ktm 790 duke

Lekkages... Olie achter het voortandwiel of tussen cilinder + kop in.
Koelvloeistof rondom diverse aansluitingen (volgens mij aan de voorkant van het blok).

Wil je hem tweedehands kopen? Als je een wat hoger budget hebt, loont het wellicht om toch voor een nieuwe te kijken. Ze worden nieuw voor rond de 11k aangeboden momenteel.
11K was toch gewoon altijd al de nieuwprijs? (of iets boven de 11K dan, tegen de 12K) Dat is nu niet echt een stuntprijs lijkt me. Zeker als je een exemplaar met relatief weinig km’s voor 8,5 a 9 K kunt krijgen. Ik heb twee jaar geleden een demomodel van mijn dealer gekocht, daar waren alle kinderziektes al uit (olie- en koelvloeistoflekkages), en er zaten nieuwe remschijven op (oude waren krom). Die had 10.000 gelopen en kreeg ik voor 8K, inclusief garantie (die ik nog met een jaar heb verlengd). Dat zijn pas interessante deals.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
11K was toch gewoon altijd al de nieuwprijs? (of iets boven de 11K dan, tegen de 12K) Dat is nu niet echt een stuntprijs lijkt me. Zeker als je een exemplaar met relatief weinig km’s voor 8,5 a 9 K kunt krijgen. Ik heb twee jaar geleden een demomodel van mijn dealer gekocht, daar waren alle kinderziektes al uit (olie- en koelvloeistoflekkages), en er zaten nieuwe remschijven op (oude waren krom). Die had 10.000 gelopen en kreeg ik voor 8K, inclusief garantie (die ik nog met een jaar heb verlengd). Dat zijn pas interessante deals.

Nee, de officiële verkoopprijs bijna 12.000 euro (ofzo) volgens mij.
Ik vind bijna 12.000 euro of 11.000 best wel een verschil...
En een gebruikte is inderdaad goedkoper. Maar net wat je er aan uit wilt geven. Voordeel van gebruikte is wel dat je vaak een goed aangeklede versie kan kopen voor schappelijke prijzen (In vergelijking met nieuw+ allerlei opties tegen officiële prijs)
 
Laatst bewerkt:
11K was toch gewoon altijd al de nieuwprijs? (of iets boven de 11K dan, tegen de 12K) Dat is nu niet echt een stuntprijs lijkt me. Zeker als je een exemplaar met relatief weinig km’s voor 8,5 a 9 K kunt krijgen. Ik heb twee jaar geleden een demomodel van mijn dealer gekocht, daar waren alle kinderziektes al uit (olie- en koelvloeistoflekkages), en er zaten nieuwe remschijven op (oude waren krom). Die had 10.000 gelopen en kreeg ik voor 8K, inclusief garantie (die ik nog met een jaar heb verlengd). Dat zijn pas interessante deals.

Heb zelf mijn nieuwe 2020 model bij NIWA voor 10500 euro gekocht.
 
Hier gisteren een andere uitlaat besteld. Laatst nog het hitteschild gewrapt omdat ik de demper zo vond afsteken tov de rest van de motor. Kreeg alleen een leuk aanbod voor een demper O-). Komt binnkort dus een Arrow Gp2 dark op. Seatcover er nu op en passagiersvoetstepjes er ook af. Had ik natuurlijk wel ff op mf moeten melden, is idd rustig hier.
Rustig hier :)

Ik hoop volgende week mijn Duke op te halen. Zal foto's plaatsen als ik hem heb. *O**O*
 

Bijlagen

  • DSC_1283.JPG
    DSC_1283.JPG
    173 KB · Weergaven: 40
  • DSC_1285.JPG
    DSC_1285.JPG
    143,2 KB · Weergaven: 38
  • DSC_1285.JPG
    DSC_1285.JPG
    106,4 KB · Weergaven: 38
misschien een tail tidy? wel handig voor je acculader, maar wat een taartschep :)
 
misschien een tail tidy? wel handig voor je acculader, maar wat een taartschep :)
Ja, die staat ook op m'n lijstje...spuuglelijk, maar ik vind eigenlijk alleen die van NRC mooi en die is ook pleurisduur...Ali had eenzelfde, maar die is tijdelijk uitverkocht. Taartschep is wél handig voor ff vasthouden terwijl de Duke op de bok gaat :P
 
Iemand hier nog belang bij een vrijwel ongebruikte, verlaagde ergo-seat voor de duke 790 en/of 890(R)? Hij is volgens de beschrijving 20mm lager dan het origineel. Ik vind hem wel mooier dan het originele zadel, maar hij is me niet stroef genoeg voor mijn nieuwe race-overall.
Vraagprijs 110 euro (maar daar valt over te praten uiteraard)
Link naar marktplaats advertentie

B18E81CC-E0C7-44AF-BB14-839F89A7FAF2.jpeg

D87BEF62-C6C8-45AD-837F-761297047196.jpeg

D0134669-13DA-4C79-8116-B90779D328C6.jpeg
 
Ik kom hier wat stoom aflaten. :X
Ik woon in België en ben vandaag op mijn vrije dag de dichtstbijzijnde KTM dealer binnengestapt voor een offerte van de nieuwe ktm duke 890r
Mijn doel is circuit, straat is van ondergeschikt belang.

In een niet zo ver verleden organiseerde het fabriek KTM testdagen op circuit. Per land wel zo'n dag waar je de motoren kon testen.
Nu zijn die pippo's van KTM Oostenrijk "vergeten" om in België een circuit te reserveren/ borg te betalen en staat er dit jaar (2021) niets gepland. Balen, dik balen. |(
Dat zou in een groot land als D of FR nooit gebeurd zijn.
Ik wandel buiten met een offerte van dik 15000€ (met enkele goodies en reserve-velgen)

Geen haar op mijn (kalende) hoofd die er aan denkt om 15000€ eventueel uit tegeven zonder ooit dat ding stevig aan de tand te voelen op circuit. Op straat zal ie wel doen wat ie moet doen, maar dat zegt maar 50%.
Het is zoals een helm kopen. In de winkel weet je al de pasvorm en gewicht. Maar wat doet die pot bij 200kmh?
Die helm is een slecht voorbeeld, want de prijs is een fractie van de motoraanschaf en dus neem je de risico's voor lief.

Mijn plan B om naar NL te gaan (woon niet ver van Eindhoven) sneuvelt ook vrij snel.
Je moet eerst klant worden. Of toch een beetje geloofwaardig overkomen....|(
Maar de beste NL man/dealer zal nooit geloven dat ik zijn toekomstige klant ga worden, omdat....
nieuwe motoren in NL duurder zijn. Daar ga ik het ook nooit kopen.
Ik wil enkel een circuittest. Hoe moeilijk kan het zijn.:N

Ze zijn een klant kwijt aan mij.
Iemand heef zonet zijn triumph street triple van 2019 aangeboden voor de helft(?) van de offerteprijs. Dit zou wel eens een superdeal kunnen worden.
 
Denk je dat al die piloten die op het circuit rijden de luxe hebben gehad om de motor die ze rijden eerst te testen op het circuit voordat ze dat ding hebben gekocht? Meen je het serieus dat je het vanzelfsprekend vindt dat een verkoper je een motor dient te laten testen op het circuit?

Hoe moeilijk kan het zijn? Verplaats je eens in de schoenen van de ondernemer: stel dat je voor iedere motor die je verkoopt eerst een testrit op het circuit organiseert, dan kun je naar beter direct een uitkering aanvragen want op zo'n manier verdien je geen rode cent.

Sowieso een gloednieuwe ktm kopen om met name circuit te gaan rijden is aan een emotionele beslissing en zeker geen rationele ;) wel nobel en als je het geld kunt missen, dan juich ik het van harte toe, maar dan kun je niet lopen zeiken over de dealer
 
Intussen een nachtje geslapen en zien we wel verder.

Heb ik gesuggereerd dat dealers motoren moeten uitlenen voor circuit?
Dan is dit verkeerd overgekomen. Ik dacht eerder aan de fabriek zelf of de invoerders.

15.000€ is een enorm bedrag. Als hun marketing dan overal kwistig "ready to race" verkondigd ben ik kritisch en wil dit wel eens eerst aan de tand voelen. Goedgelovigheid is een vrij positieve eigienschap die ik niet zo veel bezit.
Met hun crossers en enduro modellen is dit geen probleem 1x per jaar testen in de Ardennen.

De "gok" wagen. Neen. Het geld groeit niet op mijn rug.
Vroeger testte ik oude/2dehandse racemotoren zelf ,Lennart0r, maar dat was oud ijzer in vergelijking met dit. Je moest toch nog zelf extra geld uitgeven om de motor iets beter te maken.
Hoe dat kon? We waren reeds ter plaatse op circuit. Ons kent ons. Ik heb mijn motor ook uitgeleend aan anderen op circuit. Is een andere mentaliteit tot een bepaald bedrag. Heiligschennis, moord en brand zeggen velen. Ik heb daar niet zo veel problemen mee. Als de man/vrouw respect voor mechaniek heeft. Ook op circuit.
Vanaf pak em beet 5000€ wordt het allemaal moeilijker en moet je niet staan "zeiken" en zelf de "gok" maar wagen? Nogmaals, niet rijk en niet goedgelovig.
Stoppen met circuit? Nee, bij mij is het een softdrug. Helaas.

Racen heb ik jaren gedaan, nu wat recreatief vrij rijden. 20minuutjes en maximaal een dik handvol rondjes per keer.

Conclusie voor mezelf.
Deels is de Belgische markt te klein om die riskante dingen te organiseren.
Hou het op 5000- max 6000€. Dan is het nog overheersbaar.
890R nog lang niet voor mij... :N

Maar niet getreurd, de triumph zoekt weldra een ander baasje. Deze is net op de grond gegaan. lichte schuiver.
IMGP7107 (2).JPG
 
Nee joh. Het is simpel. Je gaat een nieuwe Duke kopen maar wilt toch een gevallen Triumph. Bijna dezelfde fietsen dus je merkt het verschil niet.
 
  • Haha
Waarderingen: zen
Terug
Bovenaan Onderaan