KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
14.689,00 EUR kost de nieuwe Adventure 1050 volgens de website van KTM NL. Dat is incl BTW, maar zonder afleverkosten en geen opties gemonteerd. De 1190 kost 15.855,00 incl BTW, zonder afleverkosten en geen opties gemonteerd. Met een prijsverschil van 1166,00 EUR vind ik het niet bepaald een wereld van verschil. Als je dan toch moet bijleggen is de 1190 interessanter. Tenzij je ook zaken zoals MSC en elektronisch instelbare vering wilt. Mijn SMT kostte destijds 13,500. Ook niet weinig, maar zit alweer 1000 EUR verschil tussen. 'Entry' fiets, niet bepaald...
 
Nou dat kan je wel stellen. Verschil is zo klein!
Benieuwd naar de yamaha tracer. Heb zo gevoel dat deze dicht tegen de smt aan schurkt qua beleving......maar ja dat oranje hart klopt wel erg hard.
 
Wat had je verwacht dan :?

Die 1050 is praktisch hetzelfde opgebouwd, iets goedkopere wielen en een iets eenvoudiger Bosch ABS, geen upgrade mogelijk naar bochten ABS, maar voor de rest vrijwel identiek.....dus ook kwa prijs, niet echt rocket science ;)

Tijdje terug stukkie gereden op die naked MT-09, blok is echt heerlijk. :Y Als ze dat zo in die Tracer planten en hij gaat voor ongeveer 11k weg, dan gaat Yamaha daar hele goede zaken mee doen.
 
Wat had je verwacht dan :?

Die 1050 is praktisch hetzelfde opgebouwd, iets goedkopere wielen en een iets eenvoudiger Bosch ABS, geen upgrade mogelijk naar bochten ABS, maar voor de rest vrijwel identiek.....dus ook kwa prijs, niet echt rocket science ;)

Tijdje terug stukkie gereden op die naked MT-09, blok is echt heerlijk. :Y Als ze dat zo in die Tracer planten en hij gaat voor ongeveer 11k weg, dan gaat Yamaha daar hele goede zaken mee doen.

Stiekem had ik gehoopt op 13.800 ;)... :+
 
Nou ja, blijft heel erg vreemd van KTM. Bij de beschrijving staat dan geschikt voor A2 rijbewijs maar meestal zijn dat toch jongeren die vaak én het geld niet hebben liggen voor zo'n motor en toch ook vaak gaan voor een motor met agressievere uitstraling. Dus dit gaat zeker geen verkoop succes worden als ik dat zo zie. Vreemde keuze, althans voor de NL markt.
 
Nou ja, blijft heel erg vreemd van KTM. Bij de beschrijving staat dan geschikt voor A2 rijbewijs maar meestal zijn dat toch jongeren die vaak én het geld niet hebben liggen voor zo'n motor en toch ook vaak gaan voor een motor met agressievere uitstraling. Dus dit gaat zeker geen verkoop succes worden als ik dat zo zie. Vreemde keuze, althans voor de NL markt.
:^
 
Ik heb mijn 950 SM verkocht en ben op zoek naar een 990 SMR. Mochten jullie er een te koop weten, dan hou ik me aanbevolen.

Er stond een 2009 SMR te koop bij MCRijen met Akra's en minder dan 5000 km op de teller voor €4490. Dacht aan drukfout maar helaas vanmorgen al verkocht... :-(
 
Ik heb mijn 950 SM verkocht en ben op zoek naar een 990 SMR. Mochten jullie er een te koop weten, dan hou ik me aanbevolen.

Er stond een 2009 SMR te koop bij MCRijen met Akra's en minder dan 5000 km op de teller voor €4490. Dacht aan drukfout maar helaas vanmorgen al verkocht... :-(

Misschien geen drukfout, maar een 2009 SMR met 'minder dan 5000' op de teller ... voor €4490 ... daar is wel iets anders fout aan, dunkt mij. :?
 
Ik heb mijn 950 SM verkocht en ben op zoek naar een 990 SMR. Mochten jullie er een te koop weten, dan hou ik me aanbevolen.

Er stond een 2009 SMR te koop bij MCRijen met Akra's en minder dan 5000 km op de teller voor €4490. Dacht aan drukfout maar helaas vanmorgen al verkocht... :-(

Had contact gehad met hun, dat als de prijs klopte, hij bij deze verkocht was!
Mailtje terug gehad van ze en Idd het is een drukfout! _O-

Hij moet 9450 kosten.
 
Avond :W

Vanmorgen sprong ik in allervroegste op mijn vertrouwde oranje werkpaardje, echter na een 1,5km rijden begon mijn koplamp te flikkeren waarna deze kapot sprong. Na een poging het grootlicht naar beneden te draaien (wat naar mijn mening niet ver genoeg lukte om verder ter rijden) besloot ik terug te rijden naar huis en toch maar de auto te pakken... -O-

Opvallend was echter, dat ik er na 800m achter kwam (niet bewust gezien of het eerder ook was) dat mijn kilometerteller het niet deed.

Het scherm was wel aan, echter hij was blank. Op het moment dat ik mijn straat in reed sprong hij aan met de vermelding, time...****; date:****. Het leek erop dat hij zich resette.

Als het alleen de lamp was die eruit sprong zou ik zeggen; lamp vervangen & doorgaan
Ik ben echter bezorgd dat er wellicht meer aan de hand is vanwege mijn kilometerteller.

Samenvattend;
Lamp sprong kapot, motor uit gehad, opnieuw gestart, tijdens rijden bleek dat km tellerscherm blank bleef tot na een stukje rijden.


Kan het zijn dat deze zaken aan elkaar gerelateerd zijn? En zo ja, wat en welke waardes kan ik meten om eea uit te sluiten.

Randzaken:
#1; Ze startte de laatste tijd wat moeilijk (na bv 1wk+ stil staan), 2e poging gaat beter.
#2; Motor hangt voor het eerst 'continu' aan de druppellader (voor 1,5wk; Optimate 4).
#3; Accu is 4 mnd oud; Vorige accu is 'overleden' op een hele warme dag (+30gr) (bepakt) onderweg naar Noorwegen.
 
ik heb ook wel eens een fuckup/freeze op mijn dashboard gehad.
gewoon mee doorgereden en ondertussen alweer 10k verder ofzo zonder herhaling.
hopen dat hij niet de geest geeft want dash = duur.
heb je hier iets aan? nee. alleen weet je nu dat het in mijn geval een enkele keer was, hopelijk voor jou ook :)
 
Avond :W

Vanmorgen sprong ik in allervroegste op mijn vertrouwde oranje werkpaardje, echter na een 1,5km rijden begon mijn koplamp te flikkeren waarna deze kapot sprong. Na een poging het grootlicht naar beneden te draaien (wat naar mijn mening niet ver genoeg lukte om verder ter rijden) besloot ik terug te rijden naar huis en toch maar de auto te pakken... -O-

Opvallend was echter, dat ik er na 800m achter kwam (niet bewust gezien of het eerder ook was) dat mijn kilometerteller het niet deed.

Het scherm was wel aan, echter hij was blank. Op het moment dat ik mijn straat in reed sprong hij aan met de vermelding, time...****; date:****. Het leek erop dat hij zich resette.

Als het alleen de lamp was die eruit sprong zou ik zeggen; lamp vervangen & doorgaan
Ik ben echter bezorgd dat er wellicht meer aan de hand is vanwege mijn kilometerteller.

Samenvattend;
Lamp sprong kapot, motor uit gehad, opnieuw gestart, tijdens rijden bleek dat km tellerscherm blank bleef tot na een stukje rijden.


Kan het zijn dat deze zaken aan elkaar gerelateerd zijn? En zo ja, wat en welke waardes kan ik meten om eea uit te sluiten.

Randzaken:
#1; Ze startte de laatste tijd wat moeilijk (na bv 1wk+ stil staan), 2e poging gaat beter.
#2; Motor hangt voor het eerst 'continu' aan de druppellader (voor 1,5wk; Optimate 4).
#3; Accu is 4 mnd oud; Vorige accu is 'overleden' op een hele warme dag (+30gr) (bepakt) onderweg naar Noorwegen.

Indien het vaker voorkomt: Spanningsregelaar.

M'n dashboard viel steeds weg maar backlight bleef aan. Ben toen naar een motorzaak gereden voor advies. Zij zeiden dat het waarschijnlijk mijn spanningsregelaar zou zijn. Bij thuiskomst stond m'n accu al te koken en wist ik het zeker.
 
De 950 en 990 eigenaren kunnen dan naar het sub forum Brikken en klassiekers. :+
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we in de topic titel er ook 1050 en 1290 bijzetten :)

oh nee :') krijgen we die discussie weer.....de vorige vulde ook een half topic :P

Ik stel voor LC8 Hoogpoten.....alhoewel is misschien toch niet zo'n goede naam :+

LC8 met meer veerweg......dan 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan