ktm 790 duke

Sinds vorige week heb ik ook een 790 Duke :] Dit na 11 jaar op een 1200 GS gereden te hebben. Rustig aan beginnen met inrijden, kan bijna niet wachten met vol gas geven :Y

Na 400 km had ik de olielekkage ook al geconstateerd, al gemeld voor de 1000 km beurt.

Ik heb echter geen probleem met myride, dat werkt best goed! (Alleen van tevoren de muziekspeler starten op mijn telefoon en tot nu toe :? gaat dat goed. Ik heb ook de houder voor mijn Garmin Zumo 590 laten monteren, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer nu ik muziek via myride kan spelen.

Alleen het OSCO kettingsmeerding zit op een lelijke plek, nogal in het oog, is er al iemand die daar een leuke plek voor gevonden heeft?
 
Na 400 km had ik de olielekkage ook al geconstateerd, al gemeld voor de 1000 km beurt.

Alleen het OSCO kettingsmeerding zit op een lelijke plek, nogal in het oog, is er al iemand die daar een leuke plek voor gevonden heeft?

Wow dit systeem kende ik nog niet (na even Google te raadplegen) blijkt me wel simpel in gebruik! En hoe zit het er op gemonteerd bij jouw? Eventueel via een foto is laten zien, want aan andere voorbeelden vind ik niet zo mooi oogend, maar het praktische zal uiteraard wel belangrijker zijn.
Elke keer als ik het lekje zie denk ik, smeert deze niet ineens mijn ketting. Zou me weer wat werk besparen :+
 
Hierbij een plaatje waarop het systeem te zien is. Ja, daar ben ik niet gelukkig mee... Dus als iemand een betere plek weet, graag! :?

Het systeem blijft wel, daar is het veel te handig voor! Op mijn Kawa moet ik nog steeds de ketting inspuiten. :/

full
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een plaatje waarop het systeem te zien is. Ja, daar ben ik niet gelukkig mee... Dus als iemand een betere plek weet, graag! :?

Het systeem blijft wel, daar is het veel te handig voor! Op mijn Kawa moet ik nog steeds de ketting inspuiten. :/

[afbeelding]

Inderdaad niet mooi geplaatst.. maar het lijkt mij op een naked bike moeilijk weg te werken zodanig het nog makkelijk bereikbaar blijft.
 
Hierbij een plaatje waarop het systeem te zien is. Ja, daar ben ik niet gelukkig mee... Dus als iemand een betere plek weet, graag! :?

Het systeem blijft wel, daar is het veel te handig voor! Op mijn Kawa moet ik nog steeds de ketting inspuiten. :/

[afbeelding]

Ik vind persoonlijk de slang naar achter het lelijkste. Waarom kort je die niet in en laat je hem recht onder het potje uitkomen?

Dat potje zou me daar niet zo storen.

Frans
 
spuit het potje zwart, minus een dun strookje zodat je het niveau kan zien.. :)
 
Misschien een oplossing om een plaatje te laten hechten tussen de buisjes van de bijrijdersteun
Dan kun je hem daarachter monteren even laten poedercoatenen je ziet hem niet meer.
Hierbij een plaatje waarop het systeem te zien is. Ja, daar ben ik niet gelukkig mee... Dus als iemand een betere plek weet, graag! :?

Het systeem blijft wel, daar is het veel te handig voor! Op mijn Kawa moet ik nog steeds de ketting inspuiten. :/

[afbeelding]
 
Bedankt voor de suggesties. Ik zal ze meenemen, bij de 1000 km beurt laat ik er nog een keer naar kijken.

Verder alleen maar lol met de Duke (ok, op wat zweten langs de carter na) ;-)
 
't Is werkelijk een plaatje!
Alleen nog een korte kentekenplaathouder erop, en hij is af. ;)
 
En ga er dan maar eens Duitsland mee in.
Ik denk niet dat je er ver mee komt. ;)
 
Laatst bewerkt:
iemand interesse om zijn oranje tankcover/voorspatbord/koplampcover te ruilen voor een zwarte set? O-)
 
Aangezien ik de standaard spiegels niet echt fraai vind, heb ik bij aankoop de spiegels van de 1290GT erop gezet. Ziet er beter uit, maar - ik weet het blijft een twin - boven de 70 km/u wordt het zicht toch wat beperkt door de trillingen. De standaard spiegels doen dit overigens ook.

Iemand een goed alternatief of wellicht een creatieve oplossing?
 
Deze Duitser had vond ik wel een mooie oplossing voor de spiegels. https://youtu.be/BIS-1ml7GNE
Aangezien ik de standaard spiegels niet echt fraai vind, heb ik bij aankoop de spiegels van de 1290GT erop gezet. Ziet er beter uit, maar - ik weet het blijft een twin - boven de 70 km/u wordt het zicht toch wat beperkt door de trillingen. De standaard spiegels doen dit overigens ook.

Iemand een goed alternatief of wellicht een creatieve oplossing?
 
gu
Dat zijn de Highsider Victory Evo met (al dan niet met KTM opdruk en verkocht als powerpart), zie: Buy Highsider Barend Mirror Victory Evo Left or Right, Black | Louis Motorcycle & Leisure

Naar onderen gemonteerd is het mooiste, maar het zicht schijnt slecht te zijn. Naar boven gemonteerd werken ze goed, maar wordt het wel een stukje breder.....niet handig in de file en stad.

[afbeelding]

Ik heb nog victory highsiders te koop voor de liefhebber.
Gaat om de spiegels + stuurgewichtjes van victory.
Alles netjes in doos nog.

PM voor meer info!
 
Naar boven vind ik ze niet handig. Als ik uitgebreid ga zwaaien naar iedereen sla ik alrijd met handen ertegen. _O-
Dat zijn de Highsider Victory Evo met (al dan niet met KTM opdruk en verkocht als powerpart), zie: Buy Highsider Barend Mirror Victory Evo Left or Right, Black | Louis Motorcycle & Leisure

Naar onderen gemonteerd is het mooiste, maar het zicht schijnt slecht te zijn. Naar boven gemonteerd werken ze goed, maar wordt het wel een stukje breder.....niet handig in de file en stad.

[afbeelding]
 
Die bar end spiegels boven het stuur is inderdaad geen gezicht. Dan kun je beter de originele spiegels laten zitten. Ik heb ze ook wel eens onder het stuur gezet. Genoeg om geen bekeuring te krijgen, maar niet om iets achter je te kunnen zien. Jammer, want het ziet er wel vet uit. Ik heb een beetje hetzelfde luxeprobleem met mijn Duke, maar zolang ik niets werkends heb gevonden blijven de originele flappen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Maar het zicht met de originele spiegels is toch ook prima?. De spiegels van de 790 lijken vrij veel, zo niet identiek aan de mijne. Tijdens mijn ritje op de demo-790 is mij er niets negatiefs aan opgevallen. Functioneel, maar heel mooi zijn ze inderdaad niet. Net zoals op de 390 dus.
 
Maar het zicht met de originele spiegels is toch ook prima?. De spiegels van de 790 lijken vrij veel, zo niet identiek aan de mijne. Tijdens mijn ritje op de demo-790 is mij er niets negatiefs aan opgevallen. Functioneel, maar heel mooi zijn ze inderdaad niet. Net zoals op de 390 dus.

Bij snelheden tot zo'n 70 km/u idd goed te doen, maar daarboven wordt door trillingen het zicht behoorlijk minder. Druk je met je vinger lichtjes tegen de steel dan zijn de trillingen (bijna) weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan