ktm 790 duke

Ik heb op mijn 990 een stuur van een Ducati monster 796, is ook een stuk lager dan het origineel.
 
Protaper zei me helemaal niets, maar even wat gogglen gaf me deze hit
Stuur ProTaper EVO Zwart - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
ProTaper Pastrana Low is wat het meest bij mijn wens past dan
Beetje doorzoekend kom ik nu 'renthal fatbar street low' ook tegen.
Dat ziet er ook heel goed uit.
Met de twee merken en types die ik nu heb moet het kunnen lukken.
THX!

+1 voor Renthal. Ik heb op meerdere fietsen het stuur vervangen door de Renthal ultra low bars.
 
De kogel is door de kerk. Het gaat een 790 worden.
Nu heb ik de vraag of het uitmaakt om eventueel meerdere dealers te bezoeken voor de beste prijs? Ik heb namelijk de keuze tussen 3 dealers in straal van 25km. Of omdat het een nieuw model is zal er niet veel korting geven worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het zeker zin heeft om even in het rond te informeren! In mijn ervaring kan er soms veel verschil tussen zitten. Zeker als je wat in te ruilen hebt. Er even langs gaan werkt vaak het beste.

Veelal is er ook genoeg te regelen niet als directe korting of extra inruil, maar zaken zoals een waardebon/voucher om daar te gebruiken, gratis eerste beurtje, ander setje banden, een tijdje korting op accessoires (10%-20% doorgaans) etc.
Probeer dus al te bedenken van te voren wat je er graag op wil hebben en kijk of je dat erbij kunt regelen (gratis of voor weinig). En de bekende 'Als je -vul zelf in- er nog bij doet hebben we een deal!' *steek hand uit* :+

Ik ben er ook altijd heel open en transparant over (zowel de prijs als dat ik naar anderen toe ga). Nu gaat het ook niet altijd over prijs, ook hoe dichtbij de zaak zit en welk gevoel je daar krijgt als klant etc. Dat vertel ik er dan ook altijd maar bij :P
 
Bedankt Rappie voor de info!
Inruil heb ik niet, heb mijn 125 Duke particulier verkocht voor 250eur meer dat de ze gaven als overname.
Ik was al eens langs gegaan een aantal weken geleden, en toen had hij snel even een prijs gezegd die al +-600 onder de geadverteerde prijs was (9100, prijs BE).
Nu zou ik deze dealer naar mijn gevoel het liefste nemen aangezien ze al 20jaar evervaring hebben met KTM en deze ligt op weg naar het werk dus makkelijker binnen te doen bij een beurt, ook hebben ze een grote en nette werkplaats.
Ander dealer heeft ook al wat ervaring maar ligt niet meteen in mijn regio, maar ook op afstand die makkelijk te doen is.
3de dealer is slechts 2tal jaar bezig, op dat gebied misschien minste vertrouwen in zake ervaring met KTM maar is wel het kortste bij huis.
Goed dan zal ik eens gaan shoppen bij de dealers :)
 
Bedankt Rappie voor de info!
Inruil heb ik niet, heb mijn 125 Duke particulier verkocht voor 250eur meer dat de ze gaven als overname.
Ik was al eens langs gegaan een aantal weken geleden, en toen had hij snel even een prijs gezegd die al +-600 onder de geadverteerde prijs was (9100, prijs BE).
Nu zou ik deze dealer naar mijn gevoel het liefste nemen aangezien ze al 20jaar evervaring hebben met KTM en deze ligt op weg naar het werk dus makkelijker binnen te doen bij een beurt, ook hebben ze een grote en nette werkplaats.
Ander dealer heeft ook al wat ervaring maar ligt niet meteen in mijn regio, maar ook op afstand die makkelijk te doen is.
3de dealer is slechts 2tal jaar bezig, op dat gebied misschien minste vertrouwen in zake ervaring met KTM maar is wel het kortste bij huis.
Goed dan zal ik eens gaan shoppen bij de dealers :)
Jullie Belgen hebben toch maar geluk, dat je het zonder BPM kunt doen. Waren ze hier net zo goedkoop dan had ik mijn Daytona 675R misschien al wel ingeruild voor een Duke 790. Wij betalen in NL toch zo’n 1900 euro meer voor exact dezelfde motorfiets. -O-
 
In ruil daarvoor hebben we in NL dan wel wegen van asfalt zonder mansdiepe gaten. Toch handig voor een strest bike, ondanks dat een Duke best wat hobbels kan hebben. 't Moet toch ergens vandaan komen . . .
 
In ruil daarvoor hebben we in NL dan wel wegen van asfalt zonder mansdiepe gaten. Toch handig voor een strest bike, ondanks dat een Duke best wat hobbels kan hebben. 't Moet toch ergens vandaan komen . . .
Klinkt logisch, maar klopt niet helemaal. Het BPM-geld komt in de grote pot, van de wegenbelasting worden de wegen onderhouden. Kwestie van politieke keuzes. Will je de economie stimuleren dan schaf je de BPM af en stijgt de verkoop van auto’s en motoren (en de omzet, winst en werkgelegenheid van auto- en motorbedrijven).
Aan de andere kant is dat misschien weer minder voordelig voor het milieu. Mijn idee, schaf alleen de BPM voor motoren af, die zijn doorgaans zuiniger en minder vervuilend, én verminderen het fileprobleem. Twee vliegen in een klap en alle motorrijders blij!
 
Die hele BPM discussie (die we in ieder topic kunnen voeren) is tamelijk zinloos, het is er nou eenmaal voor nieuwe motoren punt.
We kunnen het ook hebben over:
Het klimaat in NL
De maximumsnelheid in NL
Het kan allemaal beter....emigreren is de oplossing ;)

Maar feit is in de landen met de hoogste belasting percentages (zoals NL/Scandinavië) zijn de mensen over het algemeen het meest gelukkig en tevreden. 8-)

Ga morgen maar weer eens een lekker stukkie rijden :] op de 790 :} en dan moet ik er ook weer veel te dure benzine ingooien, kudzooi :+
 
Bedankt Rappie voor de info!
Inruil heb ik niet, heb mijn 125 Duke particulier verkocht voor 250eur meer dat de ze gaven als overname.
Ik was al eens langs gegaan een aantal weken geleden, en toen had hij snel even een prijs gezegd die al +-600 onder de geadverteerde prijs was (9100, prijs BE).
Nu zou ik deze dealer naar mijn gevoel het liefste nemen aangezien ze al 20jaar evervaring hebben met KTM en deze ligt op weg naar het werk dus makkelijker binnen te doen bij een beurt, ook hebben ze een grote en nette werkplaats.
Ander dealer heeft ook al wat ervaring maar ligt niet meteen in mijn regio, maar ook op afstand die makkelijk te doen is.
3de dealer is slechts 2tal jaar bezig, op dat gebied misschien minste vertrouwen in zake ervaring met KTM maar is wel het kortste bij huis.
Goed dan zal ik eens gaan shoppen bij de dealers :)


Bij mij was de prijs voor een standaard 790 ook € 9100,00 (Ook BE ;) ) dus ik vermoed dat die korting vrij standaard is, tenzij het om dezelfde dealer gaat :9

Op de opties heb ik dan ook nog korting gekregen (ook standaard waarschijnlijk) maar hoeveel heb ik eigenlijk nooit berekend/bekeken.

Ikzelf heb een dealer gekozen op 60km afstand ipv eentje op 15km omdat ik er een beter gevoel bij had. Dat maakt het allemaal wat minder evident om de motor te brengen en terug op te halen bij onderhoud en herstellingen, maar dat is het in mijn ogen wel waard.
 
Bij mij was de prijs voor een standaard 790 ook € 9100,00 (Ook BE ;) ) dus ik vermoed dat die korting vrij standaard is, tenzij het om dezelfde dealer gaat :9.
Ik had het over de dealer in Antwerpen. Als dit inderdaad zowat de standaard prijs is denk ik niet te veel nog op af te bieden valt, maar wie niet waagt..
Ik ben er vandaag niet meer geraakt en morgen geen tijd dus zal voor volgende week zijn.
 
"Mijn" dealer is in West-Vlaanderen dus het is niet dezelfde ;)

Het zal allemaal dus wel vrij standaard zijn, maar dan weet je dat ook alvast :t
 
Ik ben bezig met het configureren van de KTM 790 en ik zit te twijfelen of ik de extra EUR 100 uit ga geven voor de 'KTM My Ride Control Unit', aangezien men over de app niet zo te spreken is ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ktm.myrideconnect&showAllReviews=true )

Wat zijn de ervaringen hier?

Het is mogelijk om dit er achteraf nog te laten opzetten bij de dealer dus je hoeft het niet meteen te doen.
Kun je nog even afwachten wat de reacties zijn na latere software updates. Hopelijk (maar waarschijnlijk niet) met de turn-by-turn navigatie.
 
Bij mij werkt ie niet om te beginnen (wordt hopelijk morgen tijdens de beurt opgelost), kan niet verbinden met mijn Android toestel (nou ja, is wel gepaired en volgens Android verbonden, de app en motor geven aan niet verbonden te zijn). En bij KTM tijdens het Duke event wist men, vrij zeker, te vertellen dat er geen navigatie op komt. Zogenaamd te kleine display wat natuurlijk onzin is, ik kan zo een paar designs voor ze maken waarbij je prachtig navigatie én snelheid etc hebt.

Verder is het natuurlijk wel grappig om te zien wie je belt. Ik ga vaak op de motor naar m'n klanten toe en moet ik onderweg nog eens de telefoon aannemen. Daarom heb ik my ride dan ook voornamelijk genomen. Vooral om sommige belletjes te negeren:+
 
Bij mij werkt ie niet om te beginnen (wordt hopelijk morgen tijdens de beurt opgelost), kan niet verbinden met mijn Android toestel (nou ja, is wel gepaired en volgens Android verbonden, de app en motor geven aan niet verbonden te zijn). En bij KTM tijdens het Duke event wist men, vrij zeker, te vertellen dat er geen navigatie op komt. Zogenaamd te kleine display wat natuurlijk onzin is, ik kan zo een paar designs voor ze maken waarbij je prachtig navigatie én snelheid etc hebt.

Verder is het natuurlijk wel grappig om te zien wie je belt. Ik ga vaak op de motor naar m'n klanten toe en moet ik onderweg nog eens de telefoon aannemen. Daarom heb ik my ride dan ook voornamelijk genomen. Vooral om sommige belletjes te negeren:+

Vind ik niet.
Ik vind het scherm van de 790 nu perfect overzichtelijk en geeft alle data die ik nodig heb, afhankelijk van de setting. Meer data maakt het gewoon rommelig.
Het display van de 1290 Adventure heeft die optie wel, maar is groter.

Ik rij juist motor om niet lastig gevallen te worden 8-) ik hoef dus ook niets te negeren :P
 
Tot nu toe lees ik nog niet echt veel positieve reacties en een veel gehoorde klacht is dat de batterij van de telefoon erg snel leeg getrokken wordt. Mocht de dealer er bij het bespreken van de totaalprijs deze module er nog bij willen doen dan prima, maar wellicht dan voor een later moment als de software wat meer volwassen is.
 
Zijn er wellicht nog andere opties welke niet/minder nuttig blijken te zijn in de praktijk.

Hieronder mijn verlanglijstje:

IGNITION COVER PROTECTION
CLUTCH COVER PROTECTION
BRAKE LEVER
CLUTCH LEVER
HEATED GRIP KIT
USB POWER OUTLET KIT
DONGLE
ERGO SEAT
WINDSHIELD
FUEL TANK PROTECTION STICKER
GPS BRACKET
GPS BAG
TOP CASE CARRIER

KTM MY RIDE CONTROL UNIT > valt waarschijnlijk af
 
Vind ik niet.
Ik vind het scherm van de 790 nu perfect overzichtelijk en geeft alle data die ik nodig heb, afhankelijk van de setting. Meer data maakt het gewoon rommelig.
Het display van de 1290 Adventure heeft die optie wel, maar is groter.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten eh. En je kunt ook prima een onderdeel vervangen door iets anders in navigatie modus. Meest simpel te bedenken: versnellingsindicator vervangen door navigatie pijlen/iconen in navigatiemodus. Komt het net zoals de adventure linksboven te staan. Easy.. en kunnen de mensen, die willen, lekker navigeren met my ride. En mensen die het niet willen kopen de unit niet.

wellicht is het hierbij een aardig detail om te vermelden dat het onwerpen van interfaces een groot deel van mijn werk is. (qua 'interaction design' -> de omgang/interactie met de gebruiker en bv complexe informatie op een overzichtelijk en begrijpelijke manier aanbieden).

En bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek en voor het afspelen van audio via je stuurknoppen kan ineens wel de gehele linkerkant van het display gebruikt worden. Waarom niet hetzelfde doen met de navigatie? (alhoewel ik daar dus ook wel betere oplossingen voor kan verzinnen).
Ik hoop dat iemand daar bij KTM uiteindelijk het licht ziet en ook navigatie voor de 790 mogelijk maakt. Zou de meerwaarde voor my ride enorm laten toenemen.
 
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten eh. En je kunt ook prima een onderdeel vervangen door iets anders in navigatie modus. Meest simpel te bedenken: versnellingsindicator vervangen door navigatie pijlen/iconen in navigatiemodus. Komt het net zoals de adventure linksboven te staan. Easy.. en kunnen de mensen, die willen, lekker navigeren met my ride. En mensen die het niet willen kopen de unit niet.

wellicht is het hierbij een aardig detail om te vermelden dat het onwerpen van interfaces een groot deel van mijn werk is. (qua 'interaction design' -> de omgang/interactie met de gebruiker en bv complexe informatie op een overzichtelijk en begrijpelijke manier aanbieden).

En bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek en voor het afspelen van audio via je stuurknoppen kan ineens wel de gehele linkerkant van het display gebruikt worden. Waarom niet hetzelfde doen met de navigatie? (alhoewel ik daar dus ook wel betere oplossingen voor kan verzinnen).
Ik hoop dat iemand daar bij KTM uiteindelijk het licht ziet en ook navigatie voor de 790 mogelijk maakt. Zou de meerwaarde voor my ride enorm laten toenemen.

De human interface is heel belangrijk...ik schrijf ook 'Vind ik'. Wat ik of jij vind is niet de algemeen geldende regel, al denken veel mensen dat wel 8-)

Die navi zal best leuk zijn maar als ik dat nodig heb schroef ik de Garmin er wel op, heeft toch een veelvoud van mogelijkheden die de KTM optie niet heeft.
 
De human interface is heel belangrijk...ik schrijf ook 'Vind ik'. Wat ik of jij vind is niet de algemeen geldende regel, al denken veel mensen dat wel 8-)

Die navi zal best leuk zijn maar als ik dat nodig heb schroef ik de Garmin er wel op, heeft toch een veelvoud van mogelijkheden die de KTM optie niet heeft.
Ik heb helaas geen garmin, alleen een my ride unit :+

Wel wat semi-offtopic, ik ben al een tijdje bezig met het maken van m'n eigen 'motor' navigatie app (ter lering en vermaak). En de KTM my ride nav lijkt daar enorm veel op (alleen pijlen/iconen en afstand). Vandaar dat ik er ook wel gelijk fan van was, want dat lijkt me ideaal op de display ipv nog een apart apparaat erbij houden. En het KTM excuus van 'te klein display' klinkt ook als een beetje slap excuus omdat de ruimte er gewoon wel is én ze het ook gebruiken voor andere zaken (daar kan het ineens wel). Ach, dan devven we rustig door ;)
 
Zo! Vandaag het eerste beurtje gehad. Nieuwe keerring voor de uitgaande as, nieuwe carterpakking just to be safe. 100km gereden en hij ziet er nog droog uit, fingers crossed!

Nu nog de my ride werkend krijgen en dan werkt alles :P
 
Leuk topic om te volgen. Ik heb afgelopen woensdag mijn 790 mogen ophalen en ben gelijk begonnen met het inrijden. De teller staat nu op 300 en ik kan niet wachten tot ik bij de 1000 ben zodat ik (na de beurt) ook wat hoger in de toeren kan 😀. Wat een fijne machine om te rijden!

Heb helaas ook wat last van het zweten bij het carter. Ik zal dit aangeven voor de 1000km beurt. @Rappie: ik hoop dat het voor jou zo opgelost is, hou je ons op de hoogte? Was het uiteindelijk de keerring of toch de pakking? Of kunnen ze dat niet zeggen?

Heeft er iemand al navigatie gemonteerd (Garmin/TomTom) en ervaring met de KTM GPS bracket?
 
Terug
Bovenaan Onderaan