ktm 790 duke

Hoe werkt dit met navigatie?
waardeloos, je bent afhankelijk van de crappie KTM navigatie app en deze kost ook nog eens (eenmalig) geld. Plus het is maar pijltjes navigatie. Ik vond het iig niet prettig werken. Investeer dan liever in een goede (motor)navigatie of een telefoonsteun zodat je je navi apps op de telefoon kunt gebruiken.
 
De 790 (890 weet ik niet) heeft toch geen navigatie in de display? Of is dit er toch later op gekomen met een update?

@JuH MyRide werkt ook (min of meer) samen met de intercom (nog beter, zonder intercom heb je er weinig aan lijkt me), alleen dan kun je dus op je display van de motor zien wie er bijvoorbeeld belt of welk nummer er speelt. En kun je met de knoppen op het stuur de muziek bedienen of telefoon opnemen/afwijzen.

Jammer genoeg werkte het bij mij niet. Ik kon gewoon pairen met m'n mobiel maar de myride app herkende niks (verschillende merken mobiel getest, Android en iOS.. kennelijk iets met de motor?). Als ik het geluid (van ander apparaat geloof ik) doorschakelde via de myride klonk het ook bizar slecht en met storing. Een andere myride unit mocht helaas ook geen oplossing bieden.

Nu bedien ik verder alles met stemcommando's in de intercom (of van de intercom zelf of google assistant). Dus het enige wat ik mis is dat ik nu niet kan zien wie me belt voordat ik opneem. En aangezien ik nogal vaak door klanten word gebeld (en ook de motor zakelijk gebruik) is dat soms iets onhandig. En soms wil ik gewoon lekker rijden :] zonder de telefoon uit te zetten maar wil ik even geen klanten spreken ;)
 
waardeloos, je bent afhankelijk van de crappie KTM navigatie app en deze kost ook nog eens (eenmalig) geld. Plus het is maar pijltjes navigatie. Ik vond het iig niet prettig werken. Investeer dan liever in een goede (motor)navigatie of een telefoonsteun zodat je je navi apps op de telefoon kunt gebruiken.
Duidelijk dan ga ik hem niet aanschaffen. Ik heb een garmin die ik spotify kan laten afspelen.
 
De 790 (890 weet ik niet) heeft toch geen navigatie in de display? Of is dit er toch later op gekomen met een update?

@JuH MyRide werkt ook (min of meer) samen met de intercom (nog beter, zonder intercom heb je er weinig aan lijkt me), alleen dan kun je dus op je display van de motor zien wie er bijvoorbeeld belt of welk nummer er speelt. En kun je met de knoppen op het stuur de muziek bedienen of telefoon opnemen/afwijzen.

Jammer genoeg werkte het bij mij niet. Ik kon gewoon pairen met m'n mobiel maar de myride app herkende niks (verschillende merken mobiel getest, Android en iOS.. kennelijk iets met de motor?). Als ik het geluid (van ander apparaat geloof ik) doorschakelde via de myride klonk het ook bizar slecht en met storing. Een andere myride unit mocht helaas ook geen oplossing bieden.

Nu bedien ik verder alles met stemcommando's in de intercom (of van de intercom zelf of google assistant). Dus het enige wat ik mis is dat ik nu niet kan zien wie me belt voordat ik opneem. En aangezien ik nogal vaak door klanten word gebeld (en ook de motor zakelijk gebruik) is dat soms iets onhandig. En soms wil ik gewoon lekker rijden :] zonder de telefoon uit te zetten maar wil ik even geen klanten spreken ;)

Op mijn Tom Tom zie ik ook wie er belt. Het enige wat ik niet zie is het huidige nummer, maar daarvoor heb ik zelf een playlist op Spotify samengesteld. Dus niet echt nodig. Ik zet niet storen aan als ii niet gebeld wil worden.
 
De 790 (890 weet ik niet) heeft toch geen navigatie in de display? Of is dit er toch later op gekomen met een update?
Daar heb je gelijk geloof ik.. de 790 Duke heeft volgens mij alleen de Audio functie via KTM Myride, de 790 Adventure echter heeft zowel de audio als de navigatie functie, daar ken ik 't van. Ergens wel vreemd want zijn in de basis 'dezelfde' motoren.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen twee jaar naar volle tevredenheid een 790 Duke gehad en komende week komt de 890R hiervoor in de plaats. Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een passende waterdicht tas 35-40L voor op de duoseat.

Het volgende uitgeprobeerd:
  • Kriega US20/30 (1 jaar mee rond gereden), de witte liner is inderdaad waterdicht, maar de 'buitenzak' echt niet, dus uiteindelijk worden de spullen in de witte liner ook klam;
    MG_5016-1024x1024.jpg
  • Enduristan Tornado 2: Echt heel mooi spul, en ook echt waterdicht maar de M (32L) is iets te klein en de L (51L) te breed voor montage dwars.
    Enduristan Tornado 2.jpg
  • Forclaz (Decathlon) Duffle 40-60L....geweldig concept, maar niet waterdicht en is erg slap waardoor de tas te dicht op de uitlaat zit en er dus een gat in smelt;
    Forclaz Duffle.jpg
  • Givi UT803, wel waterdicht, maar ook erg slap, met smeltplekken tot gevolg.
    Givi - UT803.jpg

Ik overweeg deze nog:
  • Moskomoto Scout 30L Duffle, maar met 40L denk ik dat deze toch te klein zal zijn. Ik kan geen video-reviews vinden van dit nieuwe model, wel het voorgaande kleinere model.
    MoskoMoto.jpg

Wie heeft er nog goede opties :
Waterdicht, sluiting over de breedte, stevig (zodat de tas niet op de uitlaat rust), 35-40L
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
voor 't doorhangen van zo'n tassen kun je bijv een stuk laminaat oid onderin de tas doen. Heb verder geen advies voor goede waterdichte tassen voor de Duke 790. Als ik 't niet vertrouw gebruik ik altijd een plastic zak als binnentas.

Heb nu zelf de mosko moto Reckless 80 op de 790ADV, kost een aardige cent maar wel super kwaliteit en echt over nagedacht.
 
Wat hebben jullie bij de dealer voor de 1000km beurt betaald?

Ben er vandaag geweest en ik heb een storing zitten in mijn linker knipperlichten: hij geeft aan dat ze niet werken maar ze doen het wel. Redelijk vervelend want door de melding zie je niets anders meer op je display als je linker knipper aan staat. Ze gaven aan dat dit onder de garantie valt en die tijd dus niet doorbelast is.

Op de factuur:
1.25 uur voor de beurt: olie, oliefilter en klein materiaal.
0.45 uur voor 0.00 per uur voor de storing die niet is opgelost (ze gaan er later nog een keer naar kijken als KTM zelf over de vloer is want ze konden het niet oplossen).
Totaal prijs: 250 EUR.

Voel me redelijk bestolen maar misschien moet ik aan de prijzen wennen. Heb bij mijn vorige motor dit soort onderhoud altijd zelf gedaan maar dat gaat nu niet ivm garantie. Hoe kan je nou 1.25 uur over een oil change doen, of mis ik andere grote dingen die bij de 1000 km beurt horen? Hebben jullie vergelijkbaar betaald?
 
Ik was € 615,- kwijt voor de jaarlijkse (ongeveer 15.000 km beurt) kwijt. Hier zat wel een achterband bij incl montage. Als ik de prijs van de band eraf haal kom ik op € 449,- uit. Uren kan ik niet terughalen. Oliefilter, luchtfilter, Remvloeistof, klein materiaal, injectiecleaner, fuel stabilizer zit hierbij. Hier zijn, inclusief achterband verwijderen en eropleggen 3 uur voor geschreven. Tevens 2 terugroep acties uitgevoerd, ik meen het deksel van de luchtfilter en een bout in de achterbrug. Dit weet ik niet meer 100% zeker. Tevens onder garantie kleppendekselpakking gerepareerd. Hier is 1,5 uur voor geschreven, die ik niet hoefde te betalen ivm garantie en terugroepactie.
 
Ik heb voor de 1000 km beurt, in 2018, 173 euro betaald voor oliefilter, olie, software/diagnose update en 1 uur arbeidsloon.

De jaarlijkse 15.000 beurt, oliefilter, olie, software/diagnose update, nog een paar kleine dingen, 1:45 uur werk en was 299 euro en een paar centen. Ik zie nu pas dat ze vergeten zijn de remvloeistof te berekenen _O- (die is wel vervangen, want is een andere kleur.)

@Fapiamento
Ik had ook een storing aan het linker knipperlicht. Na een paar keer zoeken en een extra bezoekje hebben ze het knipperlicht vervangen en toen was het pas opgelost. (Onder garantie)
 
Wat hebben jullie bij de dealer voor de 1000km beurt betaald?

Ben er vandaag geweest en ik heb een storing zitten in mijn linker knipperlichten: hij geeft aan dat ze niet werken maar ze doen het wel. Redelijk vervelend want door de melding zie je niets anders meer op je display als je linker knipper aan staat. Ze gaven aan dat dit onder de garantie valt en die tijd dus niet doorbelast is.

Op de factuur:
1.25 uur voor de beurt: olie, oliefilter en klein materiaal.
0.45 uur voor 0.00 per uur voor de storing die niet is opgelost (ze gaan er later nog een keer naar kijken als KTM zelf over de vloer is want ze konden het niet oplossen).
Totaal prijs: 250 EUR.

Voel me redelijk bestolen maar misschien moet ik aan de prijzen wennen. Heb bij mijn vorige motor dit soort onderhoud altijd zelf gedaan maar dat gaat nu niet ivm garantie. Hoe kan je nou 1.25 uur over een oil change doen, of mis ik andere grote dingen die bij de 1000 km beurt horen? Hebben jullie vergelijkbaar betaald?
225 euro betaald voor de 1000km beurt.
 
1000km beurt € 0,-
1e jaarlijkse beurt (9000km) ~€ 220,-
2e jaarlijkse beurt (16500km) ~€ 315,-

Hopelijk zet de stijgende lijn niet zo door :P
 
Ik hoor ook goede verhalen over de Kriega's, alleen zelf geen ervaring mee.

Ondanks alle lovende reviews zijn de Kriega US 20 en 30 echt niet volledig waterdicht, alleen de witte binnenzak is dat. Een goedkoop Kriega alternatief bestaat er ook van Uglybros.

1595492768596.png
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
voor 't doorhangen van zo'n tassen kun je bijv een stuk laminaat oid onderin de tas doen. Heb verder geen advies voor goede waterdichte tassen voor de Duke 790. Als ik 't niet vertrouw gebruik ik altijd een plastic zak als binnentas.

Heb nu zelf de mosko moto Reckless 80 op de 790ADV, kost een aardige cent maar wel super kwaliteit en echt over nagedacht.


Laminaat is een optie, maar vind dat een beetje behelpen en ook best een risico met een val zo dicht tegen m'n rug. Ik vind de Mosko Moto spullen er fraai eruit zien en gezien ook jouw ervaringen, toch is gaan kijken naar de Moskomoto Scout 30L Duffle .....jammer dat er online weinig over te vinden is.
 
Nog een paar weetjes over de 890 (wellicht al beschreven, maar nog niet aan toegekomen om 59 pagina's door te lezen):
  • De uitlaat van de 890 zit iets hoger dan die op de 790....doet vermoeden dat de (aftermarket) uitlaat van de 790 niet past op de 890;
  • Officieel is er (nog) geen recall, maar een bepaalde productie-batch heeft niet de juiste olie (verkeerde viscositeit) bij aflevering erin gekregen. De dealer zou dit moeten kunnen nakijken a.dh.v. het vinnummer in het systeem;
  • Indien de Powerparts verkorte kentekenplaats houder wordt geïnstalleerd op een 890 met cruisecontrol, werkt de cruisecontrol niet meer;
  • Ook bij de 890 is er weer erg veel en erg vloeibaar kettingvet gebruikt bij aflevering. Doordat het warm wordt, loopt het langs het blok naar beneden en zou je dit kunnen verwarren met lekkende olie vanuit de uitgaande as. Goed schoonmaken en goed vet gebruiken.
    20200721_192208.jpg 20200721_192518.jpg
  • Ook de 890 kan last krijgen van een lekkende uitgaande (aandrijfas), hier is een reparatie-kit voor (# 00050000992 ) waarbij de kering qua model iets is aangepast, alleen deze reparatie-kit staat in back-order tot eind augustus.
 
Laminaat is een optie, maar vind dat een beetje behelpen en ook best een risico met een val zo dicht tegen m'n rug. Ik vind de Mosko Moto spullen er fraai eruit zien en gezien ook jouw ervaringen, toch is gaan kijken naar de Moskomoto Scout 30L Duffle .....jammer dat er online weinig over te vinden is.
MoskoMoto is alleen maar online via hun eigen website te bestellen, de europese pagina shipt vanuit Amsterdam, dat gaat vrij vlot. En volgens mij gratis retour indien nodig.
 
De afgelopen twee jaar naar volle tevredenheid een 790 Duke gehad en komende week komt de 890R hiervoor in de plaats. Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een passende waterdicht tas 35-40L voor op de duoseat.

Het volgende uitgeprobeerd:
  • Kriega US20/30 (1 jaar mee rond gereden), de witte liner is inderdaad waterdicht, maar de 'buitenzak' echt niet, dus uiteindelijk worden de spullen in de witte liner ook klam;
    Bekijk bijlage 1524591
  • Enduristan Tornado 2: Echt heel mooi spul, en ook echt waterdicht maar de M (32L) is iets te klein en de L (51L) te breed voor montage dwars.
    Bekijk bijlage 1524593
  • Forclaz (Decathlon) Duffle 40-60L....geweldig concept, maar niet waterdicht en is erg slap waardoor de tas te dicht op de uitlaat zit en er dus een gat in smelt;
    Bekijk bijlage 1524594
  • Givi UT803, wel waterdicht, maar ook erg slap, met smeltplekken tot gevolg.
    Bekijk bijlage 1524595

Ik overweeg deze nog:
  • Moskomoto Scout 30L Duffle, maar met 40L denk ik dat deze toch te klein zal zijn. Ik kan geen video-reviews vinden van dit nieuwe model, wel het voorgaande kleinere model.
    Bekijk bijlage 1524596

Wie heeft er nog goede opties :
Waterdicht, sluiting over de breedte, stevig (zodat de tas niet op de uitlaat rust), 35-40L

Kijk eens bij sw motech drybag 350, goede ervaring mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan