roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.724
- 2.473
Gelukkig heb je garantie, maar het is wel vreselijk vervelend telkens naar de dealer te moeten en met het gevoel te rijden 'hoe lang gaat dit goed, wanneer stopt ie er helemaal mee?' Ik hoop dat ze het snel gevonden en verholpen hebben, anders gaat je vertrouwen in een prachtige motor eraan.Zaterdag dus naar de dealer geweest. Toen ik daar kwam was er niks aan de hand met de motor en zeiden ze dat ze het druk hadden en dat ik maar moest bellen als het weer gebeurde, naja... Toen ik naar huis reed vielen er weer allerlei systemen uit en ben ik meteen omgekeerd en naar de dealer gereden. Voor de ingang van de werkplaats gezet en een monteur de foutmeldingen laten zien. Die zei dat ik mij moest melden bij de balie, voordat ik bij de balie was zag ik de motor al op de brug staan. Ik heb daar 90 minuten gewacht voordat ik de sleutels weer kreeg en mij verteld werd dat ze de software opnieuw hadden geinstalleerd en de sleutels opnieuw geprogrammeerd. Onderweg naar huis gebeurde het weer.... Thuis aangekomen zag ik dat zelfs het remlicht continu bleef branden. Meteen gebeld en voor dinsdag een afspraak gemaakt.
Zondag had weer wat gereden totdat ik de zelfde foutmeldingen kreeg. Nadat ik hem 3 uur in de garage had laten staan en even ging kijken, zag ik dat er een paar druppels koelvloeistof onder lag. Dat is waarschijnlijk van het blok op het uitlaatspruitstuk gevallen en daarna op de grond. Er hing nog een druppel aan het blok. Dan vraag ik mij af hoeveel er al direct verdampt is tegen de uitlaat. Maandag weer die elektrische storingen. Dinsdag nadat ik hem gestart had zag ik wat dampen van de uitlaat komen, alsof hij vochtig was van het een of ander. Zal wel wat koelvloeistof zijn. Ik heb ongeveer een uur rond gereden voordat ik die storing weer kreeg. Waarna ik naar de dealer ging waar die nu staat voor geen idee hoelang.....