ktm 790 duke

Goedemorgen, ik ben bang dat mijn accu is overleden. Na 2 dagen niet gebruiken krijg ik hem niet meer gestart. Wel met hulp van de auto.
Heeft iemand een suggestie voor een goed alternatief? Bij de SMT viel me de prijs van een originele accu erg tegen.
Wil die fout niet weer maken.

Greetz, richard
 
Ik heb in de SMT een Motobatt geplaatst. De originele Yuasa deed het 2 jaar, de Motobatt houdt het al 6 jaar vol.
 
Ik heb (nog) geen duke maar vind de duke 890 een zeer interessante motor. Hoe komt het dat er los van de bevindingen van Jabba hier niets van voor bij komt? Te duur? Door covid weinig proefgereden? Nog niet voldoende op voorraad? Ben wel benieuwd eigenlijk.
 
Ik heb (nog) geen duke maar vind de duke 890 een zeer interessante motor. Hoe komt het dat er los van de bevindingen van Jabba hier niets van voor bij komt? Te duur? Door covid weinig proefgereden? Nog niet voldoende op voorraad? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Bij jtx in cuijk staat hij gewoon in de showroom. Ik heb mijn 790 net een jaar en ik vindt het zonde om hem nu alweer in te ruilen.
 
Ik heb (nog) geen duke maar vind de duke 890 een zeer interessante motor. Hoe komt het dat er los van de bevindingen van Jabba hier niets van voor bij komt? Te duur? Door covid weinig proefgereden? Nog niet voldoende op voorraad? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik zou zeggen, ga proefrijden. Ik heb de laatste dagen ook nog wat professionele reviews gelezen en bekeken op Youtube, en de oordelen zijn allemaal unaniem: het is verreweg de beste sportieve naked die er momenteel te krijgen is (ook vergeleken met de Triumph Street triple RS, en andere naked bikes). Een proefrit van een half uur is al genoeg om de kwaliteiten te beoordelen. Ik was zo om.
 
Ik ga zeker proef rijden en begrijp ook als je net 'n 790 heb, je niet gelijk staat te trappelen om deze in te ruilen, maar eens in de zoveel tijd komt er echt iets unieks in de markt, daar schaar ik de 890 onder.

Bijv. De meesten eigenaren van een duke 1290, gebruiken bij lange na niet de 180 pk' s en ik denk dat ze een hele kluif hebben aan de 890, waar dan ook. Maar lees in hun topic ook niets hierover.
 
Ik ga zeker proef rijden en begrijp ook als je net 'n 790 heb, je niet gelijk staat te trappelen om deze in te ruilen, maar eens in de zoveel tijd komt er echt iets unieks in de markt, daar schaar ik de 890 onder.

Bijv. De meesten eigenaren van een duke 1290, gebruiken bij lange na niet de 180 pk' s en ik denk dat ze een hele kluif hebben aan de 890, waar dan ook. Maar lees in hun topic ook niets hierover.

Andere prioriteiten zeg maar, ik wil het huis op den duur uit en dan is iets inruilen en een "verlies" van 4000 of wat dan ook pakken niet de slimste financiële optie.

Als ik al een huis had, was ik gelijk gaan proefrijden. Ik zie dit als een iets meer beschaafde superduke, wellicht over een jaar...

Deel je ervaring wel even, ik ben wel benieuwd :Y .




Ondertussen een nieuwe voor en achterband op mijn 790, nadat ik mijn oude achterband na 1400 km's lek heb gereden. Het zijn de Dunlop Sportsmart 2 Max geworden zowel voor als achter. Net 50 km's mee gereden dus ik laat me over een paar 1000 km's weer horen. Een groot deel van onze lokale motorclub zweert er al jaren bij, dus waarom zou ik ze dan niet proberen.
 
Ik ga zeker proef rijden en begrijp ook als je net 'n 790 heb, je niet gelijk staat te trappelen om deze in te ruilen, maar eens in de zoveel tijd komt er echt iets unieks in de markt, daar schaar ik de 890 onder.

Bijv. De meesten eigenaren van een duke 1290, gebruiken bij lange na niet de 180 pk' s en ik denk dat ze een hele kluif hebben aan de 890, waar dan ook. Maar lees in hun topic ook niets hierover.

Ik heb op de 890 gereden maar zelfs daar heb je nog wel een kluif aan, merk wel dat het blok toeren wil maken en de pk's echt bovenin zitten. Vergeet niet 120pk was iets wat de 990 superduke en SM hadden destijds en de 890 is zo'n 20-30 kilo lichter!
 
Ik heb op de 890 gereden maar zelfs daar heb je nog wel een kluif aan, merk wel dat het blok toeren wil maken en de pk's echt bovenin zitten. Vergeet niet 120pk was iets wat de 990 superduke en SM hadden destijds en de 890 is zo'n 20-30 kilo lichter!
Niet helemaal mee eens. Ik vind het flink gegroeide koppel ook duidelijk breder uitgesmeerd, Je kan daarnaast goed merken dat er een zwaarder vliegwiel in zit, waardoor hij minder nerveus is, en voelbaar smeuiger op het gas. Veel meer zoals het karakter dat de Superduke 1290R ook al had. Deze 890R is echt veel makkelijker te rijden dan de 790, zelfs in de sportmodus geen rare onverwachte hikjes en stootjes vooruit, zoals op de 790 nog wel eens gebeurt. Ik durf op de 790 niet meer in de sportmodus te rijden, maar met de 890R heb je oneindig meer controle, terwijl als je even goed doortrekt, het vermogen er bijna beangstigend hard en krachtig in komt: hij trekt inderdaad bovenin nog veel steviger door dan de 790. Nogmaals, de 890R is in niets meer te vergelijken met de 790, hIj is absoluut superieur op vrijwel alle vlakken.
 
Duidelijke tekst, jabba

Sjorrit beoordeeld wellicht niet vanaf een 790 maar ander merk of type?

Ik meld m'n bevindingen
 
Ik heb al een paar dingen via marktplaats en ook redelijk goedkoop nieuw gekocht, de koppelingshandle-set met klem en spiegelbevestiging (bod geaccepteerd), het bedieningspaneel links (met de menuknopjes etc.), een gebruikt Barrracudia windschermpje (onmisbaar op het circuit, bij 200+). Een linker achterframe heb ik een bod op gedaan, en ik heb een paar Puich voetsteunen nieuw gekocht (mooi sportsetje voor 67 euro).
Nu ga ik ook nog op zoek naar een setje goede valbeugels, want dergelijke schade wil ik bij een eventuele volgende crash (wat ik uiteraard niet hoop) toch echt zoveel mogelijk voorkomen.

Ik heb nog een setje axle sliders in de aanbieding mocht je die nog zoeken.
 
Niet helemaal mee eens. Ik vind het flink gegroeide koppel ook duidelijk breder uitgesmeerd, Je kan daarnaast goed merken dat er een zwaarder vliegwiel in zit, waardoor hij minder nerveus is, en voelbaar smeuiger op het gas. Veel meer zoals het karakter dat de Superduke 1290R ook al had. Deze 890R is echt veel makkelijker te rijden dan de 790, zelfs in de sportmodus geen rare onverwachte hikjes en stootjes vooruit, zoals op de 790 nog wel eens gebeurt. Ik durf op de 790 niet meer in de sportmodus te rijden, maar met de 890R heb je oneindig meer controle, terwijl als je even goed doortrekt, het vermogen er bijna beangstigend hard en krachtig in komt: hij trekt inderdaad bovenin nog veel steviger door dan de 790. Nogmaals, de 890R is in niets meer te vergelijken met de 790, hIj is absoluut superieur op vrijwel alle vlakken.
morgen proefrijden, ben benieuwd.. O-)
 
Ik begrijp dat de 890 in alles beter is maar de prijs is meteen ook wel echt een stuk hoger. Ik heb in juni een 790 2020 aangekocht voor ongeveer 10.790 EUR met die trade keys deal. Die deal geldt bij mij mijn weten niet voor de 890.

Verschil tov een stock 890 is 3410 EUR zonder quick shifter, zonder track mode.
Wil je die beide wel (lijkt me logisch) dan is het 4150 EUR verschil. Vooral dat bijbetalen voor deze opties tov standaard op een 790 vond ik not-done.
Met andere woorden: een dikke 30% extra maar krijg ik ook een 30% betere motor waar ik 30% meer fun op heb? Vooral dat laatste betwijfel ik, maar ik heb geen proef gereden.

Gooi er nog eens zo'n extra bedrag tegen aan je zit al bijna op de prijs van een 1290 SDR. Voor mij was dat de reden om het uiteindelijk niet te doen. Voor mij is de 790 voor nu prima en over 2-3-4 jaar zou een SDR de volgende stap kunnen zijn. Dan zien we dan wel weer.
 
Het leuke aan de 790 is dat je deze nog eens af en toe kunt open trekken (al zit je al snel op illegale snelheden). In de 890 moet je nog veel meer beheersen. Was voor mij ook reden om van 1000+ cc’s naar een 690 te gaan (die kon overal vol open) maar gezien alle toeters en bellen op de 790 toch overgestapt. Mis de 690 nog wel soms hoor, gewoon dikke fun om overal het gas vol open te kunnen draaien.
 
Ik begrijp dat de 890 in alles beter is maar de prijs is meteen ook wel echt een stuk hoger. Ik heb in juni een 790 2020 aangekocht voor ongeveer 10.790 EUR met die trade keys deal. Die deal geldt bij mij mijn weten niet voor de 890.

Verschil tov een stock 890 is 3410 EUR zonder quick shifter, zonder track mode.
Wil je die beide wel (lijkt me logisch) dan is het 4150 EUR verschil. Vooral dat bijbetalen voor deze opties tov standaard op een 790 vond ik not-done.
Met andere woorden: een dikke 30% extra maar krijg ik ook een 30% betere motor waar ik 30% meer fun op heb? Vooral dat laatste betwijfel ik, maar ik heb geen proef gereden.

Gooi er nog eens zo'n extra bedrag tegen aan je zit al bijna op de prijs van een 1290 SDR. Voor mij was dat de reden om het zatuiteindelijk niet te doen. Voor mij is de 790 voor nu prima en over 2-3-4 jaar zou een SDR de volgende stap kunnen zijn. Dan zien we dan wel weer.
Ja, dat is ook een heel andere situatie. Zou je nu een nieuwe kopen is het verschil slechts 2000 euro. En dat verschil is de 890R zeker waard (nog veel meer zou ik zeggen). Ik kon een goede deal sluiten met mijn dealer, ik krijg vrijwel hetzelfde terug voor mijn 790 als ik ervoor betaalde bijna 2 jaar geleden (had toen10000km op de teller staan), en krijg korting op een nieuwe 890R (inclusief QS voor €14.000 rond). Dan is het alweer een stuk aantrekkelijker.
PS. Track mode heb ik niet echt nodig. Op het circuit rijd ik ook gewoon altijd in de street modus.Gaat hard zat!
 
Gister dus de 890R gereden:]. Alles is er hier al wel over gezegd denk ik. In alle opzichten een verbetering t.o.v. de Duke 790, vermogen, souplesse, REMMEN, vering, quickshifter, looks. Fantastische machine. Als je nu in de markt bent voor een 790/890 zou ik het wel weten, al is het prijsverhaal van Fapaimentio hierboven inderdaad een afweging die je moet maken. Mij is het in ieder geval nu niet waard om de 790 te vervangen voor een 890, de 790 rijdt nog steeds fantastisch en brengt nog telkens een grote *D op m'n gezicht, die mag dus nog even blijven ;).
 
Ik begrijp dat de 890 in alles beter is maar de prijs is meteen ook wel echt een stuk hoger. Ik heb in juni een 790 2020 aangekocht voor ongeveer 10.790 EUR met die trade keys deal. Die deal geldt bij mij mijn weten niet voor de 890.

Verschil tov een stock 890 is 3410 EUR zonder quick shifter, zonder track mode.
Wil je die beide wel (lijkt me logisch) dan is het 4150 EUR verschil. Vooral dat bijbetalen voor deze opties tov standaard op een 790 vond ik not-done.
Met andere woorden: een dikke 30% extra maar krijg ik ook een 30% betere motor waar ik 30% meer fun op heb? Vooral dat laatste betwijfel ik, maar ik heb geen proef gereden.

Gooi er nog eens zo'n extra bedrag tegen aan je zit al bijna op de prijs van een 1290 SDR. Voor mij was dat de reden om het uiteindelijk niet te doen. Voor mij is de 790 voor nu prima en over 2-3-4 jaar zou een SDR de volgende stap kunnen zijn. Dan zien we dan wel weer.
Dit is precies wat ik van plan ben.
De 790 nog een jaartje of 4 rijden en dan upgraden aar een 1290 GT om samen met m'n vriendin door Europa te gaan touren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan