ktm 790 duke

In Europa 95pk zodat hij geknepen kan worden voor a2
Die was er ook al vanaf het begin, de L versie, dus niks nieuws onder de zon. Enkel dat de 105pk versie dan nu een 890 is blijkbaar, wel apart dat de gegevens op KTM.com dus niet correct zijn.
 
Nee klopt, ik ben nog steeds blij met die van mij.
De nieuwe moet je ook een techpack bijkopen wil je de quickshifter hebben -.-
 
Heb vorig jaar proefritje gemaakt op de standaard 890, vond zelf die niet echt beter dan de 790.
En inderdaad bij de eerste serie 790 was techpack standaard, maar dat was een lokkertje, want destijds moest je bij 1290SD daar ook al extra betalen.
 
Hallo Duke liefhebbers,
Sinds enkele weken eindelijk eigenaar van een Duke 890R. Wat een pretfiets! Ik heb hem tweedehands gekocht en er zitten Michelin Powercup 2 banden op (achter nieuw, voor ongeveer 3600km oud, maar nog prima). Ik ga binnenkort een circuitdag (raceway Venray) bij MCT doen, maar ben wel een beetje huiverig voor het minimale profiel op deze plakkers in combinatie met nat weer. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze banden op nat wegdek? Ik snap dat je de Duke niet helemaal plat moet gooien en in de TC moet knallen als het echt nat is, maar is het een beetje te doen of moet je echt heel rustig aan doen? Ik overweeg anders nog te wisselen naar een meer 'allround' bandenset.
Alvast dank!
 
Hallo Duke liefhebbers,
Sinds enkele weken eindelijk eigenaar van een Duke 890R. Wat een pretfiets! Ik heb hem tweedehands gekocht en er zitten Michelin Powercup 2 banden op (achter nieuw, voor ongeveer 3600km oud, maar nog prima). Ik ga binnenkort een circuitdag (raceway Venray) bij MCT doen, maar ben wel een beetje huiverig voor het minimale profiel op deze plakkers in combinatie met nat weer. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze banden op nat wegdek? Ik snap dat je de Duke niet helemaal plat moet gooien en in de TC moet knallen als het echt nat is, maar is het een beetje te doen of moet je echt heel rustig aan doen? Ik overweeg anders nog te wisselen naar een meer 'allround' bandenset.
Alvast dank!
Ik zou ze wisselen als het regent of heeft geregend, niet te doen met nat wegdek. Bij droog wegdek, lekker eronder laten liggen :)
 
Heb nu een S22 achter laten leggen, nog steeds super veel grip als het droog is en minder schrik als het er nat bij ligt.
 
Is even een vraag hier over een KTM Duke 890R
De ketting hoe strak moet deze gespannen staan?
Daarnaast meet ik dat boven of onder de achterbrug?

Want ik vindt dat er wel heel weinig ruimte tussen de ketting en de achterbrug zit en denkt met de speling die er nu op zit dat de ketting tegen de achterbrug aanslaat aan de onderzijde.
 
Met de voorgeschreven speling op de ketting komt ie inderdaad vrij dicht bij de achterbrug. Het idee is dat de ketting op 2-5mm van de onderkant van de achterbrug kan komen (maar de achterbrug dus niet kan raken!). Je dient dit te meten op 2,5 cm achter de kunststof kettinggeleider die op de onderkant van de achterbrug gemonteerd zit.

Ik meet het zelf door een inbussleutel 4 tegen de onderkant van de achterbrug aan te houden en er dan voor te zorgen dat de ketting deze net wel/niet raakt.

Zie ook pagina 172 van de gebruikershandleiding:
 

Bijlagen

  • 20_3214108_nl_OM.pdf
    6,1 MB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Is even een vraag hier over een KTM Duke 890R
De ketting hoe strak moet deze gespannen staan?
Daarnaast meet ik dat boven of onder de achterbrug?

Want ik vindt dat er wel heel weinig ruimte tussen de ketting en de achterbrug zit en denkt met de speling die er nu op zit dat de ketting tegen de achterbrug aanslaat aan de onderzijde.
Bij mijn 790 en zit er onder de buddyseat een sticker met banden druk en kettingspanning. Wellicht bij de 890 ook.
 
ik heb een vraagje, de Duke 790 bokt bij lage toeren / eerste en tweede versnelling (bekend iets) ik heb een full akra setup + mapping. Is het een idee om nog een boosterplug aan te sluiten of is dat puur overkill?
Bij hoeveel toeren? Is dat niet gewoon kenmerk van een 1 en 2 cil blok?
 
Olá Beste leute,

Sinds afgelopen vrijdag nieuwe mijn Duke 790 voor een hele mooie prijs opgehaald, net aan het einde van mijn seizoen. Super ding! @leoniie bedankt voor het delen van je advies en je ervaring met mbt de Akra :)! Fotos zeggen meer dan woorden uiteraard! Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, dus effe eentje van de oude eigenaar :). Racing decals op de wielen zijn er al af haha

Bekijk bijlage 1691042
Welke remschijven zijn dit? Ziet er goed uit.
 
Gisteren even bij dealer langs geweest om de QS opnieuw in te regelen, werkt nu perfect. Ook Akraatje gekocht, komende week even ophalen/monteren. Dus nog maar een plaatje met de standaard demper eraan. 8-)
20220422_121059.jpg
 
Goed te weten dat dat werkt, had jij ook moeite met 1 naar 2 of 2 naar 3? Waren er nog kosten aan verbonden bij de dealer? Thanks!
Niet specifiek maar hij schakelde soms niet van 4 naar 5 of 5 naar 6. En het ging gewoon zwaar. Natuurlijk kostenloos, zowiezo garantie, het is ook een klus van niks. Kost meer tijd om motor netjes neer te zetten dan het afregelen.
 
Heb al vaker gelezen dat de QS niet optimaal werkt bij de 890R, ma heb daar persoonlijk zo geen ervaring mee.
Ik denk dat als ie gwn afgesteld staat zaosl het hoort, die gwn kei goed werkt!
 
Voor ieder schakelmoment is er een bepaald voltage, als die niet goed werken of verlopen zal het schakelen minder goed gaan. Meestal is, net als bij mijn 890R, even opnieuw inlezen van die voltage waardes voldoende, werkt dat niet dan moet de ECU geheel opnieuw geprogrammeerd worden, dat laatste kost aardig meer tijd.
 
Nog wat spullen te koop voor een 790 / 890 & 890 R

- Trackdays plate, inclusief abs dongle / verlichting dongle € 200 incl verzending. nieuw in b/o tot september & € 250.
- Matris Stuurdemper "SDR" dus de race replica - Matris KTM Steering Damper - Race Replica € 425 incl verzending, deze is nieuw.
 
Da's zeker genieten met dit weer :Y ...mijn 890R moet binnenkort nieuwe bandjes ga maar voor de S22's. Heb ook een Duitsland tripje in het verschiet als het lukt met om op tijd de bandjes te wisselen en het weer is goed dan ga ik de 890 uitlaten denk ik.8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan