KTM 690 SMC remklauw op KTM 450 EXC

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
Ik heb een supermotard wielenset voor mijn KTM 450 EXC (2008) gekocht.
Hier zit een 320mm motormaster schijf op maar geen bijbehorende remklauw.

Nu kost een motormaster remklauw al snel 150,- (2e hands), echter de zijn er voor schappelijke prijzen KTM 690 SMC remklauwen te krijgen/vinden.
De adapter ga ik zelf maken (cnc), maar ik vraag mij af of ik nog iets over het hoofd zie.

Kort gezegd:
Is een willekeurige 4 zuiger remklauw 'simpel' pas te maken met de juiste adapter.
Of moet ik aan meer dingen denken? Zoals?

Bij voorbaat dank!
 
Ga je de originele rempomp gebruiken of ga je die ook vervangen?
De motomaster klauw is bedoeld voor bij de originele pomp.
Je hebt weinig ruimte tussen de schijf en de spaken waardoor er weinig klauwen zo tussen passen.
Ik had mijn voorwiel gekruist laten spaken (linker spaak in rechter gat en rechter spaak in linker gat) om zo meer ruimte te krijgen voor de klauw maar zelfs dan past een standaard klauw er niet tussen.
 
Ik ben van plan een originele pomp te pakken.
Maar kan ik uit uw verhaal opmaken dat je min of meer gebonden bent aan de klauw van motomaster zelf?
 
Ik ben van plan een originele pomp te pakken.
Maar kan ik uit uw verhaal opmaken dat je min of meer gebonden bent aan de klauw van motomaster zelf?
Je bent gebonden aan een klauw die zo slank is dat hij tussen de schijf en de spaken past.
Ik had een Nissin klauw van een fireblade waar ik een stukje af heb moeten fresen aan de kant van de spaken terwijl mijn wiel al anders was gespaakt.
Als je poten verder uit elkaar staan heb je ook meer ruimte, mits je schijf verder naar buiten zit/kan.
 
Je kan bij ktm ook gewoon een adapterplaat voor je originele klauw bestellen. Had ik ook op mijn 530. Dat is het zelfde voor de 450. Kijk maar eens op op een site waar ze ktm powerparts verkopen.
 
Ok bedankt voor de tip dat de ruimte erg beperkt is.
Toch lijkt het me dat een 690 smc moet passen aangezien de wielen hetzelfde zijn!
Zoniet, dan een klein beetje wegfrezen van de klauw oid.
 
Ok bedankt voor de tip dat de ruimte erg beperkt is.
Toch lijkt het me dat een 690 smc moet passen aangezien de wielen hetzelfde zijn!
Zoniet, dan een klein beetje wegfrezen van de klauw oid.
Ik heb geen ervaring met de 690.
Ik had dit met een 620 en een 520.
Mijn maat had een 525 met een motomasterklauw en dat paste zonder aanpassingen.
 
690 moet passen inderdaad. Die heeft ook spaakwielen. Ik heb een klauw van een SMR op dezelfde manier pas gemaakt. Ook een adaptortje laten frezen. Gaat prima! Op de rempomp na zie je niets over het hoofd.
 
Hier zie je de adaptor redelijk:

metradsticks.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan