar de rdw gestuurd om te kijken of ik een kenteken op een smr 450 kan krijgen na de nodige modificaties. Dit is in principe een 450 exc met supermoto wielen. Andere banden en wat electronica er op (claxon, snelheidsmeter en verlichting) en dan zou je in principe een straat legale fiets moeten hebben …
 
Achterwiel wordt niet per se gebalanceerd. De flat spots waarvan je spreekt zijn vervelender.
 
Hallo,

Sinds gister eigenaar van een KTM SMC R 2019 mer Wings uitlaat. Wat een beest. Deze week importeren en knallen.

Wil hem ff delen hier.
 

Bijlagen

  • A7AA216C-F901-4094-833F-998A3158AFBD.jpeg
    A7AA216C-F901-4094-833F-998A3158AFBD.jpeg
    273,8 KB · Weergaven: 58
  • 382CF8B6-DAAE-47E7-A451-F2E72C68EB50.jpeg
    382CF8B6-DAAE-47E7-A451-F2E72C68EB50.jpeg
    295,3 KB · Weergaven: 56
  • 8FED66D9-3E1D-44AD-B10C-CD0DF3428885.jpeg
    8FED66D9-3E1D-44AD-B10C-CD0DF3428885.jpeg
    293,9 KB · Weergaven: 56
Dat e-keur type nummer is voor een andere motor (KTM 950-990) en betreft daar de linker demper van de 2 ;)
Dus OF KTM heeft hier een foutief nummer opgezet OF gedacht deze past, dus verkopen we als een KTM 690 systeem, of een eigenaar heeft die er zelf op geknutseld.

Linkie naar E-keur nummer.
 
'een' e-keur is niet voldoende he.
Demper moet gehomologeerd zijn voor dat exacte model en bouwjaar.
 
Heb de smartmoto fuel dongle besteld voor m'n KTM, ben heel benieuwd8-) Afgelopen zondag het eerste ritje van het jaar gemaakt, heb weer zin in het komende seizon!:Y💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan