ktm 950 sm-r 25kw niet officieel...??:S

maxm

Die hard MF'er
28 sep 2008
437
4
Utrecht
even heel kort mijn verleden.
2 April ik heb mijn motor rijbewijs gehaalt en een ktm duke 2 nieuw gekocht bij motorcity Apeldoorn.
veel plezier mee maar het is niet echt mijn motor fiets.
ik rijdt er bijna elke dag mee naar school Utrecht - Wageningen 100 km heen en terug.
dus heb nu in 5 maanden 7600 km.
nu wil ik eigenlijk een 2 cilinder omdat dat toch fijner rijdt.
nu kon dan dat toen de tijd niet 25kw gemaakt worden.
nu stond bij hun op de site dat hij 25kw gemaakt kan door iets op het gas te doen.
Maar dan is het niet officieel.
Mijn vraag is dus als ik dat zou doen en ik word aangehouden heb ik dus niet op mijn papieren staan 25kw maar alleen een uitdraai van de dynojet dat hij 25kw is.
zou dat genoeg zijn?
hopelijk weten jullie meer! alvast bedankt!
 
Ik weet het antwoord zo niet met zekerheid uit mijn hoofd maar use de search eens, is al veel vaker gevraagd. Je moet dat ding verzekeren als de verzekering daarmee akkoord gaat dan ben je daar in ieder geval gedekt. Wat oom agent doet is altijd een verrassing want officieel moet je het gewoon op kenteken 25kw hebben, dat heb je dan niet. Ligt denk ik aan de coulance van de agent.
 
Ik weet het antwoord zo niet met zekerheid uit mijn hoofd maar use de search eens, is al veel vaker gevraagd. Je moet dat ding verzekeren als de verzekering daarmee akkoord gaat dan ben je daar in ieder geval gedekt. Wat oom agent doet is altijd een verrassing want officieel moet je het gewoon op kenteken 25kw hebben, dat heb je dan niet. Ligt denk ik aan de coulance van de agent.

:^
 
Jep, maar er rijden 50% 25kw'ers begrensd op gas, en er is maar 1 MF'er die ooit is daarvoor opgepakt door oom agent, ben de topic kwijt.
Dus gewoon op gas doen, kans is heel klein dat je opgepakt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Niet om je plezier te bederven maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ronduit kut rijdt. Als ie al op het gas begrenst kan worden zit je voor de 4k toeren ws al over 25 kw terwijl ie dan pas lekker begint te lopen. En denk (maar dat weet ik verder niet) dat het blok er ook niet beter op wordt. Zijn genoeg andere fietsen dus zou nu iets anders (wat beter op 25 kw kan) kopen en dan die smr als toekomstdroom houden :)
 
Laatst bewerkt:
Niet om je plezier te bederven maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ronduit kut rijdt. Als ie al op het gas begrenst kan worden zit je voor de 4k toeren ws al over 25 kw terwijl ie dan pas lekker begint te lopen. En denk (maar dat weet ik verder niet) dat het blok er ook niet beter op wordt. Zijn genoeg andere fietsen dus zou nu iets anders (wat beter op 25 kw kan) kopen en dan die smr als toekomstdroom houden :)
:stupid:
 
Vriend van mij heeft gevraagt of zijn cbr600f(2001 injectie model) op gas begrenst kon worden maar dan zou hij zo'n korte slag hebben met het gashendel dat je er niet fatsoenlijk mee kon rijden. Dit allemaal volgens het bedrijf met de rollerbank(mulders motoren). Een KTM 950 sm heeft aanzienlijk meer vermogen dan een cbr'etje dus ik denk niet dat het je gaat lukken om een 950sm op 25kw te krijgen, beetje hetzelfde als vragen of een hayabusa op 25kw kan (wat al 100x hier is gevraagt)

Als het wel lukt post het je het hier dan wel ff?
 
Niet om je plezier te bederven maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ronduit kut rijdt. Als ie al op het gas begrenst kan worden zit je voor de 4k toeren ws al over 25 kw terwijl ie dan pas lekker begint te lopen. En denk (maar dat weet ik verder niet) dat het blok er ook niet beter op wordt. Zijn genoeg andere fietsen dus zou nu iets anders (wat beter op 25 kw kan) kopen en dan die smr als toekomstdroom houden :)

kweenie hoor maar ik draai gewoon 14.000 toeren als ik wil met mijn fiets. Ook begrensd op het gas en het verbaasd mensen hoe weinig slag ik heb.

1 en 2 gaat tot het rode gebied, in zijn 5 of 6 tot 8500 toeren ofzo, top 150/160

Hij reageert lui op het gas maar dat komt omdat hij niet in volledig zijn gaskleppen open kan doen, maar ze maar voor 1/4 open gaan.

Of iedere motor er fijn op rijdt dat weet ik niet, maar dat het gewoon kan :Y

in mijn geval gewoon officieel, niet naderhand gehobbied om hem op afdraai zo te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
kweenie hoor maar ik draai gewoon 14.000 toeren als ik wil met mijn fiets. Ook begrensd op het gas en het verbaasd mensen hoe weinig slag ik heb.

1 en 2 gaat tot het rode gebied, in zijn 5 of 6 tot 8500 toeren ofzo, top 150/160

Hij reageert lui op het gas maar dat komt omdat hij niet in volledig zijn gaskleppen open kan doen, maar ze maar voor 1/4 open gaan.

Of iedere motor er fijn op rijdt dat weet ik niet, maar dat het gewoon kan :Y

in mijn geval gewoon officieel, niet naderhand gehobbied om hem op afdraai zo te krijgen.

volgens mij niet echt heel best voor je motor om zo veel toeren te draaien als hij begrensd is op het gas.
Motor en met name kleppen krijgen veel minder koeling op die manier.
 
Vriend van mij heeft gevraagt of zijn cbr600f(2001 injectie model) op gas begrenst kon worden maar dan zou hij zo'n korte slag hebben met het gashendel dat je er niet fatsoenlijk mee kon rijden. Dit allemaal volgens het bedrijf met de rollerbank(mulders motoren). Een KTM 950 sm heeft aanzienlijk meer vermogen dan een cbr'etje dus ik denk niet dat het je gaat lukken om een 950sm op 25kw te krijgen, beetje hetzelfde als vragen of een hayabusa op 25kw kan (wat al 100x hier is gevraagt)

Als het wel lukt post het je het hier dan wel ff?

Volgens mij heeft een CBR600 meer PK's dan een KTM 950 SM. Die KTM zal overgens wel meer koppel hebben, dus vergelijken met een hayabusa van 200 pk is wel weer een beetje overdreven ;)

Als ik TS z'n verhaal zo'n beetje lees heeft ie geld zat, dus je zou aan de dealer kunnen vragen hem op gas te begrenzen en er vervolgens mee gaan rijden en kijken wat het doet.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij niet echt heel best voor je motor om zo veel toeren te draaien als hij begrensd is op het gas.
Motor en met name kleppen krijgen veel minder koeling op die manier.

Had ie maar geen motor moeten worden.

Triumph zal er best onderzoek naar hebben gedaan of het kan of niet.

net als die fabeltjes dat een motor er niet beter op wordt als hij 25kw begrensd wordt en hij daarna 25kw af is....

warm rijden en gassssssssss :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan