ktm 790 duke

Da's zeker genieten met dit weer :Y ...mijn 890R moet binnenkort nieuwe bandjes ga maar voor de S22's. Heb ook een Duitsland tripje in het verschiet als het lukt met om op tijd de bandjes te wisselen en het weer is goed dan ga ik de 890 uitlaten denk ik.8-)
Dit weekend durfde ik het wel aan met de Michelins, overigens is dit de tweede achterband. Ik vind het heerlijke banden maar ik ben benieuwd hoe de S22s bevallen op de 890
 
Iedereen aan de bandenwissel? Vooruit: de originele Michelins gisteren vervangen met Pirelli Diablo Rosso 4. Nog even inrijden, dat wel. Voor mij (nog) geen racetracks. Ik zal tzt wel laten weten hoe de Pirelli's bevallen.
 
Druk bij de bandenboer. Hier ook een bandenwissel. Ga woon werkverkeer doen met de Duke dus de S22 (fijne band) ingeruild voor de Pirelli DIABLO ROSSO CORSA II
 
Iedereen aan de bandenwissel? Vooruit: de originele Michelins gisteren vervangen met Pirelli Diablo Rosso 4. Nog even inrijden, dat wel. Voor mij (nog) geen racetracks. Ik zal tzt wel laten weten hoe de Pirelli's bevallen.
De Pirelli's zijn ingereden. 500km in twee ritten. Wat een verademing ten opzichte van de Michelin's. Veel minder nerveus en toch het flexibele en wendbare karakter behouden. Dat was een van de punten om deze motor te kopen. Overigens, de Pirelli's zitten onder een Duke 890r.

De bandenboer was zelf erg te spreken over de Bridgestone S22.

Misschien hebben jullie hier iets aan bij het kiezen van een nieuwe set banden.
 
De Pirelli's zijn ingereden. 500km in twee ritten. Wat een verademing ten opzichte van de Michelin's. Veel minder nerveus en toch het flexibele en wendbare karakter behouden. Dat was een van de punten om deze motor te kopen. Overigens, de Pirelli's zitten onder een Duke 890r.

De bandenboer was zelf erg te spreken over de Bridgestone S22.

Misschien hebben jullie hier iets aan bij het kiezen van een nieuwe set banden.
Thanks! Wat vond jij nerveus aan de Michelins?
 
Thanks! Wat vond jij nerveus aan de Michelins?
Ja, goede vraag. Nerveus is misschien overdreven. "Wendbaar" en "flickleble" is wellicht beter. Hoedanook, ik had te weinig vertrouwen in de Michelins. Dat is voor iemand anders misschien anders natuurlijk. Te weinig profiel vond ik. Leuk voor op het circuit, maar daar kom ik niet. Ook leuk voor mooi weer en perfect asfalt, maar dat is leuk voor journalisten, YouTubers en wanneer je rijdt in zonnig en warm klimaat. Ik rijd het hele jaar. Ook in de kou, regen en op slecht wegdek.

In de Eifel kwispelde de Duke op slecht wegdek, in de kou, op slecht wegdek. Dat vond ik best jammer want dat is nou net de omgeving waar de Duke zo leuk is. In het droog was de Duke daar echt fantastisch.

Met de Pirelli's (Diablo 3) heb ik geweldig plezier en vertrouwen gehad met een Monster en een Ducati 749. Daarom koos ik nu voor de Diablo 4 (niet de Diablo 4 Corsa). Tot nu toe zo lekker en voorspelbaar. Ook toen ze net nieuw waren en in de regen. Deze banden vind ik veel prettiger voor ons klimaat en mijn rijervaring. In juli ga ik met de Duke naar de Dolomieten. Met deze banden verwacht ik daar een geweldige tijd

Maar niets is zo persoonlijk als bandenkeuze.
(Zo, lekker kort weer)
 
Nou vind het anders best een lang verhaal 8-)

Rij niet zo sportief maar vind die Michelins geweldig, ja ze moeten wel op temperatuur zijn inderdaad.
Heb goede ervaring met de Pirelli Daiblo Corsa's op de 790Duke., ook die hebben wel beetje temperatuur nodig, had de Diablo Corsa 2 onder m'n SMT maar die heeft nu de Angel GT2.
Wil nu eens wat anders voor de DukeR en lees allen maar goede dingen over deS22, dus die worden het nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ja, goede vraag. Nerveus is misschien overdreven. "Wendbaar" en "flickleble" is wellicht beter. Hoedanook, ik had te weinig vertrouwen in de Michelins. Dat is voor iemand anders misschien anders natuurlijk. Te weinig profiel vond ik. Leuk voor op het circuit, maar daar kom ik niet. Ook leuk voor mooi weer en perfect asfalt, maar dat is leuk voor journalisten, YouTubers en wanneer je rijdt in zonnig en warm klimaat. Ik rijd het hele jaar. Ook in de kou, regen en op slecht wegdek.

In de Eifel kwispelde de Duke op slecht wegdek, in de kou, op slecht wegdek. Dat vond ik best jammer want dat is nou net de omgeving waar de Duke zo leuk is. In het droog was de Duke daar echt fantastisch.

Met de Pirelli's (Diablo 3) heb ik geweldig plezier en vertrouwen gehad met een Monster en een Ducati 749. Daarom koos ik nu voor de Diablo 4 (niet de Diablo 4 Corsa). Tot nu toe zo lekker en voorspelbaar. Ook toen ze net nieuw waren en in de regen. Deze banden vind ik veel prettiger voor ons klimaat en mijn rijervaring. In juli ga ik met de Duke naar de Dolomieten. Met deze banden verwacht ik daar een geweldige tijd

Maar niets is zo persoonlijk als bandenkeuze.
(Zo, lekker kort weer)
Heel persoonlijk inderdaad. Ik had dezelfde negatieve ervaringen met de originele Michelins. Keer een trackday mee gedaan met nat weer, en dat ding (890R) ging alle kanten op behalve de goeie. Zat er echt met samengeknepen billen op. Toen Bridgestone S22 erom gelegd, en dat was een wereld van verschil! Echt onvergelijkbaar beter, veel meer vertrouwen, wendbaar, strak, precies, ook met vochtig wegdek durf je nog steeds redelijk hard te gaan, geen centje pijn.
Op mijn huidige Aprilia RS660 heb ik de standaard Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 zitten, en ook die doen het fantastisch, zowel op het droog als op nat.
Zal vast heel persoonlijk zijn, maar voor mij geen Michelins meer.
 
Voor de liefhebbers of geïnteresseerden van Bridgestone: er komt een aanbieding of actie vanuit de KNMV. Leden krijgen korting. Zojuist hebben KNMV-Leden hierover een aankondiging per e-mail ontvangen.
 
ktm assen.jpeg


Je hebt geen racebanden nodig. :)
 
Deze passen op de 890 R, op de gewone 790/890 mits dat je spacers gebruikt om de extra 20mm op te vangen.

Wegens verkoop moto enige tijd geleden heb ik nog liggen; nieuw & ongebruikt.
Was bedoeld voor op een 2de set velgen die er dan uiteindelijk nooit gekomen is.

Set wave schijven voor & achter. Prijs komen we wel uit doe een leuk bod.

Ook nog een set Arrow voorbochten te koop die volgens de site van arrow moeten passen op 790/890 & 890 R namdelijk de 71702MI.
deze hebben meestal wel een vrij lange levertijd, past met originele uitlaat of alles wat de originele bevestiging behoudt.

€ 375


1654844757136.png



1654845770840.png
 

Bijlagen

  • 1654845762885.png
    1654845762885.png
    74,3 KB · Weergaven: 8
Te koop wegens verkochte moto, nooit gemonteerd

Arrow voorbochten 790/890/R

375 excl verzending
 

Bijlagen

  • 07AB6546-1489-49D7-AA54-B7D5A1556D59.jpeg
    07AB6546-1489-49D7-AA54-B7D5A1556D59.jpeg
    82,9 KB · Weergaven: 19
Iemand dit al eens mee gemaakt? Ineens 2 scheurtjes in het display en de rand lijkt wat bol te staan. Ik ga ook de dealer inlichten, helaas is de aankoop garantie wel net voorbij.
IMG_20220703_122251.jpg
IMG_20220703_122302.jpg
IMG_20220703_122321.jpg
IMG_20220703_122401.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn 890R. Schijnt een kwaaltje te zijn bij dat type display. Bij mij gewoon vervangen onder garantie door de dealer.
 
Het zou me verbazen, maar ik ben wel benieuwd. Laat je het weten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan