ktm 790 duke

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.211
28
't Stuur van de 790 schijnt in 4 standen instelbaar te zijn.
Daarnaast zijn er inderdaad genoeg mogelijkheden een sportievere zit te krijgen, maar de kappen zullen vrij snel in de weg zitten verwacht ik.
Ik ga het in april een keer bekijken als de Duke 790 bij de dealer zal staan.
 
21 okt 2008
239
0
39
Als die ene procent dan van het ontbreken van de kentekenplaat is, prima.

Ik hoop dat iemand z.s.m. het bewijs hier kan posten dat de duke 790 op de beurs staat.
 

dukey

MF veteraan
11 dec 2003
1.186
0
38
nieuw vossemeer
Bezoek Site
Nou kom net van de beurs en ik was teleurgesteld 😞
Ik snap Ktm ze willen concurreren
Maar de kwaliteit die is er niet beter op geworden
Kwa afwerking komen ze erg dicht bij de 390 duke enzo
Als of deze ook in India gemaakt word.
 

dukey

MF veteraan
11 dec 2003
1.186
0
38
nieuw vossemeer
Bezoek Site
Het plastic bijvoorbeeld
Dat leek een goedkoop soort zeker die oranje
Een stalen tank waarom geen kunstof ?
Ik weet het niet had er meer van verwacht

Hij stond naast een 1290 duke en daarmee zie je duidelijk verschillen
 

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
5.763
7
Het plastic bijvoorbeeld
Dat leek een goedkoop soort zeker die oranje
Een stalen tank waarom geen kunstof ?
Ik weet het niet had er meer van verwacht

Hij stond naast een 1290 duke en daarmee zie je duidelijk verschillen
Omdat er wereldwijd hele topics worden volgejankt over het feit dat bij KTM's kunstoftanks worden gebruikt.
Nu hebben tenminste de tegenstanders van een stalen brandstoftank ook weer wat te zeuren ;)
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.647
26
Het plastic bijvoorbeeld
Dat leek een goedkoop soort zeker die oranje
Een stalen tank waarom geen kunstof ?
Ik weet het niet had er meer van verwacht

Hij stond naast een 1290 duke en daarmee zie je duidelijk verschillen
Die kost dan ook 19000 en een beetje ;)
 

Toktok

MF veteraan
22 apr 2010
2.479
1
Heerlen
Bezoek Site
Was toch allemaal wel te verwachten toch? KTM is van filosofie gewisseld, that's all. Vroeger producent van motoren met een brutale gedurfde uitstraling waar iedereen bij kwijlde maar waar niet iedereen aan durfde (dus relatief klein marktaandeel) naar mega-fabrikant van meer eenheidsworst. Die weg is overduidelijk na de 990 ingeslagen, heeft Pierer ook nooit een geheim van gemaakt. Jammer.
 

JackSparrow

Die hard MF'er
16 apr 2009
273
0
mijn duit in de zak:
gister de 790 gezien op de beurs en................
ik ben en blijf DIK tevreden met m'n 690R!
Wat is een KTM?
Een motormet een brutale uitstraling,
een eigenwijze kleurstelling met oranje, wit en zwart zodat je overal,
in een massa motoren precies díe uit Oostenrijk er tussen uit pikt.

Het prototype van de 790 leek dat ook te hebben,
en ja de productieversie is een mooie motor, maar ook een onopvallende motor
en daarvan stonden er heel veel op de beurs.
Gemiste kans?
Design slippertje?
Volgend jaar de uitvoering waar iedereen op hoopte?
De tijd zal het leren.
 

Rappie

MF veteraan
7 aug 2010
2.329
4
ergens in FRL
Denk niet dat het design snel aangepast zal worden..

Ik vind het overigens nog steeds wel een mooie (KTM) uitstraling hebben dat ding. Ben er persoonlijk erg over te spreken maar beauty is in the eye of the beholder.. Toen de Duke (iv) uit kwam toen was ook niet iedereen gecharmeerd van het design. Zou ook totaal niet meer op een Duke lijken en geen KTM design zijn.. Die hebben ze ook nog steeds te koop :)

Maar het is ook niet erg onbegrijpelijk dat ze een motor met een design maken welke de massa iets meer aan moet spreken. Er moet ook verkocht worden anders houdt het ook snel op met onze oranje vrienden.

En het aller belangrijkste van alles moeten we nog te weten komen: hoe rijdt ie?
Als het een beetje stuurt als een 690 dan ben ik snel om ben ik bang :P