ktm 790 duke

Ik ben een tijdje bezig met een eigen tail tidy maken. Hij maakt gebruik van een achterlichtje uit het assortiment van Husqvarna (Met E keur dus) en de originele knipperlichten worden gebruikt. De boel is plug and play. Ik rij rond zonder kenteken verlichting. Er komt wel redelijk veel licht van het achterlicht zelf op de plaat (moet eigenlijk wel wit zijn natuurlijk maar goed)

Mocht er interesse zijn dan kan ik wel een serie laten maken. Hij zou dan gemaakt worden van 3mm RVS met een satin black poedercoating. Verder ben ik benieuwd naar jullie mening of geen kentekenplaat verlichting een deal breaker zou zijn? Ik heb nog niet echt een mooie oplossing gevonden om die toe te voegen.

xaUkznp.jpg

VxFmVO1.jpg

zi2yyXD.jpg
 
Hallo hallo,
Na een hele tijd mee te lezen zal ik me ook maar even voorstellen.
Heb de Duke in april op mogen halen bij de dealer en ondertussen al een 6000km kunnen rijden.
De meeste kilometers zijn gemaakt in Wales tijdens de vakantie.

Ik zit nog wel steeds te twijfelen tussen een akra of een sc-project s1

En nog een plaatje om het af te maken.
IMG_20190813_125742_943-1600x903.jpg
 
Ik ben een tijdje bezig met een eigen tail tidy maken. Hij maakt gebruik van een achterlichtje uit het assortiment van Husqvarna (Met E keur dus) en de originele knipperlichten worden gebruikt. De boel is plug and play. Ik rij rond zonder kenteken verlichting. Er komt wel redelijk veel licht van het achterlicht zelf op de plaat (moet eigenlijk wel wit zijn natuurlijk maar goed)

Mocht er interesse zijn dan kan ik wel een serie laten maken. Hij zou dan gemaakt worden van 3mm RVS met een satin black poedercoating. Verder ben ik benieuwd naar jullie mening of geen kentekenplaat verlichting een deal breaker zou zijn? Ik heb nog niet echt een mooie oplossing gevonden om die toe te voegen.

xaUkznp.jpg

VxFmVO1.jpg

zi2yyXD.jpg

Slip on of full system?
 
Zo lekker kort en bondige vraag, vriendelijk :+ (die van 5th Ave)

Ik denk dat hij niet zo zeer interesse heeft in je kentekenplaathouder, maar meer of je uitlaat alleen de slipon is of een heel systeem.

Ik heb overigens geen interesse in een korte kentekenplaathouder (iets met opspattend water, heb zelfs die lelijke zwarte plaat/spatbord gemonteerd 😆). Maar áls ik interesse had, dan zou ik er denk ik wel een lampje op willen voor de kentekenverlichting. Om een vervelende ontmoeting met een overijverige ambtenaar, al dan niet in het buitenland, te voorkomen..
 
Dat lampje inderdaad doen. Het is verplicht, maar je bent in het donker met een achterlicht en verlichte kentekenplaat ook beter herkenbaar als motorfiets dan met alleen een achterlicht. Officieel is de rode reflector achterop zelfs ook nog verplicht, maar in NL zal het zo'n vaart niet lopen. Voor een buitenlandtripje gewoon even monteren dat ding.
 
Zo lekker kort en bondige vraag, vriendelijk :+ (die van 5th Ave)

Ik denk dat hij niet zo zeer interesse heeft in je kentekenplaathouder, maar meer of je uitlaat alleen de slipon is of een heel systeem.

Ik heb overigens geen interesse in een korte kentekenplaathouder (iets met opspattend water, heb zelfs die lelijke zwarte plaat/spatbord gemonteerd 😆). Maar áls ik interesse had, dan zou ik er denk ik wel een lampje op willen voor de kentekenverlichting. Om een vervelende ontmoeting met een overijverige ambtenaar, al dan niet in het buitenland, te voorkomen..
Dat lampje inderdaad doen. Het is verplicht, maar je bent in het donker met een achterlicht en verlichte kentekenplaat ook beter herkenbaar als motorfiets dan met alleen een achterlicht. Officieel is de rode reflector achterop zelfs ook nog verplicht, maar in NL zal het zo'n vaart niet lopen. Voor een buitenlandtripje gewoon even monteren dat ding.

Thanks voor de feedback!



Afgelopen weekend een paar dagen weggeweest om onder anderen de Stelvio pass te rijden met vaders op de SMT. Wat een top fiets zeg. Zo kinderlijk makkelijk te rijden. Waar ik bij de SMT nog wel eens zat te worstelen met de aan/uit gasreactie vlieg je met de 790 echt door de haarspeldbochten. Ook de QS komt goed van pas. In NL vond ik dat eigenlijk meer een gimmick.

gwtoRpN.jpg
 
Thanks voor de feedback!



Afgelopen weekend een paar dagen weggeweest om onder anderen de Stelvio pass te rijden met vaders op de SMT. Wat een top fiets zeg. Zo kinderlijk makkelijk te rijden. Waar ik bij de SMT nog wel eens zat te worstelen met de aan/uit gasreactie vlieg je met de 790 echt door de haarspeldbochten. Ook de QS komt goed van pas. In NL vond ik dat eigenlijk meer een gimmick.

gwtoRpN.jpg
Super!
Heel mooie foto ook 👍🏻
 
Zeker. Met een 390 kinderDuke blijk je er ook heel goed uit de voeten te kunnen.
Tijd dat m'n vriendin en ik ook maar eens de Dukes uit gaan laten daar! :+
We wilde dit jaar binnendoor naar Zwitserland (snelweg zie ik niet zo zitten voor de 390) maar is er helaas niet van gekomen. Dit klinkt als een mooi alternatief en wat dichterbij :)
 
Zeker, en zo'n kort stukje is over de snelweg ook nog prima te doen.
Vorig jaar ben ik binnendoor naar Luxemburg gegaan, maar de afgelopen zomer ben ik er twee keer geweest, en in dit geval beide keren heen en weer over de snelweg. Gewoon 120 rijden. Lekker rustig aan. Op zo'n kort stukje scheelt het een kwartier of zo tov flink doorjakkeren.
Dit in tegenstelling tot het brandstofverbruik dat exponentieel gekoppeld lijkt aan de snelheid van de 390.
Alhoewel . . . voor 1,21 per liter benzine maakt dat eigenlijk ook niet zoveel meer uit. ;)
Zwitserland, Oostenrijk etc is prima te doen in twee dagen binnendoor. Als ik een keer met de 390 die kant op ga zal ik dat zeker niet over de Autobahn doen, maar lekker 2 dagen binnendoor gaan. In één ruk er naartoe knallen is echt geen pretje (voor mens en machientje, trouwens) :N
 
Laatst bewerkt:
sorry, verkeerde topic ;)
(originele bericht verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, na ruim 2 maanden wachten door de levertijd de handvatverwarming voor de 790 binnen.
Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten bij het monteren?

Greetz, Richard
 
Ik denk het niet. Gewoon op een voor accessoires bedoelde 12v aansluiten. Dan is ie geschakeld en apart gezekerd. Dan kan je niets gebeuren wb een leeg getrokken accu of een opgeblazen zekering die ook voor iets anders bestemd is igv een storing aan de verwarming. Mooi op tijd binnen. De temperaturen zijn flink gekelderd sinds deze week.
 
Technische vraag,

voor het aansluiten van de handvatverwarming moet ACC2 gebruikt worden.
Hier zat mijn Tom Tom op. Heb deze nu op ACC1 gezet en de handvatverwarming op 2.
Nu gaat dus niet de spanning van de Tom Tom af als ik het contact uit heb.
Heeft iemand een idee om dit te verhelpen? Lijkt met niet handig om de Tom Tom parallel over ACC2 te zetten.

greetz, Richard.

P.S. heb nu wel warme handen*D
 
Blijkbaar is ACC1 geen via het contactslot geschakelde 12v maar een parmanente. Vreemd, maar het zou voor een alarm kunnen zijn. Dat wilt naast een geschakelde ook altijd een permanente spanning hebben. Zit er niet nog een aansluiting op? onder dd buddy of zo? Wat je eventueel zou kunnen doen als je 'm niet op ACC2 erbij wilt zetten, wat gezien de lage stroom die een tomtom vraagt geen probleem zal opleveren, is de TomTom parallel aansluiten op een andere plaats waar 12v op komt zodra je contact inschakelt, zoals bijvoorbeeld de verlichting. Bij het achterlicht kun je er waarschijnlijk redelijk eenvoudig bijkomen om een aftakking te maken.
 
Je kan de kabels doortrekken naar je buddy. Daar zit nog een ACC2. Je kan ook checken wat de Tom Tom + handvatverwarming aan stroom trekken en daar een conclusie uit trekken met betreft beide op ACC2 aansluiten. Ik dacht dat de max amp wordt gespecificeerd in de handleiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan