ktm 790 duke

De Duke is net geen 2,5 jaar oud, dus dan mag je verwachten dat zoiets niet stuk gaat. Ik heb ook geen idee of er nog fabrieks garantie op zit. (vorig jaar de motor gekocht)

Eerst de reactie van de dealer afwachten.
 
De 790 heeft zijn jaarlijkse beurt weer gehad.
Er is ook een firmware update uitgevoerd (van 1.02 naar 1.10) en nu is voor mijn gevoel eindelijk de quickshifter van 1 naar 2 goed te gebruiken zonder horten en stoten.
Meer mensen deze ervaring ?
 
De 790 heeft zijn jaarlijkse beurt weer gehad.
Er is ook een firmware update uitgevoerd (van 1.02 naar 1.10) en nu is voor mijn gevoel eindelijk de quickshifter van 1 naar 2 goed te gebruiken zonder horten en stoten.
Meer mensen deze ervaring ?
dat klinkt positief. Die van mij krijgt volgende week zn beurt. Hopelijk daarna ook zo'n soepele QS :)
 
Dashboard met scheurtjes update. Ondanks dat de garantie periode van de dealer en de fabrieksgarantie voorbij zijn bieden ze aan om de helft van de kosten en de montage te betalen. Het kost dan nog genoeg, maar dan is de motor wel weer netjes.
 
Dat is prachtig aanbod. Welke dealer? Goed nieuws mag wel eens met naam genoemd
 
Goedhart Bodegraven, tot nu toe lossen ze alle problemen netjes op. Al had ik liever een probleemloze motor gehad.
 
Nee hoor, ik rij al 20 jaar probleemloos KTM.. alleen wat kleine dingetjes, die de wereld niet kosten of garantie zijn opgelost. Hebben alle merken
 
Wat is het toch een geweldige motor die 890R *O* *O* *O*

Kom ik gisteren thuis...loop de garage in en zie dat de 890R het kennelijk nodig vond om zijn territorium te bevestigen, had koelvloeistof staan pissen. Oorzaak....net als bij mijn 790 een nogal slapjes aangedraaide slangenklem. De halve wereld en z'n moeder loopt te janken dat die 790 blokken tegenwoordig uit China komen (CFMoto) terwijl die 'superieure 890 blokken nog echt in Oostenrijk gemaakt worden. Misschien moet KTM de productie daarvan ook maar naar China verhuizen, wellicht kunnen de Chinezen wel een boutje aandraaien.8-)
 
Wat is het toch een geweldige motor die 890R *O* *O* *O*

Kom ik gisteren thuis...loop de garage in en zie dat de 890R het kennelijk nodig vond om zijn territorium te bevestigen, had koelvloeistof staan pissen. Oorzaak....net als bij mijn 790 een nogal slapjes aangedraaide slangenklem. De halve wereld en z'n moeder loopt te janken dat die 790 blokken tegenwoordig uit China komen (CFMoto) terwijl die 'superieure 890 blokken nog echt in Oostenrijk gemaakt worden. Misschien moet KTM de productie daarvan ook maar naar China verhuizen, wellicht kunnen de Chinezen wel een boutje aandraaien.8-)
Dat is bij jou 890R nog best een tijd goeg gegaan :D
 
Dames en heren, zou iemand met een Duke 790 willen checken hoe de kabel van de zijstandaard sensor zit? Ik zag na het terugplaatsen van het kapje om het voortandwiel dat die van mij nogal klem lijkt te zitten aan het uiteinde van dat kapje. Ik vermoed dat hij er achter hoort. Maar dan zit hij (bijna) tegen de katalysator... Dit is me nooit eerder opgevallen, dus ik denk dat het met eraf halen of plaatsen van het kapje mis is gegaan.
Zo zit het nu:
 

Bijlagen

  • IMG_20220720_201052.jpg
    IMG_20220720_201052.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 27
Dames en heren, zou iemand met een Duke 790 willen checken hoe de kabel van de zijstandaard sensor zit? Ik zag na het terugplaatsen van het kapje om het voortandwiel dat die van mij nogal klem lijkt te zitten aan het uiteinde van dat kapje. Ik vermoed dat hij er achter hoort. Maar dan zit hij (bijna) tegen de katalysator... Dit is me nooit eerder opgevallen, dus ik denk dat het met eraf halen of plaatsen van het kapje mis is gegaan.
Zo zit het nu:
kabeltje hoort er idd achter te lopen, zit nog wel een centimeter van de kat af dus is geen probleem.
ff kapje lossen en kabeltje eraf wippen.
 
Hoi allemaal,

Sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Duke 890 R uit 2021. Tijd dus om hier ff gedag te zeggen.

Hiervoor een kleine 5 jaar een VFR 1200F gereden ben een tijdje woon-werkrijder geweest vandaar.
Onder het zeil staat een 2017 Speed Triple 1050 S, die is van mijn vrouw, die rijdt alleen niet zoveel
dus die mag ik af en toe ook uitlaten (de motor dan).

De Duke is uitgerust met een Remus NXT uitlaat, Evotech kentekenplaathouder, een OSCO en een 12 volt voeding en RAM mount voor de TT.

Op mijn wishlist staan: De tankgrips van KTM (zijn al besteld), Bar end mirrors, oranje goodies, (als deze op zijn) een bandenset waar je ook mee in de herfst kan rijden..

KTM MF01.jpg
 
Hoi allemaal,

Sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Duke 890 R uit 2021. Tijd dus om hier ff gedag te zeggen.

Hiervoor een kleine 5 jaar een VFR 1200F gereden ben een tijdje woon-werkrijder geweest vandaar.
Onder het zeil staat een 2017 Speed Triple 1050 S, die is van mijn vrouw, die rijdt alleen niet zoveel
dus die mag ik af en toe ook uitlaten (de motor dan).

De Duke is uitgerust met een Remus NXT uitlaat, Evotech kentekenplaathouder, een OSCO en een 12 volt voeding en RAM mount voor de TT.

Op mijn wishlist staan: De tankgrips van KTM (zijn al besteld), Bar end mirrors, oranje goodies, (als deze op zijn) een bandenset waar je ook mee in de herfst kan rijden..

Bekijk bijlage 1785857
Veel plezier met de 890 R, heerlijke machine! Ben benieuwd hoe jij de 890 vergelijkt met de Speed. Heb een Speed uit 2016 gereden, de 890 houd het al langer uit bij mij (of andersom)
 
Terug
Bovenaan Onderaan