ktm 790 duke

Ritje op de Duke 790 gereserveerd op de KTM on Tour dag.
Aangezien 2 motoren mogen ook de 1290 Duke R maar even meepikken.
Ik denk dat de Duke 790 'allemansvriend' goed bij me zal passen. De Duke 1290 R is mij waarschijnlijk veel te zwaar/lomp.
 
220kg rijklaar... dat merk je echt wel als je hem van oor tot oor wilt gooien. Dat is iets dat je niet kunt compenseren met zo'n huuuge motorblok, maar wel een logisch gevolg ervan.

*update*

kan zijn dat ik op bikez.com per ongeluk een GT-versie heb bekeken :X
 
Laatst bewerkt:
De 1290SDR is ook geen kleine fiets, maar voor zijn afmeting/gewicht stuurt hij heerlijk.
Juist de ruime zit bij KTM's in het algemeen is voor mij een van de redenen dat ze me zo goed bevallen. ;)

Ook de 790 zit prima.
 
Laatst bewerkt:
Het eigenwijze van KTM gaat er een beetje vanaf. Van de Styling in ieder geval, geen idee hoe het rijdt,

Als je Yamaha of Suzuki zet oo die zwarte geloof ik het ook. Het wordt een beetje een dertien in een dozijn model voor de massa verkopen. Verkopen doen de KTM's wel dus als bedrijf timmeren ze flink aan de weg.
+1 foei lelijk simpel ding. |(

lelijk frame, lijkt wel een fazer.
 
Laatst bewerkt:
@Burgerking: Je komt uit Zeeland, toch?
790 besteld bij Motor2000 zeker?
Konden ze je al een indicatie geven wanneer hij geleverd zou worden?

Nope kom niet uit Zeeland, maar kom wel al 17 jaar bij Motor2000.
Nog geen bevestiging gekregen, wellicht zijn ze allemaal uitverkocht voor 2018 en dan is het einde verhaal ;)
 
Vandaag de 790 in real life gezien.. vond m tegenvallen qua looks/verhoudingen/lijnen :/

Zal verder prima rijden hoor.
 
220 kg is aardig aan het gewicht (even weer over de 1290 SuperDuke dus), maar met 177 PK zal ie best vooruit gaan.
Het gewicht zul je met een eigen gewicht van 65 kg wel merken verwacht ik. ik heb niet zoveel gewicht in de strijd 'm om te gooien. Van de andere kant: mijn Z1000 is nog zwaarder en die krijg ik met flink werken ook waar ik 'm wil hebben. ;)

De Duke 790 vind ik persoonlijk wel erg mooi, maar smaken verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Een Superduke is 1 van de makkelijst sturende motoren die ik ooit gehad heb! Zelfs lichter dan een 600 Hornet.
Wie noemt een Superduke nou lomp? Raaaaarrrrrr
Btw mijn huidige super adventure s is ook te sturen als een wr450f sm. Gewicht zegt compleet niks.
 
Wie noemt een Superduke nou lomp? Raaaaarrrrrr
Hij ziet er lomp en groot uit.
En zo voelt ie stilstaand ook.
Hoe hij rijdt ga ik beleven.
Rijdend verdwijnt de statische massa inderdaad vaak.
 
Laatst bewerkt:
Vind de 1290 ook wat te groot voor mezelf. Alhoewel fysieke grootte wel mee valt op zich. Hij is ook te groot in prijs en vermogen :+
 
Ritje op de Duke 790 gereserveerd op de KTM on Tour dag.
Aangezien 2 motoren mogen ook de 1290 Duke R maar even meepikken.
Ik denk dat de Duke 790 'allemansvriend' goed bij me zal passen. De Duke 1290 R is mij waarschijnlijk veel te zwaar/lomp.

Haha ik denk dat je op je woorden terug gaat komen :Y
 
220 kg is aardig aan het gewicht (even weer over de 1290 SuperDuke dus), maar met 177 PK zal ie best vooruit gaan.
Het gewicht zul je met een eigen gewicht van 65 kg wel merken verwacht ik. ik heb niet zoveel gewicht in de strijd 'm om te gooien. Van de andere kant: mijn Z1000 is nog zwaarder en die krijg ik met flink werken ook waar ik 'm wil hebben. ;)

De Duke 790 vind ik persoonlijk wel erg mooi, maar smaken verschillen.

Overigens heeft de 1290 een drooggewicht van 189 kg dus aan de 220 kom je niet met een 18l tank
 
Tweede helft van April wordt de volgende batch 790's uitgeleverd, een van de oranje's wordt van mij 8-)

Alleen de accessoires (duoafdekkapje, blokbeschermers, hvv) laten op zich wachten, worden in mei uitgeleverd. HVV heb ik dan hopelijk effe niet meer nodig :')
 
Tweede helft van April wordt de volgende batch 790's uitgeleverd, een van de oranje's wordt van mij 8-)

Alleen de accessoires (duoafdekkapje, blokbeschermers, hvv) laten op zich wachten, worden in mei uitgeleverd. HVV heb ik dan hopelijk effe niet meer nodig :')

Leuk! Al een idee wat voor uitlaat erop gaat komen?
 
Tweede helft van April wordt de volgende batch 790's uitgeleverd, een van de oranje's wordt van mij 8-)

Alleen de accessoires (duoafdekkapje, blokbeschermers, hvv) laten op zich wachten, worden in mei uitgeleverd. HVV heb ik dan hopelijk effe niet meer nodig :')

Mooi!
Ga eens informeren hoe het met de mijne zit, zeker gezien de accessoires. Daar hoefnik niet zo nodig op te wachten, kan ik er achteraf ook zelf nog op zetten😀
 
Welke fiets ruil je in?
Ik ken het fenomeen ;)
Mijn teller staat inmiddels ook op drie ... :X
Wel totáál verschillende fietsen met elk hun eigen inzetbaarheid of werkgebied.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan