ktm 790 duke

Ze gaan het navragen in het land van herkomst want de technische dienst van België weet het ook niet.

Ik denk als je het achterste tandwiel vergroot dat je er ineens een nieuwe kettig mag bijkopen omdat de ketting tekort zal zijn.
 
Ja, uiteraard moet er dan een langere ketting om. 1 of twee tandjes kun je mogelijk nog compenseren met de kettingspanners, maar meer zal niet lukken. Ter vergelijking: op mijn SV rijd ik met 15t/49t terwijl 15t/45t origineel is. De ketting is hiervoor 6 schakels langer dan de originele.
Het rijdt wel een heel stuk leuker. Als de motor standaard nog niet kort gegeared is (zoals de 390) is het zeker eens aanrader.
 
Op de foto ziet de kettingspanner er hetzelfde uit als op de 990. De spanner een halve slag draaien en kon je gewoon de originele kettinglengte aanhouden.
Voor zover ik kan zien gaat dat bij de 790 op dezelfde manier net lukken.

2 of 3 tandjes er bij maakt al veel uit.
 
(Bijna) klaar voor de trackday op Assen komende vrijdag. Nieuwe achterband (Bridgestone S21, voorband van hetzelfde type zit er net 1000 km op), en een reeks power parts en aanverwante extra’s.

Tail Tidy van R&G, Barracuda windscreen, crash pads voor, pillion seat cover, handvatverwarming, wheel striping en silencer bracket (zodat ook de rechter duovoetsteun er af kan). Software-update gehad (van versie 0.17 naar 0.20, zodat de tripmeter niet meer zomaar op 0 springt), en een motormanagement update, waarvan ik de indruk heb dat ie iets soepeler is in de sport modus bij langzaam rijden.

Morgen zelf nog even de crash pads achter monteren (de bobbins voor de paddock stand blijken daartoe niet geschikt, want daarmee kan de achterbrug bij een val uitscheuren) en ook de Barracuda valblokken bij het motorblok moeten er nog even opgezet. Dan ben ik er klaar voor. Tenzij DPD morgen ook nog het K&N luchtfilter bezorgt, dan moet die er ook nog even in. :)
45F54DBD-585E-4751-AC3D-E7112D8ECADD.jpeg

8F95892A-9BB7-428F-97B0-772D5B631604.jpeg

5F775D0A-E7F2-471F-A552-82F0032B169D.jpeg

A64A48CB-1791-4CAB-BA56-DC8C31C825A9.jpeg

6EE17040-F41E-4398-81BF-0C0870A5686B.jpeg
 
Zijn er hier ook mensen die een Sena 30K gekoppeld hebben KTM My Ride? Met de update van de Sena 30K firmware naar versie 2.0 (Dutch) krijg ik geen geluid meer. Na diverse pairings verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik uiteindelijk versie 1.0.3 terug gezet op de Sena en nu werkt het weer als vanouds.
 
Mooie fiets Jabba, plaats je ook even een fototje als de barracuda valblokken erop zitten? Moet namelijk ook nog zoiets hebben.
 
Ziet er veelbelovend uit!
Wel gave kleurstelling! Oranje kleppendeksel is ook wel een leuk accent
 
KTM is weer goed bezig met de beloofde R uitvoering.
Jammer vind ik bij die tail tidy dat het weer zo'n vreemd opbouw achterlichtje is, waarom pakken zou niet het achterlicht van de 1290 uit het schap en plakken die er onder.
Als ze de artikelcode niet kunnen vinden wil ik die nog wel voor ze opzoeken _O-
 
Kweenie hoor, maar als je daarmee rijdend valt breekt t volgens mij direct af :p
 
Die van EvoTech zien er fraai uit, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het aluminium van het brugsteuntje niet net zo hard afbreekt als het erop aankomt. De alu bevestigingsplaat van mijn carterbescherm sliders is ook al gebroken. Officieel PowerPart, en niet mee gevallen, maar gewoon door de trillingen zelfs al.
Aluminium is hiervoor niet het beste materiaal. Geen probleem voor het slijtblok zelf, maar minder geschikt voor de ophanging.

Ik heb een setje AliExpress crash protectors op de vooras van mijn Duke en ben nog op zoek naar het zelfde setje voor de voor de achtervork. Heeft iemand dat ooit eens gekocht en bij nader inzien toch niet gebruikt, of niet meer nodig en nu ter overname?

Deze bedoel ik. M8 bevestiging.
sliders_rear.jpg
 
Mooi stukje huisvlijt.
Ik bewaar je post ff om te quoten als de R aangekondigd gaat worden, ok?:+
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het prachtig vinden als KYM met een R-versie komt. Maar ik heb wel enig vertrouwen in wat de redacteur van 1000PS (uit Oostenrijk, met veel directe KTM-connecties) in dit filmpje vertelt over de onwaarschijnlijkheid dat er (binnen afzienbare tijd) een R-versie komt, en de alternatieven (volledig instelbare WP-cartridges voor de voorvork en verstelbare WO schokbreker achter om zelf een ‘soort van’ R-versie te maken.
 
Levert HyperPro geen after market spullen voor de 790 of is die daarvoor nog te jong?
Nu is het wel zo dat je met betere vering een betere moor hebt, maar het is imo niet het enige dat nodig is om om tot een R te komen.
Als we zo gaan beginnen rijd ik een SV650RR ;)

EDIT: Net even zitten kwijlen bij dat filmpje. Wat een vreselijk mooie motor. Vooral zonder kenteken. ;) Ooit gaat ie er komen!
En nu even een doekje zoeken, want als mijn toetsenbord te lang nat blijft doet mijn laptop het straks niet meer.
 
Kweenie hoor, maar als je daarmee rijdend valt breekt t volgens mij direct af :p
Bij een schuiver op beperkte snelheid zal het waarschijnlijk wel een beetje beschermen (ik zie het niet meteen afbreken of ergere schade veroorzaken), Maar ik krijg steeds meer het idee dat die valblokken vooral beschermen bij het omvallen bij stilstand of tamelijk lage snelheid. Ik heb op circuitdagen teveel motoren (met valblokken) gezien die de grindbak in zijn gegaan en behoorlijk in de vernieling lagen. Tegen een flinke crash is geen kruid gewassen.
 
Sinds vandaag heb ik het probleem dat als ik telkens de motor start hij low fuel aangeeft na een 5tal minuten rijden komt er de werkelijke brandstof stand op(4streepjes).
Iemand bekend met dit probleem?
 
Sinds vandaag heb ik het probleem dat als ik telkens de motor start hij low fuel aangeeft na een 5tal minuten rijden komt er de werkelijke brandstof stand op(4streepjes).
Iemand bekend met dit probleem?
Heb ik al vanaf het begin, KTM en dealer denken dat dit middels een software update in de toekomst opgelost gaat worden (wellicht al die update die jabba eerder noemde?).

Ik heb wel een truc voor je (werkt bij mij tenminste), de range indicator lijkt het wel direct goed te doen. Dus daarmee kun je wel zien hoe vol je tank ongeveer is bij vertrek.
(Ik heb namelijk ook wel gehad dat hij alle streepjes 100% vol aangaf en bij het oprijden van de snelweg bleek het toch reserve te zijn, oops! Toch wel handig om het niveau te weten, en de fout werkt dus soms 2 kanten op).
 
Vervelend als het metertje niet goed aanheeft. Ik heb een keer (echt maar een keer) gehad dat ik na een tankstop volgens het systeem maar een half volle tank bleek te hebben terwijl de benzine zowat tegen de dop stond. Na een paar minuten was het pas bijgewerkt. Blijkbaar incidenteel voor de 390, maar wat meer struktureel voor de 790. Wat altijd werkt is de dagteller op nul zetten na tanken. Zo moet het op een motor zonder meter of lampje ook, en het werkt nog steeds. Ik geef toe dat dit niet meer van deze tijd is, maar het kan je wel wat 'verrassingen' helpen voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan