ktm 790 duke

Er zit geen gevaren licht functie op toch?

Klopt, niet zover ik weet in ieder geval en ik heb afgelopen weekend de handleiding doorgelezen. Ik heb wel bij een 390 gezien dat men die er aftermarket op zet door middel van een adapter. Als je het echt zou willen zou dat misschien een optie kunnen zijn?
 
Klopt, niet zover ik weet in ieder geval en ik heb afgelopen weekend de handleiding doorgelezen. Ik heb wel bij een 390 gezien dat men die er aftermarket op zet door middel van een adapter. Als je het echt zou willen zou dat misschien een optie kunnen zijn?

Hmm zo graag nou ook weer niet denk ik haha.

Er zit er eentje op de Smt maar die heb ik pas 1 keer gebruikt.
Je gebruikthet zelden.

Tussen de files zet ik het wel altijd aan. Bij de SMT is het wel vervelend dat je je hand van het stuur moet halen.
 
Op mijn vorige motor zat het wel en daar gebruikte ik het bij het benaderen van een file om zo het achteropkomende verkeer te waarschuwen. Ik mis het wel (een beetje).
 
Hierbij de givi tanktas, ga er zometeen mee rijden.
 

Bijlagen

  • 15616501377742860222264255734095.jpg
    15616501377742860222264255734095.jpg
    189,2 KB · Weergaven: 27
  • 15616501565554692709271531083427.jpg
    15616501565554692709271531083427.jpg
    143 KB · Weergaven: 26
Problemen met de motor. Ik was aan het rijden en zomaar herkende hij de sleutel niet meer. Tractie control en ABS gingen uit en de snelheid werd niet meer weer gegeven. Toen ben ik gestopt. Ik dacht even aan en uit zetten en misschien is het weg. Hij wilde hij niet meer starten, wel de startmotor maar hij sloeg niet aan. Ik heb even gewacht en daarna kon ik hem wel starten. Meteen richting hij huis gereden en onderweg gebeurde het weer. Morgen maar naar de dealer. Er staat nu 60 kilometer op.

Zoals in dit filmpje
 
Problemen met de motor. Ik was aan het rijden en zomaar herkende hij de sleutel niet meer. Tractie control en ABS gingen uit en de snelheid werd niet meer weer gegeven. Toen ben ik gestopt. Ik dacht even aan en uit zetten en misschien is het weg. Hij wilde hij niet meer starten, wel de startmotor maar hij sloeg niet aan. Ik heb even gewacht en daarna kon ik hem wel starten. Meteen richting hij huis gereden en onderweg gebeurde het weer. Morgen maar naar de dealer. Er staat nu 60 kilometer op.

Zoals in dit filmpje

Dat is geen lekker begin, hopelijk kan het snel worden opgelost.
 
Wat is die immobilizer? De startonderbreker? Wb. alarmverlichting. Er zijn alarmsystemen te koop waarbij ook een alarmlichtfunctie is geïntegreerd. Ook losse universele alarmlichtsystemen. Of dit op een hyper de pieper ultra electronic moderne 790 gaat werken weet ik niet.
 
Problemen met de motor. Ik was aan het rijden en zomaar herkende hij de sleutel niet meer. Tractie control en ABS gingen uit en de snelheid werd niet meer weer gegeven. Toen ben ik gestopt. Ik dacht even aan en uit zetten en misschien is het weg. Hij wilde hij niet meer starten, wel de startmotor maar hij sloeg niet aan. Ik heb even gewacht en daarna kon ik hem wel starten. Meteen richting hij huis gereden en onderweg gebeurde het weer. Morgen maar naar de dealer. Er staat nu 60 kilometer op.

Zoals in dit filmpje

Volgens mij heb ik hier eens over gelezen in een fb-groep dat het met lage accuspanning te maken heeft en dat opladen het zou verhelpen, maar ik weet het niet 100% zeker.
 
Allicht eenvoudig te controleren. Ik neem aan dat het dashboard van de 790 de boordspanning (is de klemspanning over de accu) weergeeft.
In dat geval krijg je direct een goed beeld over de werking van de gelijkrichter/spanningsregelaar module.
Feitelijk zou het met een euvel zich niet kunnen voordoen als het laadcircuit goed is, en er geen enorme verbruiker aanstaat. In zo'n geval zou een accu alleen maar voller moeten worden. Heb je een accessoire aangesloten dat eventueel voor een flink verbruik of lekstroom indien in gebruik zou kunnen zorgen?
Als de accu kapot is kan het wel zo zijn dan bij een perfect werken laadcircuit de boordspanning toch te laag is.
Simpelweg doordat de accu niet meer genoeg capaciteit heeft de spanning vast te houden (meestal 1 cel kapot dan)
In dat geval zou je dat op zijn minst moeten merken met starten. Bij een niet goed functionerend laadsysteem (dus leegtrekken van de accu omdat daar meer uit gevraagd wordt tijdens het rijden dan erin gestopt wordt) zou je het ook moeten merken.
De boordspanning daalt in het laatste geval met op een gegeven moment te weinig vonk , dus haperen en afslaan (of een elektrische storing igv een moderne motor, die waarschijnlijk véél eerder al in de foutmelding springt) en een startmotor zal ook niet meer zo lekker rondgaan.
Maar je hebt garantie , dus breng 'm lekker naar de dealer :(
 
Hey mannen,
Na lange tijd afwezigheid op straat , Ben ik aan het rondkijken naar een straat fiets.
Mijn voorkeur licht kwa looks bij de 1290 . Kwa rijgedrag weet ik het nog niet. Morgen de 790 voor het eerst proberen. Erg benieuwd hoe deze rijdt na al de positieve berichten gelezen te hebben.
Heb al redelijk wat informatie uit deze topics gehaald . Dus mijn verwachtingen zijn hoog!

Gr Rob
 
Handvatverwarming Duke 790.

Heeft iemand handvatverwamring dat via het menu te bedienen is? Dus geen extra schakelaars op het stuur.

Greetz Richard
 
Ervaring na 2 weken de Duke 790.

Goedemiddag allen,
ik heb nu de Duke 790 2 weken in mijn bezit en meteen een vakantie trip ermee gemaakt.
Na 4000 km rijden kan ik zeggen dat het een aangename motor is. Heb er mee op de snelweg gereden naar en van Oostenrijk. Wel mis ik de windbescherming.
Ook koude handen was aardig lastig op de passen. Nu dus kijken naar een handvatverwarming. Wil ook nog de module voor het bekijken van de bandenspanning erop hebben. En een USB aansluiting.
In de bergen is het super genieten. Je kan de motoren met meer vermogen goed bijhouden. Inderdaad mis je koppel t.o.v. een BWM 1600 maar daar krijg je meer fun voor terug in de vorm van lichtvoetigheid.
Mocht er nog iemand een kofferset hebben liggen en er vanaf willen dan heb ik wel interesse. Want blijft lastig een grote tas achterop te binden.

Vandaag op de 1290 superduke GT gereden. Maar denk dat ik toch maar bij de 790 blijf. Het speelse is toch wel erg gaaf.

Greetz Richard
 
Ervaring na 2 weken de Duke 790.

Goedemiddag allen,
ik heb nu de Duke 790 2 weken in mijn bezit en meteen een vakantie trip ermee gemaakt.
Na 4000 km rijden kan ik zeggen dat het een aangename motor is. Heb er mee op de snelweg gereden naar en van Oostenrijk. Wel mis ik de windbescherming.
Ook koude handen was aardig lastig op de passen. Nu dus kijken naar een handvatverwarming. Wil ook nog de module voor het bekijken van de bandenspanning erop hebben. En een USB aansluiting.
In de bergen is het super genieten. Je kan de motoren met meer vermogen goed bijhouden. Inderdaad mis je koppel t.o.v. een BWM 1600 maar daar krijg je meer fun voor terug in de vorm van lichtvoetigheid.
Mocht er nog iemand een kofferset hebben liggen en er vanaf willen dan heb ik wel interesse. Want blijft lastig een grote tas achterop te binden.

Vandaag op de 1290 superduke GT gereden. Maar denk dat ik toch maar bij de 790 blijf. Het speelse is toch wel erg gaaf.

Greetz Richard
Weet niet of je er wat mee kunt maar ik heb de 2 originele zijkoffers (de grote zwarte rechthoekige)
van de ktm smt hier staan die wil ik verkopen. Met de ophangbeugels erbij. Maar de bevestigingspunten die op de bike zitten daar heb je niks aan. Die zou je dan evt kunnen bestellen bij ktm voor jouw 790.
 
Weet niet of je er wat mee kunt maar ik heb de 2 originele zijkoffers (de grote zwarte rechthoekige)
van de ktm smt hier staan die wil ik verkopen. Met de ophangbeugels erbij. Maar de bevestigingspunten die op de bike zitten daar heb je niks aan. Die zou je dan evt kunnen bestellen bij ktm voor jouw 790.

Is het mogelijk de SMT koffers op de Duke te zetten?
bij powerparts zien ze er aardig gevormd naar de motor uit. En de beugel die erbij zit is ook anders gevormd.
Mocht iemand hier ervaring in hebben dan hoor ik het graag.
 
Handvatverwarming Duke 790.

Heeft iemand handvatverwamring dat via het menu te bedienen is? Dus geen extra schakelaars op het stuur.

Greetz Richard
Die mogelijkheid is er niet.

De KTM Powerparts handvatverwarming gaat ook via een lost kastje op t stuur, werkt verder wel prima.
 
zit Ktm Ride app met navigatie ook op de duke 790?
Helaas, enkel de mp3 en bel functie van je telefoon. De pijltjes navigatie is op dit moment voor zover ik weet enkel beschikbaar voor de 1290SA en wellicht de SDR 1290 GT
 
Is het mogelijk de SMT koffers op de Duke te zetten?
bij powerparts zien ze er aardig gevormd naar de motor uit. En de beugel die erbij zit is ook anders gevormd.
Mocht iemand hier ervaring in hebben dan hoor ik het graag.
Misschien een optie om eens na te vragen. Ik heb een foto gezien van de 790 adv r wat dezelfde beugel erop zit. Alleen de bevestiging naar de motor toe is dan anders.
 
Ervaring na 2 weken de Duke 790.

Goedemiddag allen,
ik heb nu de Duke 790 2 weken in mijn bezit en meteen een vakantie trip ermee gemaakt.
Na 4000 km rijden kan ik zeggen dat het een aangename motor is. Heb er mee op de snelweg gereden naar en van Oostenrijk. Wel mis ik de windbescherming.
Ook koude handen was aardig lastig op de passen. Nu dus kijken naar een handvatverwarming. Wil ook nog de module voor het bekijken van de bandenspanning erop hebben. En een USB aansluiting.
In de bergen is het super genieten. Je kan de motoren met meer vermogen goed bijhouden. Inderdaad mis je koppel t.o.v. een BWM 1600 maar daar krijg je meer fun voor terug in de vorm van lichtvoetigheid.
Mocht er nog iemand een kofferset hebben liggen en er vanaf willen dan heb ik wel interesse. Want blijft lastig een grote tas achterop te binden.

Vandaag op de 1290 superduke GT gereden. Maar denk dat ik toch maar bij de 790 blijf. Het speelse is toch wel erg gaaf.

Greetz Richard
De handvat verwarming is inderdaad met een los kastje. Maar ik vind het er wel netjes uitzien ten opzichte van andere aftermarket systemen.
 
Problemen met de motor. Ik was aan het rijden en zomaar herkende hij de sleutel niet meer. Tractie control en ABS gingen uit en de snelheid werd niet meer weer gegeven. Toen ben ik gestopt. Ik dacht even aan en uit zetten en misschien is het weg. Hij wilde hij niet meer starten, wel de startmotor maar hij sloeg niet aan. Ik heb even gewacht en daarna kon ik hem wel starten. Meteen richting hij huis gereden en onderweg gebeurde het weer. Morgen maar naar de dealer. Er staat nu 60 kilometer op.

Zoals in dit filmpje

Zaterdag dus naar de dealer geweest. Toen ik daar kwam was er niks aan de hand met de motor en zeiden ze dat ze het druk hadden en dat ik maar moest bellen als het weer gebeurde, naja... Toen ik naar huis reed vielen er weer allerlei systemen uit en ben ik meteen omgekeerd en naar de dealer gereden. Voor de ingang van de werkplaats gezet en een monteur de foutmeldingen laten zien. Die zei dat ik mij moest melden bij de balie, voordat ik bij de balie was zag ik de motor al op de brug staan. Ik heb daar 90 minuten gewacht voordat ik de sleutels weer kreeg en mij verteld werd dat ze de software opnieuw hadden geinstalleerd en de sleutels opnieuw geprogrammeerd. Onderweg naar huis gebeurde het weer.... Thuis aangekomen zag ik dat zelfs het remlicht continu bleef branden. Meteen gebeld en voor dinsdag een afspraak gemaakt.

Zondag had weer wat gereden totdat ik de zelfde foutmeldingen kreeg. Nadat ik hem 3 uur in de garage had laten staan en even ging kijken, zag ik dat er een paar druppels koelvloeistof onder lag. Dat is waarschijnlijk van het blok op het uitlaatspruitstuk gevallen en daarna op de grond. Er hing nog een druppel aan het blok. Dan vraag ik mij af hoeveel er al direct verdampt is tegen de uitlaat. Maandag weer die elektrische storingen. Dinsdag nadat ik hem gestart had zag ik wat dampen van de uitlaat komen, alsof hij vochtig was van het een of ander. Zal wel wat koelvloeistof zijn. Ik heb ongeveer een uur rond gereden voordat ik die storing weer kreeg. Waarna ik naar de dealer ging waar die nu staat voor geen idee hoelang.....

photo5828038834628178430_zpszxn7ms10.jpg
 
euhw da zijn geen fijne berichten. Succes met een hopelijk snelle oplossing man!
 
Helaas, enkel de mp3 en bel functie van je telefoon. De pijltjes navigatie is op dit moment voor zover ik weet enkel beschikbaar voor de 1290SA en wellicht de SDR 1290 GT
Dankje!! dat is een gemiste kans dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan