ktm 790 duke

Netjes, leukste is ook om af en toe wat voor jezelf te kopen. (Powerparts etc), velgstickers zit ik ook nog naar te kijken, maar heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om die zelf erop te friemelen (mezelf kennende)
Dealer gaat er alles op zetten ;-)
De rest kan ik zelf wel, maar dat komt t.z.t wel :)
 
Dealer gaat er alles op zetten ;-)
De rest kan ik zelf wel, maar dat komt t.z.t wel :)

Schroeven/sleutelen vindt ik niet zo erg, doe je iets verkeerd dan kan je het opnieuw doen. Als je zo'n sticker verkeerd plakt, dan houdt het wel een heel eind op met hergebruiken. :+

Zorg dan wel dat je in de gaten houdt dat je verzekering alle accessoires dekt, bij sommige kan je dit ophogen als je er weer iets opschroeft.
 
Vandaag terug geweest bij de dealer, de leds van de evotech kentekenplaathouder deden het niet meer lekker. Vorige week gemaild, vandaag kwam ik toevallig langs en evotech heeft kostenloos een nieuwe unit opgestuurd. Wordt er ook kostenloos opgeschroefd, ideaal dus. Hieronder nog een plaatje die genoeg verteld denk ik zo.
 

Bijlagen

  • 20191108_143922.jpg
    20191108_143922.jpg
    93 KB · Weergaven: 24
Vandaag terug geweest bij de dealer, de leds van de evotech kentekenplaathouder deden het niet meer lekker. Vorige week gemaild, vandaag kwam ik toevallig langs en evotech heeft kostenloos een nieuwe unit opgestuurd. Wordt er ook kostenloos opgeschroefd, ideaal dus. Hieronder nog een plaatje die genoeg verteld denk ik zo.

Die evotech komt er ook bij mij op, smoelt goed (als je leds werken :p)
 
Blijft de mooist tail tidy al vind ik persoonlijk de rode mooier ogen dan de witte. De witte staat weer mooier bij de richtingaanwijzers. Keuzes....
 
Achja foutje moet kunnen, als hij dadelijk gewoon weer werkt is het prima. We zijn allemaal mensen en een foutje is zo gemaakt, dan liever een paar ledjes dan iets anders :p.

Ik heb best lang zitten twijfelen tussen rood en wit, uiteindelijk met mijn eerste ingegeving meegegaan (wit) en tot op heden nog steeds geen spijt.
 
Ik zie voor het eerst dat er een 890 duke op komst is.
Ik heb nog nooit iets moderns gereden, maar rij meer dan 10 jaar competitie in het classic gebeuren (tot 1982)
Al die elektronische snufjes zijn me vreemd.
Maar deze fiets maakt veel los.
Ik heb ongeveer 10 punten waar mijn ideale motor aan moet voldoen. Die bestaat niet, maar deze zou de eerste zijn, als moderne motor, die de helft van mijn punten haalt.
De vraag : mij interesseert ergonomie en gebruiksgemak weinig. Zijn er dagen in het jaar waar ktm zijn nieuwe modellen laat testen aan geïnteresseerden op circuit? Ik ben bereidt om 400km te rijden hiervoor....(woon in België)
Ik zal ook eens bellen naar een Belgische dealer....
 
Ik zie voor het eerst dat er een 890 duke op komst is.
Ik heb nog nooit iets moderns gereden, maar rij meer dan 10 jaar competitie in het classic gebeuren (tot 1982)
Al die elektronische snufjes zijn me vreemd.
Maar deze fiets maakt veel los.
Ik heb ongeveer 10 punten waar mijn ideale motor aan moet voldoen. Die bestaat niet, maar deze zou de eerste zijn, als moderne motor, die de helft van mijn punten haalt.
De vraag : mij interesseert ergonomie en gebruiksgemak weinig. Zijn er dagen in het jaar waar ktm zijn nieuwe modellen laat testen aan geïnteresseerden op circuit? Ik ben bereidt om 400km te rijden hiervoor....(woon in België)
Ik zal ook eens bellen naar een Belgische dealer....

Testen op de weg is bij de meeste dealers geen probleem, je hebt ook bij zo'n beetje alle dealers "orange-days" waarbij je op zo'n beetje alles kan proefrijden (mits je er redelijk vroeg bij bent). Maar op circuit heb ik tot op heden nog niet gehoord, wellicht dat je een demo zou kunnen huren? Maar kan me voorstellen dat de meeste dealers het niet op prijs stellen (of dat het überhaupt gewoon niet mag) om met een huur/test motor op een circuit rond te gaan.
 
De KTM Orange days zijn inderdaad de beste mogelijkheid tot proefrijden van alle modellen op de openbare harde weg (los van een proefritje dat je zelf bij de dealer eventueel regelt). Een demo/huur fiets het circuit op nemen zal uitgesloten zijn vermoed ik.
De orange days planning wordt meestal ergens in het voorjaar aangekondigd en gaat langs vrijwel alle KTM dealers gedurende april/mei/juni.
 
De 890R is toch net even wat duurder geworden dan ik had voorspeld:
KTM 890 DUKE R 2020 BASE PRICE: 14.300,00 EUR.
Dat is 700 euro boven mijn berekening van €13.600 (gebaseerd op de incl. btw., ex. BPM prijs van 11.800 die op de EICMA bekend werd gemaakt). In Duitsland is ie ook nog weer goedkoper dan in België trouwens, 11.995 (de) tegenover 12.180 (be).

Houd er rekeing mee dat op de 890R standaard geen quickshifter zit, dus tel er nog 400 euro bij op (die Quickshifter is echt een must!). Dat maakt hem dan €14.700,- Dat is een beste prijs, maar ik denk dat ie het waard is.
 
Geen standaard quickshifter op een track focused bike, vreemde keuze van KTM.
Ben blij dat ik toch voor de 790 ben gegaan :)
 
Volgens mij moet je er ook nog een paar honderd euro bij optellen van de trackpack...ach blijf in 2020 nog lekker genieten van de 790. In 2021 zie ik wel wat het wordt.
 
Volgens mij moet je er ook nog een paar honderd euro bij optellen van de trackpack...ach blijf in 2020 nog lekker genieten van de 790. In 2021 zie ik wel wat het wordt.
Al moet ik zeggen dat ik die nooit gebruik op de 790, ook niet op het circuit (of just niet op het circuit). Ik vind de gasaanname onvoldoende lineair en veel te ongecontroleerd om fatsoenlijk veilig en gecontroleerd hard te gaan. Ik rijd doorgaans - ook op het circuit - gewoon in street-modus, omdat ik de gasaanname in sportmode al te abrupt vind. Ik weet dat je de gasrespons in trackmode ook op street kan zetten, maar de instelbare slip die er dan nog als extra overbljft voegt voor mij weinig toe.
 
Ik zie voor het eerst dat er een 890 duke op komst is.
Ik heb nog nooit iets moderns gereden, maar rij meer dan 10 jaar competitie in het classic gebeuren (tot 1982)
Al die elektronische snufjes zijn me vreemd.
Maar deze fiets maakt veel los.
Ik heb ongeveer 10 punten waar mijn ideale motor aan moet voldoen. Die bestaat niet, maar deze zou de eerste zijn, als moderne motor, die de helft van mijn punten haalt.
De vraag : mij interesseert ergonomie en gebruiksgemak weinig. Zijn er dagen in het jaar waar ktm zijn nieuwe modellen laat testen aan geïnteresseerden op circuit? Ik ben bereidt om 400km te rijden hiervoor....(woon in België)
Ik zal ook eens bellen naar een Belgische dealer....
Leuke post, ik ben nu benieuwd naar de 10 punten. Ik heb zelf geen Duke-owner, maar ik heb de 790 gereden tijdens de Orange Days, die heeft toen een onuitwisbare indruk achtergelaten. De 790 en 890R lijken me heerlijk om mee het circuit op te gaan. Voor puur circuitgebruik is het waarschijnlijk interessant om met de 790 als uitgangspunt aan de gang te gaan, dan heb je meer euro's te besteden aan upgrades/modificaties.
 
Leuke post, ik ben nu benieuwd naar de 10 punten. Ik heb zelf geen Duke-owner, maar ik heb de 790 gereden tijdens de Orange Days, die heeft toen een onuitwisbare indruk achtergelaten. De 790 en 890R lijken me heerlijk om mee het circuit op te gaan. Voor puur circuitgebruik is het waarschijnlijk interessant om met de 790 als uitgangspunt aan de gang te gaan, dan heb je meer euro's te besteden aan upgrades/modificaties.
Ik heb erg goede ervaringen met de Duke 790 op het circuit, en heb ondervonden dat de standaard niet instelbare vering - voor mijn gewicht (67kg) en rijstijl - al heel goed voldoet (hoewel de wat lichter aansprekende, wel instelbare WP-vering op de 890 R waarschijnlijk ook het rijcomfort op de openbare weg zal verhogen). Ik kan me echter voorstellen dat de Brembo remmen van de 890R nog wel iets toevoegen, net als het extra vermogen en koppel daarvan. Wat meer vermogen zou me net even iets beter in staat stellen de superbikes - in de groep ‘ervaren’ waar ik doorgaans rijd - op lange rechte stukken bij te houden. Motoren als de R1 en de S1000RR, maar ook de KTM superduke 1290R trekken nu altijd een flink eind bij me weg na pakweg de eerste honderd meter na een bocht. Meestal kom ik er door de veel hogere bochtensnelheid van de Duke 790 wel weer bij, maar bij sommigen lukt me dat toch niet.

Ben toch wel benieuwd of en hoeveel seconden ik met zo‘n 890R zou winnen op een circuit als Assen.
Maar ik kan je in elk geval verzekeren dat je ook met een Duke 790 zonder al te veel aanpassingen veel lol kunt beleven op het circuit. Ik ging er meteen de eerste keer zo‘ n 4 à 5 seconden sneller mee rond op Assen dan met mijn Superduke 1290R een jaar of anderhalf daarvoor (het kost je echter wel wat meer knee sliders })).

FF96E7B8-D3FD-4FA8-AA02-5F54DF88FE17.png

2AA48DB3-C952-426B-BC7F-BCAFAB5B20E4.jpeg

6D76DA94-41D6-499D-98EB-63E4ECA651DD.jpeg
 
De 890R is toch net even wat duurder geworden dan ik had voorspeld:
KTM 890 DUKE R 2020 BASE PRICE: 14.300,00 EUR.
Dat is 700 euro boven mijn berekening van €13.600 (gebaseerd op de incl. btw., ex. BPM prijs van 11.800 die op de EICMA bekend werd gemaakt). In Duitsland is ie ook nog weer goedkoper dan in België trouwens, 11.995 (de) tegenover 12.180 (be).

Houd er rekeing mee dat op de 890R standaard geen quickshifter zit, dus tel er nog 400 euro bij op (die Quickshifter is echt een must!). Dat maakt hem dan €14.700,- Dat is een beste prijs, maar ik denk dat ie het waard is.

Nu deze prijs bekend is ben ik vooral extra blij met mijn 'gewone' 790, zowel qua prijsstelling als wat je daarvoor allemaal krijgt. Ik zie mezelf niet snel een R kopen zo.
 
Een niuwe zie ik me ook niet kopen. Ook ivm de kinderziektes wat er meestal nog inzitten.
Maar 1tje van zo,n persoon die steeds het nieuwste van het nieuwste wil die wel ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan