ktm 790 duke

Bedankt allemaal! Dus ik hoef me geen zorgen te maken om de standaard, rempedaal enz. Bij mijn huidige motor moet ik dat namelijk wel 8)7 . Daar ging het me ff om.

En dat er geen slijtboutjes onder zitten is dus geen probleem. Ik zou het zelf wel balen vinden als je net een nieuwe motor hebt en je beschadigd gelijk je voetstepjes (is de onderkant, maar toch wel beetje huilen), maar ik begrijp dus dat je bij de Duke 790 dan wel andere zorgen hebt (de rest van je motor):t
Op het circuit is het wel een beetje een ander verhaal. Dan is het essentieel dat je een goede techniek gebruikt (lees: voldoende gaan verzitten, er flink naast hangen), anders krijg je alsnog van alles aan de grond. Maar wees gerust, je moet wel erg hard en plat gaan wil je iets aan de grond rijden.

5F9222C6-36AD-4053-9B71-033C8589D72C.jpeg
 
Vandaag een KTM Duke 790 uit 2018 gekocht. Over twee weken ophalen *O* *O* *O* .
Ik heb wel een vraagje voor jullie: er zit zo'n stickerset op van KTM, maar de tankstickers zijn echt belachelijk slecht geplakt. Dat wil ik opnieuw doen. De vraag is: zijn er mensen die het zelf hebben gedaan? En is dat heel moeilijk?
 
Doorgaans breng je (of ik tenminste) stickers aan met bv een spuitfles met water met een paar druppels afwasmiddel. Motor en onderkant van de sticker inspuiten, sticker op de motor plaatsen (dan kun je deze door het water nog makkelijk verplaatsen/verschuiven) en vervolgens met bv een pinpas of zo'n applicator (vaak met stukje vilt op het uiteinde om geen krassen te krijgen) strijk je voorzichtig het water en de bubbels er onderuit en komt de sticker vast te zitten. Rustig de tijd voor nemen en is niet zo lastig.

Er zijn echter ook stickers die je niet zo moet opbrengen. Veelal de meer wat permanente (lompe) stickers met een andere lijm laag (zoals die pp ergo tankpad dingen misschien?). Maar over het algemeen werkt het bovenstaande prima.
 
Doorgaans breng je (of ik tenminste) stickers aan met bv een spuitfles met water met een paar druppels afwasmiddel. Motor en onderkant van de sticker inspuiten, sticker op de motor plaatsen (dan kun je deze door het water nog makkelijk verplaatsen/verschuiven) en vervolgens met bv een pinpas of zo'n applicator (vaak met stukje vilt op het uiteinde om geen krassen te krijgen) strijk je voorzichtig het water en de bubbels er onderuit en komt de sticker vast te zitten. Rustig de tijd voor nemen en is niet zo lastig.

Er zijn echter ook stickers die je niet zo moet opbrengen. Veelal de meer wat permanente (lompe) stickers met een andere lijm laag (zoals die pp ergo tankpad dingen misschien?). Maar over het algemeen werkt het bovenstaande prima.

Thnx! Heb even wat filmpjes gekeken. Ik denk dat dat wel een leuk winterstopproject is om zelf te doen ;)
 
Gisteren proef gereden op een Duke 790. Wat een leuke fiets!
Direct een krabbel gezet en met een beetje geluk over 2-3 weken een 2020 Duke 790 ophalen in het zwart. Bedoeling is dat de vrouw de meeste kilometers er op gaat maken, maar heb zon voorgevoel dat ik m zelf ook regelmatig ga pakken 😂
 
Hmm vannochtend tijdens het starten zag ik witte rook bij het blok, kwam van de uitlaat af (het stukje waar de sensors zitten)
Is dit dan het bekende lek probleem ?
 
Grote kans dat het dan van boven daarop lekt inderdaad. Het bekende euvel met de thermostaat die daar zit en de slangen daar (is me nooit echt duidelijk geworden welke van de twee lekte). Maar toen het bij mij lekte was het ook precies die plek die jij nu beschrijft.

Was bij mij geloof ik na 1000km ofzo gerepareerd, zit nu in de 18.000 en nog steeds alles droog, olie en water (even afkloppen :) )
 
Vanmiddag eens even kijken en dan een filmpje maken. momenteel staat de teller bij mij op 1500km
Gelijk maar even bellen met de dealer om het onder garantie te laten fixen
 
Zou een KTM Duke 790 van 2018 met 24.000 km kunnen aanschaffen voor 7350 euro, met volgende opties: comfort zadel, windscherm, topkoffer houder, handvatverwarming en wheel stripe. Lijkt jullie dat wat de moeite? Moet het aantal kilometers mij afschrikken?
 
Is op afstand zo lastig te zeggen natuurlijk. Ik heb een 2018 en heb er nu 19k op staan, geen probleem. Maar ik weet natuurlijk hoe ik er altijd mee om ben gegaan (netjes warm rijden voor het gas erop gaat, tijdig onderhoud etc). Hoop nog aardig wat kms erbij te zetten! :)

Kijk ook even in boekje wat je kunt verwachten qua groot onderhoud bij bepaalde km standen (kleppen bij 30k bijvoorbeeld).
 
 
Zou een KTM Duke 790 van 2018 met 24.000 km kunnen aanschaffen voor 7350 euro, met volgende opties: comfort zadel, windscherm, topkoffer houder, handvatverwarming en wheel stripe. Lijkt jullie dat wat de moeite? Moet het aantal kilometers mij afschrikken?
Lijkt me geen geld (naar mijn idee te goedkoop, wekt argwaan bij mij). Aankoopkeuring laten doen? Bv door Erik van Lent motorkeuringen ?
 
Vandaag voor het eerst "echt" wezen rijden met mijn KTM Duke 790. Helaas eerder dan gepland weer huiswaarts moeten keren. Het motorstoring lampje brandt (die aan de linker kant). Weet iemand of ik zelf ergens de foutcode kan aflezen of dit kan resetten?

Edit: mijn tank was gruwelijk leeg. Maar daar heeft dat lampje niks mee te maken toch? Dan gaat het lampje aan de rechterkant branden, totdat je de melding wegklikt....
 
Waarschijnlijk de jasrlijkse servicebeurt? Kun je gewoon uitlezen in het menu...

Die is bij aflevering uitgevoerd. In het menu staat ook dat hij pas over +/- 14800 weer moet. Enige waarschuwing is low fuel. Ik moet even tanken en dan kijken of het misschien op wonderbaarlijke wijze verdwenen is, maar ben nu niet thuis
 
Is op afstand zo lastig te zeggen natuurlijk. Ik heb een 2018 en heb er nu 19k op staan, geen probleem. Maar ik weet natuurlijk hoe ik er altijd mee om ben gegaan (netjes warm rijden voor het gas erop gaat, tijdig onderhoud etc). Hoop nog aardig wat kms erbij te zetten! :)

Kijk ook even in boekje wat je kunt verwachten qua groot onderhoud bij bepaalde km standen (kleppen bij 30k bijvoorbeeld).
Lijkt me geen geld (naar mijn idee te goedkoop, wekt argwaan bij mij). Aankoopkeuring laten doen? Bv door Erik van Lent motorkeuringen ?

Bedankt voor de tips, maar na het ontdekken van de 890, ga ik toch nog even doorsparen... :+
 
Werd zaterdag verrast met een telefoontje van de dealer, motor is binnen en op kenteken. Alleen zijn de bestelde powerparts nog niet binnen. Of ik m alvast wou ophalen zodat ik toch kon rijden (mijn GT stond stil met een lekke voorvork kering)....
Direct 425km gereden dit weekend op de 790. Wat een leuke motor, zoveel speelser dan mijn GT. Moet mij alleen nog onwijs inhouden om hem nog even netjes in te rijden. Gok dat hij volgend weekend voor de 1.000km beurt kan 🤣
 
Vandaag voor het eerst "echt" wezen rijden met mijn KTM Duke 790. Helaas eerder dan gepland weer huiswaarts moeten keren. Het motorstoring lampje brandt (die aan de linker kant). Weet iemand of ik zelf ergens de foutcode kan aflezen of dit kan resetten?

Edit: mijn tank was gruwelijk leeg. Maar daar heeft dat lampje niks mee te maken toch? Dan gaat het lampje aan de rechterkant branden, totdat je de melding wegklikt....
Nee, bij de tank brand het rechterlampje inderdaad. En bij de servicebeurt ook. Linker motorstoringslampje is voor andere zaken. Wordt toch even langs een KTM dealer wellicht om het te laten uitlezen/bekijken. Soms is het iets heel simpels, soms iets meer belangrijks.

Weet niet of je het zo kunt uitlezen op de motor, geloof als je naar het trips/data menu gaat dat je daar de warnings kunt uitlezen (zie ik staan in service manual ;)). Als ik lees wat er bij het motorstoringslampje staat: 'Malfunction indicator lamp lights up yellow - The ODB has detected an error in the vehicle electronics. Come safely to a halt, and contact an authorized KTM workshop.' Dat je het maar weet :P
 
Storingslampje is weg. Even bij de garage geweest. Bleek iets van een communicatiestoring met de teller te zijn geweest. Gereset en het lampje is (nog) niet teruggekomen.
Echt een feest om op deze motor te rijden. Super wendbaar en leuk levendig blok.

Ik had vandaag de bar end mirrors omgedraaid. Ik vind naar beneden een stuk mooier (en waarschijnlijk makkelijker om door de schuurdeur te komen). Maar met de spiegels naar beneden komen ze wel tegen mijn bovenbenen aan als ik scherp instuurt. Ben bang dat ik het vergeet als ik snel ff in een krap straatje moet keren en dat de spiegel er dan afligt 8)7 hoe doen jullie (bar end mirrors bezitters) dat?
 
Mooi stukje huisvlijt.. :t
Maar zijn de bochten na een paar natte ritten niet weer zo ranzig als voorheen? m.a.w. hoe lang blijft het zo mooi..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan