ktm 790 duke

Onderstaande is het antwoord wat ik kreeg van een leverancier van een linkpipe, en ja, ik snap dat dit het antwoord is van iemand die mij zo een ding graag zou verkopen, maar ik ga er toch ook een beetje van uit dat hun weten waar ze over praten.

'Dynabank is niet echt nodig, maar de motor krijgt wel een andere vermogenskromme met minder tegendruk bij lage toeren en meer vermogen bij hoge toeren. '

Die tegendruk heb je juist nodig zoals hij nu afgesteld staat. Op KTM 790 Duke Forum liepen meerdere topics hierover. Dyno na weghalen vd kat gaf duidelijk weer dat je echt veel vermogen in gaat leveren zonder remap.

Beetje zelfde verhaal als bij het chippen van auto's: als ze geen Dyno aanbieden en op basis daarvan aanpassingen maken zijn het beunhazen. Je hebt dan een kant en klaar software pakketje gekregen die niet specifiek op jouw blok is afgesteld.
 
Die tegendruk heb je juist nodig zoals hij nu afgesteld staat. Op KTM 790 Duke Forum liepen meerdere topics hierover. Dyno na weghalen vd kat gaf duidelijk weer dat je echt veel vermogen in gaat leveren zonder remap.

Beetje zelfde verhaal als bij het chippen van auto's: als ze geen Dyno aanbieden en op basis daarvan aanpassingen maken zijn het beunhazen. Je hebt dan een kant en klaar software pakketje gekregen die niet specifiek op jouw blok is afgesteld.
Bedankt voor je duidelijke uitleg, denk dat ik mijn kat misschien toch nog even laat zitten😬
 
En er zijn daarom inmiddels al tuners met een dyno, die het puur ter marketing gebruiken en ter nacontrole, maar nog steeds zelf niets doen 😂
 
Was gisteren behoorlijk fris op de 790.
Had wat moeite met de bandjes warm krijgen en op een rotonde zetten hij toch een klein stapje opzij :D
 
Dat stapje opzij hoort niet te kunnen met de traction control toch?
Of staat de sportstadion een klein stapje toe en greep het daarna alsnog in?
 
Soms rij ik wel eens over iets glads heen en dan doet ie wel een stapje opzij. Hou je rustig het gas erop en dan ga je bijna 'slidend' de bocht om. Tenminste, zo voelt het. Waarschijnlijk maar een paar mm uiteindelijk :+
 
Beste 790 Duke eigenaren,

Heeft iemand al het probleem gehad met een remlicht dat constant aan blijft staan, of blijft hangen als je hard in de voorrem knijpt en rustig loslaat? Het probleem ligt bij de voorrem en het is gebeurd na het monteren van een R&G plaathouder met nieuw achterlicht. Ik heb alles inmiddels 2 keer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en gesmeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Bovendien las ik op andere forums dat dit probleem veelvoorkomend is bij zowel de Duke als Adventure 790. Dus bij deze wilde ik vragen of iemand hier last van heeft gehad en zoja, hoe dat is gefixt?

Groeten!
 
Klinkt als een draadbreukje ergens bij het aansluiten. Een draad die niet goed afgeschermd is. Het klinkt als 2 losse problemen, maar als je 100% zeker bent dat beide problemen begonnen zijn na de montage van de R&G zou ik daarvan je bekabeling eens nakijken.
 
Ik kan mij ook nog herinneren dat bij iemand de knippers het niet meer deden na overzetten van aftermarket onderdelen ivm een korte kentekenplaat. Even meten of er bij het stekkertje nog spanning op komt.
Even heel suf en het zal niet zo zijn, maar weet je zeker dat je de draad van achterlicht op het achterlicht hebt gezet in plaats van op het remlicht? Als je dat per ongeluk doet brandt het remlicht namelijk continu ...
 
Beste 790 Duke eigenaren,

Heeft iemand al het probleem gehad met een remlicht dat constant aan blijft staan, of blijft hangen als je hard in de voorrem knijpt en rustig loslaat? Het probleem ligt bij de voorrem en het is gebeurd na het monteren van een R&G plaathouder met nieuw achterlicht. Ik heb alles inmiddels 2 keer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en gesmeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Bovendien las ik op andere forums dat dit probleem veelvoorkomend is bij zowel de Duke als Adventure 790. Dus bij deze wilde ik vragen of iemand hier last van heeft gehad en zoja, hoe dat is gefixt?

Groeten!
Als het in de remlichtschakelaar ligt even goed ontvetten met contactreinigingsspray. Misschien zit er wat vuil in. De schakelaartjes zijn van die flutdingen van een Euro (consumentenprijs)
Om oa. deze reden een motor nooit ‘schoonmaken’ met een hogedrukreiniger. Voor een normale motor al slecht, maar zeker voor een motor die vol electronica, stekkertjes en sensoren zit 😳
 
Als het in de remlichtschakelaar ligt even goed ontvetten met contactreinigingsspray. Misschien zit er wat vuil in. De schakelaartjes zijn van die flutdingen van een Euro (consumentenprijs)
Om oa. deze reden een motor nooit ‘schoonmaken’ met een hogedrukreiniger. Voor een normale motor al slecht, maar zeker voor een motor die vol electronica, stekkertjes en sensoren zit 😳
Kan je misschien een fotootje sturen van waar ik dat precies in moet spuiten? en is WD40 ook goed?
 
Klinkt als een draadbreukje ergens bij het aansluiten. Een draad die niet goed afgeschermd is. Het klinkt als 2 losse problemen, maar als je 100% zeker bent dat beide problemen begonnen zijn na de montage van de R&G zou ik daarvan je bekabeling eens nakijken.
Jaa precies, maar het rare is: als ik ga rijden en daarna mijn motor binnen zet, dan ontstaat het probleem en als ik dan even 2/3 uur wacht dan blijft het remlicht alweer vrijwel niet meer hangen. tijdens het rijden heb ik er dus eigenlijk nooit last van (vanwege de tijd die tussen de keren zit dat ik naar buiten ga), maar als ik hem dan weer binnen zet en tien minuten wacht en het contact aandoe, dan staat mn remlicht vol aan en is moeilijk uit te krijgen. vervolgens een uurtje later blijft ie alleen hangen als ik heel hard knijp en heel rustig loslaat, dus erg raar.
 
In dit geval lijkt het verkeerd aansluiten uitgesloten en denk ik dat je het echt in de remlichtschakelaar moet zoeken. WD40 is geen contactspray, maar olie. Dat bedoel ik niet. Zit bij de 790 de remlichtschakelaar niet bij de remgreep? Hoor je ‘m schakelen (klikken) als je de remgreep indrukt en weer loslaat? In dat geval kan ik mij alleen voorstellen dat de boel vet of vies is, en is het puur toeval dat het probleem is ontstaan na de tail tidy werkzaamheden.
 
In dit geval lijkt het verkeerd aansluiten uitgesloten en denk ik dat je het echt in de remlichtschakelaar moet zoeken. WD40 is geen contactspray, maar olie. Dat bedoel ik niet. Zit bij de 790 de remlichtschakelaar niet bij de remgreep? Hoor je ‘m schakelen (klikken) als je de remgreep indrukt en weer loslaat? In dat geval kan ik mij alleen voorstellen dat de boel vet of vies is, en is het puur toeval dat het probleem is ontstaan na de tail tidy werkzaamheden.
ja dat is dus inderdaad het vraagstuk: waar zit het probleem en komt het door de tail tidy? ik ga er denk ik naar laten kijken aangezien ik alles binnen mijn kunnen gedemonteerd heb en geprobeerd heb. ik ga even kijken of ik nog wat kan doen maar heb er helaas weinig vertrouwen in. ik heb de hele rem al gedemonteerd en alles gesmeerd en dat schakelaartje dat de rem activeert werk gewoon goed. in ieder geval sowieso dankjewel voor je hulp!
 
yes komt goed. klikt de voorrem bij jouw 790 Duke echt als je hem indrukt? want ik hoor geen klik maar hij veert wel normaal uit en in zegmaar
 
Ik heb geen 790, dus ik weet niet of de schakelaar bij de remgreep zit op de 790, maar kan mij niet voorstellen dat het anders zal zijn dan dit. Vroeger werden druksensoren gebruikt in de leiding, maar ouderwets en onnodig duur. Kan een van dd 790 eigenaren deze vraag wellicht beantwoorden en bevestigen of het met zo’n drukschakelaartje de de remgreep werkt. Die hoor je duidelijk klikken bij indrukken en loslaten van de remgreep.
 
Zo, eindelijk ook eigenaar van een 790! gisteren opgehaald, vandaag RDW keuring en nu nog BPM aangifte doen en dan wachten op kenteken '(
 

Bijlagen

  • Duke ophalen 1.jpg
    Duke ophalen 1.jpg
    291,5 KB · Weergaven: 27
  • duke ophalen 2.jpg
    duke ophalen 2.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 25
  • RDW1.jpg
    RDW1.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 24
  • RDW2 keuring.jpg
    RDW2 keuring.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 30
Ik dacht al, he verrek dat lijkt op RDW Almelo. Geniet er van! Hopen dat de BPM snel geregeld is zodat je nog even kan genieten van het goede weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dozo
Ik dacht al, he verrek dat lijkt op RDW Almelo. Geniet er van! Hopen dat de BPM snel geregeld is zodat je nog even kan genieten van het goede weer.
ja klopt, Almelo :)
Ja hopelijk nog een paar ritjes voor het echt te koud word en er weer gestrooid word, en dan maar wachten op het voorjaar '(
 
Ik heb echt geen idee wat de voorspellingen in Nederland zijn. Zal maar geen 790 foto's delen vanuit de Spaanse zon 😂
 
Haha ja we hebben hier in de afgelopen 1,5 week 2 dagen regen gehad. Vooruitzichten zijn nu goed voor de komende 10 dagen dat ik hier nog zit. Ik zit wat zuidelijker. Enig minpuntje is dat er een soort van lockdown is aangekondigd vanaf dinsdag. Maar deze geld voor inwoners, niet voor toeristen. Allemaal een beetje krom geregeld hier.

De 790 bevalt goed, denk alleen wel dat ik hem ga laten verlagen voor de vrouw. Ze kan net met de tenen bij de grond en daardoor mist ze echt het vertrouwen / comfort bij het stilstaan en op heuveltjes. Iemand al een verlagingssetje laten plaatsen? Merk je dan verder ook nog wat aan het rijden?
 
Haha ja we hebben hier in de afgelopen 1,5 week 2 dagen regen gehad. Vooruitzichten zijn nu goed voor de komende 10 dagen dat ik hier nog zit. Ik zit wat zuidelijker. Enig minpuntje is dat er een soort van lockdown is aangekondigd vanaf dinsdag. Maar deze geld voor inwoners, niet voor toeristen. Allemaal een beetje krom geregeld hier.

De 790 bevalt goed, denk alleen wel dat ik hem ga laten verlagen voor de vrouw. Ze kan net met de tenen bij de grond en daardoor mist ze echt het vertrouwen / comfort bij het stilstaan en op heuveltjes. Iemand al een verlagingssetje laten plaatsen? Merk je dan verder ook nog wat aan het rijden?
Ik heb mijn - en dan gaat het wel over een adventure - 790 S niet hoeven verlagen, die is laag genoeg voor mijn 1.70m (wel de achterveer in de zachtste, dus laagste stand staan). Maar op mijn 1090 Adventure heb ik destijds wel een 3cm kortere achterveer van Hyperpro laten zetten, en de vorkpoten een paar cm door de kroonplaten laten zakken (zodat de balhoofdshoek en naloop niet te veel wijzigen) . Dat scheelde enorm qua zithoogte, en hij stuurde er alleen maar beter van (en voelde nog iets comfortabeler aan ook, door het progressieve karakter van de Hyperpro). Het zwaartepunt komt lager te liggen, en dat merkte ik behoorljk. Ik rijd nu nog wel eens op de niet verlaagde 1050 van mijn vriendin (exact zelfde rijwilegedeelte als de 1090) en die stuurt - hoewel zeer vlot en strak - toch nog wat minder lichtvoetig dan mijn enigszins verlaagde 1090 destijds. Zou naar mijn idee zeker de moete waard zijn om te proberen met de Duke. Zo’n verlagingsveer kost ook bijna niks :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan