ktm 790 duke

Zaterdag dus naar de dealer geweest. Toen ik daar kwam was er niks aan de hand met de motor en zeiden ze dat ze het druk hadden en dat ik maar moest bellen als het weer gebeurde, naja... Toen ik naar huis reed vielen er weer allerlei systemen uit en ben ik meteen omgekeerd en naar de dealer gereden. Voor de ingang van de werkplaats gezet en een monteur de foutmeldingen laten zien. Die zei dat ik mij moest melden bij de balie, voordat ik bij de balie was zag ik de motor al op de brug staan. Ik heb daar 90 minuten gewacht voordat ik de sleutels weer kreeg en mij verteld werd dat ze de software opnieuw hadden geinstalleerd en de sleutels opnieuw geprogrammeerd. Onderweg naar huis gebeurde het weer.... Thuis aangekomen zag ik dat zelfs het remlicht continu bleef branden. Meteen gebeld en voor dinsdag een afspraak gemaakt.

Zondag had weer wat gereden totdat ik de zelfde foutmeldingen kreeg. Nadat ik hem 3 uur in de garage had laten staan en even ging kijken, zag ik dat er een paar druppels koelvloeistof onder lag. Dat is waarschijnlijk van het blok op het uitlaatspruitstuk gevallen en daarna op de grond. Er hing nog een druppel aan het blok. Dan vraag ik mij af hoeveel er al direct verdampt is tegen de uitlaat. Maandag weer die elektrische storingen. Dinsdag nadat ik hem gestart had zag ik wat dampen van de uitlaat komen, alsof hij vochtig was van het een of ander. Zal wel wat koelvloeistof zijn. Ik heb ongeveer een uur rond gereden voordat ik die storing weer kreeg. Waarna ik naar de dealer ging waar die nu staat voor geen idee hoelang.....

photo5828038834628178430_zpszxn7ms10.jpg
Gelukkig heb je garantie, maar het is wel vreselijk vervelend telkens naar de dealer te moeten en met het gevoel te rijden 'hoe lang gaat dit goed, wanneer stopt ie er helemaal mee?' Ik hoop dat ze het snel gevonden en verholpen hebben, anders gaat je vertrouwen in een prachtige motor eraan.
 
vandaag eens wezen rijden op de 790.
Erg leuke en speelse fiets maar rechtuit vind ik hem niet zo heel erg snel. Ben dikke 1 pitters gewend met een bult aan koppel/wheelie power. Ik reed overigens in Trackmode gasrespons ook op track en alles uit. maar Toch mis ik wel een beetje power. onderin vind ik hem heel erg tam .Weet niet of een andere mapping en pijp heel.veel doet??
De 790Motor stuurt echt verschrikkelijk goed. Heel vetrouwd , goeie zithouding maar naast een 1290... Ik weet niet Vind t een moelijke keuze.


Zijn er mensen hier die rond rijden met een andere pijp/decat? Zie op rotweiler prefomance dat er bijna 9pk bij komt in het 5-6duizend gebied.
dmv een slip-on/decat en mapping. Dat zou best wel eens doorslag geven kunnen zijn . Zou dat graag eens willen proberen en meenemen in mijn besluit
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. In vergelijking met een 450 is een 790 natuurlijk super lineair en komt al snel wat saaier over. De snelheid is er wel maar niet de 'rush'. Als je dom hard wil met wheelies dan moet je een Super Duke kopen. Kost wel een stuk meer €€€. Of een Hypermotard ;)
 
Dat is ook juist de reden dat velen op deze allemansvriend heel goed uit de voeten kunnen. Je loopt hiermee inderdaad wel de kans dat mensen 'm hierdoor snel wat 'saai' gaan vinden. Ik heb de 790 en de 1290 beide gereden in een demodag. De 790 rijd gemakkelijker, maar heeft 'minder'. ik snap precies wat je bedoelt. Die keuze is niet gemakkelijk als je de prijs buiten beschouwing laat.
 
Thompa Je slaat de spijker op zijn kop.. Inderdaad heel linair. En zoals Roger zegt. Dat maakt hem natuurlijk een allemans vriend. Maar Ik vond er geen wow factor aan zitten kwa power. De Brute power van de sm 1 cillinder is er dus niet. En dat miss ik in de 790.. De rontonde af ging t gas vol open tot de stuik maar omhoog komen deed ie niet. En dat vind ik toch wel gaaf op zijn tijd ( lees heel vaak ) De 1290 daar in tegen heeft die brute power in overvloed haha. Ik denk dat mijn keuze gemaakt is ..
 
Hier ook net boven de 4000km. Olielekje aan de uitgaande as is niet opgelost laatste keer dat ze de dichting hebben vervangen, ik wacht nog even tot volgende beurt want heb er niet veel last van. De Beeline heb ik 2 tal weken geleden besteld via het kickstarter project, nu wachten tot Maart '19 dus perfect voor volgend seizoen, ben eens benieuwd. Ik wou ook een radiator guard maar de meeste vind ik lelijk dus ik ga het maar zo laten.
En, wat is de ervaring ondertussen met de Beeline 2?
 
vandaag eens wezen rijden op de 790.
Erg leuke en speelse fiets maar rechtuit vind ik hem niet zo heel erg snel. Ben dikke 1 pitters gewend met een bult aan koppel/wheelie power. Ik reed overigens in Trackmode gasrespons ook op track en alles uit. maar Toch mis ik wel een beetje power. onderin vind ik hem heel erg tam .Weet niet of een andere mapping en pijp heel.veel doet??
De 790Motor stuurt echt verschrikkelijk goed. Heel vetrouwd , goeie zithouding maar naast een 1290... Ik weet niet Vind t een moelijke keuze.


Zijn er mensen hier die rond rijden met een andere pijp/decat? Zie op rotweiler prefomance dat er bijna 9pk bij komt in het 5-6duizend gebied.
dmv een slip-on/decat en mapping. Dat zou best wel eens doorslag geven kunnen zijn . Zou dat graag eens willen proberen en meenemen in mijn besluit
Andere tandwielverhouding kan helpen voor meer trekkracht.

Of gewoon hoger in de toeren rijden, als je dikke eenpitters gewend bent, vindt je 600 cc 4cilinders vast ook niets, maar hoog in de toeren gebeurt er wel echt wat en op het circuit ben je sneller dan een 1cilinder.

Ik ben zelf geen 1cilinders gewend, maar als ik daar opstap knal ik continu in de toerenbegrenzer in afwachting van de pk's :)
 
Zodra ik hem heb ontvangen laat ik het weten :+ (was iets vertraging, eerste batch is al uitgeleverd en ik zit kennelijk in de 2e batch over ca 2-3 weken)
Top...looking forward to it.
Lijkt me wel een tof ding. Minimalistisch en past op elke motor. Uiteraard zal je wel eens sneller een verkeerde turn nemen omdat je ook minder goed weet wat er volgt na die ene instructie maar dat neem ik er dan wel bij
 
Goedenavond,

Misschien weer eens de zoveelste die erover begint maar welke band past het beste op de 790 Duke.
Er zitten nu Pirelli Diablo Rosso Corsa banden onder en die beginnen aan het eind te geraken.
Kan voor de opvolger de Rosso 3 gaan maar zoek een band die ook wat snelweg kilometers aankan.

Iemand ervaring met de Rosso 3?

Greetz, Rchard
 
Zo, nieuwe lijstje opgesteld voor de eerste "upgrades":

- Tail tidy (Zeer waarschijnlijk R&G, maar de dealer kreeg nog een andere binnen voor hun nieuwe demo dus volgende week eerst even spieken)
- Tankprotectiestickers
- Uitlaatsteun, zodat deze zonder de passagierssteunen kan hangen
- Navigatie inclusief navigatiesteun (TomTom rider 550)

Dus volgende week eerst even kijken bij de dealer naar de tail tidy, of hij er beter bij staat dan de R&G. Dan bestellen, als het al niet op voorraad ligt. Mogelijk valt mijn oog in de tussentijd op nog een onderdeel, maar ik hou het voorlopig even hierbij.

Maandag is het zover *O*
 
Goedenavond,

Misschien weer eens de zoveelste die erover begint maar welke band past het beste op de 790 Duke.
Er zitten nu Pirelli Diablo Rosso Corsa banden onder en die beginnen aan het eind te geraken.
Kan voor de opvolger de Rosso 3 gaan maar zoek een band die ook wat snelweg kilometers aankan.

Iemand ervaring met de Rosso 3?

Greetz, Rchard
Geen ervaring met de door jou aangehaalde banden. Heb 10.500km met de MPR4 achter gedaan en heb er nu de MPR2 om liggen achter (even wat goedkoper). Beide bevielen/bevallen me prima!

Maargoed, de Rosso's zijn wat meer richting sport volgens mij. Dus dan heb je waarschijnlijk weinig aan m'n MPR verhaaltje :+
 
Voor sportiever zou de m7 een prima band zijn. PP3 ook. Ik heb ervaring met deze banden, maar niet op een 790 😢
 
Goedenavond,

Misschien weer eens de zoveelste die erover begint maar welke band past het beste op de 790 Duke.
Er zitten nu Pirelli Diablo Rosso Corsa banden onder en die beginnen aan het eind te geraken.
Kan voor de opvolger de Rosso 3 gaan maar zoek een band die ook wat snelweg kilometers aankan.

Iemand ervaring met de Rosso 3?

Greetz, Rchard
Rosso 3 gaat prima met snelweggebruik. Heel fijne band, hij heeft wel een beetje meer warmte nodig vergelijken met sport-tourbanden, maar dat merk je met name in de winter. Maar er zijn zo veel goede banden te krijgen. Wacht nog ff een paar weken en lees dan de nieuwste Motoplus-bandentest die eraan zit te komen.
 
Als je bij Pirelli wil blijven, Pirelli Angel GT II. Die zitten er nu bij mij zo'n 2500 km onder. Ik kan ze alleen vergelijken met de standaard Maxis banden en dan hebben de GT II wel heeeel veel grip. Zijn na een paar bochten al op temperatuur.
 
Als je bij Pirelli wil blijven, Pirelli Angel GT II. Die zitten er nu bij mij zo'n 2500 km onder. Ik kan ze alleen vergelijken met de standaard Maxis banden en dan hebben de GT II wel heeeel veel grip. Zijn na een paar bochten al op temperatuur.

Is het stuur gedrag in de bochten neutraal? Of moet je meer de bocht intrekken?
 
Wat ik me nu echt afvraag... Waarom zie je er toch zo weinig van rondrijden ?? zou dit puur zijn omwille van de prijs? :)
 
Ja ik heb er zelf ook nog maar een paar in het echt zien rondrijden. Voor wat je krijgt voor het geld vind ik hem persoonlijk niet duur eigenlijk. Gisteravond nog even samen met een maat een rondje gereden, wat een apparaat! :]
 
mooie tail tidy, welke is dat?


Op aanraden van @GerhardNL . Ik heb expres voor de witte gekozen, vindt ik persoonlijk mooier dan de rode.

Zag wel dat ik vanavond even gauw terugmoet, ik mis de bouten aan de niet uitlaatkant waar de voetsteunen mee vast zitten. Toch wel handig om te hebben, dan maak ik ook wel een paar beter plaatjes dan nu. Nu weer gauw verder met werk :+
 
Voor de montage van mijn TomTom ga ik kiezen voor de powerpart mount , maar ligt er ook al een geschakelde voedings draad ergens die ik hier voor kan gebruiken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan