Gassie
MF veteraan
Mooi ding van harte en veel plezier ermee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi ding van harte en veel plezier ermee.
Hier zie je mooi het verschil tussen de 790 en de 1290. Op power rijd ie van je weg. Maar in de bochten haalje hem weer bij.Voor wie het leuk vindt: filmpje van sessie 3 tijdens de crt-dag op Assen afgelopen vrijdag (26-04-2019). Het asfalt begon net een beetje droog te worden na een nogal vochtige ochtend. Ik rijd op mijn Duke 790 (nr14) heel mooi samen op met Robert Welle, die het filmpje maakte (nr40) op zijn Superduke 1290R. Deze sessie reed ik een snelste ronde van 2.09 en Robert 2.10. Later op de dag reed ik nog een rondje van 2.08. Morgen weer een trackday op Assen, nu bij Motorsport Lifestyle.
. Vanaf circa minuut 12 zie je mij met Robert ‘in gevecht’ dan eens vanuit zijn rear cam, dan weer vanuit zijn front cam.
Hoe vinden de mensen die een Smt cq Smr hebben gehad, dan de verhouding onder mekaar?
Ik heb een 2012 smt gehad, vier jaar op gereden, dus die ken ik aardig. De Duke 790 heeft uiteraard een heel andere zithouding., dat is onvergelijkbaar. Hij is toch weer een stuk lichter, stuurt lichter, strakker en preciezer dan de SMT, het vermogen is ongeveer vergelijkbaar, maar het ding voelt echt sneller aan - ook al door de quickshifter natuurlijk - wanneer je vol gas door de versnellingen knalt. Dit is een onvergelijkbaar leukere funbike dan de smt. Ik heb steeds geprobeeerd om een motor te vinden waar ik alles mee kan, maar dat is me nooit gelukt. Heb nu dus de 1090 Adventure voor het toeren en vakantie (met de vrouw, die een 1050 heeft), en de Duke790 om mee te spelen, het betere gooi en smijtwerk, en zo nu en dan een track-day. .Hoe vinden de mensen die een Smt cq Smr hebben gehad, dan de verhouding onder mekaar?
Ha ha dat kan maar 2 motoren trek ik niet, dus dan is het keuzes maken.Gehad...ik snap de vraag niet
duidelijk dusIk heb een 2012 smt gehad, vier jaar op gereden, dus die ken ik aardig. De Duke 790 heeft uiteraard een heel andere zithouding., dat is onvergelijkbaar. Hij is toch weer een stuk lichter, stuurt lichter, strakker en preciezer dan de SMT, het vermogen is ongeveer vergelijkbaar, maar het ding voelt echt sneller aan - ook al door de quickshifter natuurlijk - wanneer je vol gas door de versnellingen knalt. Dit is een onvergelijkbaar leukere funbike dan de smt. Ik heb steeds geprobeeerd om een motor te vinden waar ik alles mee kan, maar dat is me nooit gelukt. Heb nu dus de 1090 Adventure voor het toeren en vakantie (met de vrouw, die een 1050 heeft), en de Duke790 om mee te spelen, het betere gooi en smijtwerk, en zo nu en dan een track-day. .
Dat zou nog beter zijnwacht nog steeds op de R hoewel dat nu een 890R zou moeten worden....wat mij betreft liever gelijk een 990R.
Ha ha dat kan maar 2 motoren trek ik niet, dus dan is het keuzes maken.
Vrouw gaat namelijk steeds minder achterop mee, dus dan zou ik ook de keuze kunnen maken deze in te ruilen.
Maar vind de smt nog steeds lekker rijden. Al is ie me wat hoog.
Denk dat ik dit seizoen nog afwacht.
Vorige week woensdag (1 mei) weer een trackday gedaan op TT-circuit Assen met de Duke790, nu bij Motorsport Lifestyle (MSL). Goeie club met fijne instructeurs. Wat is het toch een geweldige motor! Ben er iedere keer weer verbaasd over hoe goed ik kan meekomen bij de ervaren rijders met hun supersports en superbikes. En dat op een compleet standaard motor, zonder aangepaste vering, zonder betere remmen, zonder andere uitlaat etc. Zitten alleen een paar goeie bandjes op, de Bridgestone S21, en die doen het fantastisch op het circuit. Heb nog nooit enig gevoel van onzekerheid of verlies van grip gehad. Hartstikke strak en vertrouwenwekkend.
Filmpje is van sessie 3, waarbij we nog achter de marshall moesten blijven. Bij het vrij rijden in sessies 4 en 5 reed ik snelste rondetijden van respectievelijk 2.08 en 2.07. De snelste rondetijden in de ervaren groep werden door de instructeurs gereden (rond de 2.01), en door een paar superbikerijders op o.a. Yamaha R1). Ik heb het gevoel dat er nog wel wat meer in zit (maar dan moet ik nog wat later leren remmen aan het eind van de lange rechte stukken )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou best een andere uitlaat willen voor het uiterlijk en voor gewichtsbesparing. Maar dan ben ik wel dat geweldige geluid kwijt, en daarom houd ik toch liever de standaard demper erop. Krijg op trackdays af en toe wel van andere rijders te horen hoe goed die Duke klinkt met de standaard uitlaat. En hij wil inderdaad wel knallen, zeker met die quickshifter (op het filmpje hoor je er helaas weinig van, dat is helaas een en al windgeruis en vervorming). Voor mij in elk geval geen andere uitlaat alleen voor het geluid.Ben wel nieuwsgierig verder naar het standaard geluid, ik heb alleen een Duke mogen aanhoren/aanschouwen met de Scorpion slip-on uitlaat. Uit filmpjes blijft dit toch best lastig te bepalen, en de meeste met een goed geluid hebben de Akra of is een test binnenhuis op de testbank. Iets met gezakt voor rijbewijs en pas de 23ste weer opmogen . Ik hoor uit verschillende hoeken dat deze al fantastisch moet zijn met de nodige plofjes, wat vindt jij van het geluid?
Ik hoop 2 juni een proefrit te kunnen maken, na de vorige te hebben moeten afzeggen ivm niet halen van het rijbewijs.
Bekijk dit filmpje maar eens. Deze Duke rijder heeft een extra GoPro gebruikt speciaal om het geluid van de standaard uitlaat zo goed mogelijk weer te geven. Je krijgt inderdaad een goede indruk zo.Ben wel nieuwsgierig verder naar het standaard geluid, ik heb alleen een Duke mogen aanhoren/aanschouwen met de Scorpion slip-on uitlaat. Uit filmpjes blijft dit toch best lastig te bepalen, en de meeste met een goed geluid hebben de Akra of is een test binnenhuis op de testbank.
Van mij hoeft ie niet dikker en zwaarder (qua vermogen en koppel, en ook niet qua gewicht uiteraard). Ik rijd nu al 8 seconden sneller op Assen dan ik deed op mijn SDR1290. Je haalt hier gewoon veel hogere bochtensnelheden mee, het is niet zo bullig en deinend als de superduke, en ik accelereer even hard de bochten uit als de dikke superbikes (R1, Ducati 1098 en laatst ook een Ducati Panigale V4), die echter op het rechte eind wel weer bij me weglopen. Op het allersnelst kom ik niet boven de 225 km/u uit op de Veenslang, terwijl een R1 daar (zo vertelde de berijder die mij daar eens inhaalde) wel 285 km/u op de teller had.Dat zou nog beter zijn
Na een goed gesprek vandaag. Duidelijk dat ze eigenlijk geen zin meer heeft om mee te gaan.Vrouw gaat namelijk steeds minder achterop mee
gefeliciteerd man!!Na een goed gesprek vandaag. Duidelijk dat ze eigenlijk geen zin meer heeft om mee te gaan.
We hadden het nl over een ander pak te kopen voor haar. En helm. En toen zei ze ik denk dat ik dat niet meer ga investeren als ik toch bijna niet meer mee ga.
Dus binnenkort testrit maken.
kan ik dat geld extra besteden.