KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker niet slecht!
ik vind zwart wit persoonlijk ook errug mooi.
Maatje van mij is goede spuiter, heeft ook mijn 950 smr gedaan, misschien laat ik hem ook eens meedenken als de 1190 er eindelijk is.
Volgend jaar dus :)
 
301cross.JPG
 
Korte update, ik heb vorige week Hyperpro veren laten monteren op de SMT. In één woord "fantastisch!". Wat een verschil met de standaard vering. Ook nieuwe olie en keringen op de voorvork laten monteren. De hele fiets ligt nu veel rustiger op de weg en tegelijk strakker dan ooit!

Absolute aanrader die de investering zeker waard is.
 
Korte update, ik heb vorige week Hyperpro veren laten monteren op de SMT. In één woord "fantastisch!". Wat een verschil met de standaard vering. Ook nieuwe olie en keringen op de voorvork laten monteren. De hele fiets ligt nu veel rustiger op de weg en tegelijk strakker dan ooit!

Absolute aanrader die de investering zeker waard is.

Ik had altijd gedacht dat er aan de WP vering niks meer te verbeteren viel. Je kan hem alle kanten op verstellen. Als je echt standaard vering hebt waarin alleen de veervoorspanning te verstellen viel dan zou ik het een grotere impact zien hebben.

Ik hoor overal ook niet dat de standaard KTM vering ook tekort zou schieten.
 
Vorig jaar op andere brommerd Hyperpro veertjes voor en achter laten monteren en toen ook gesproken over de SMT, commentaar van de goede man van Hyperpro was dat bij de SMT het laten monteren van andere veren geen groot voordeel op zou leveren. Ben zelf niet zo'n voorstander van progressief gewikkelde veren. Maar da's voor iedereen verschillend
 
Hoi Allemaal

Na afgelopen week een onverwachte proefrit te hebben gemaakt op een 990 SM uit 2008 ben ik eigenlijk al verkocht..

Ik had tijdens het proefrijden het gevoel alsof het voorwiel weinig ‘druk’ had. Hierdoor had ik vooral het gevoel dat de motor niet hard door de bocht zou moeten kunnen. (ik weet dat ie dat wel kan, maar het voelde toch vreemd) Ik ben gewend aan een supersport en dus op ’t stuur hangen met je gewicht geeft wat dat betreft een heel ander gevoel. Kan de vering van een SM voor iets omlaag? Of is dat geen goed idee..

Bedankt!!


Heel grappig dit, had precies hetzelde tijdens proefrijden, ik kom van een RSV Mille R :)

Zat een beetje met de sensatie dat tijdens het trekken in lange bocht de voorband te weinig onder druk staat om een bocht scherp en in een vast lijn te houden maar uiteindelijk ging het prima, alleen voelt t allemaal iets 'zompiger' .

Dat is volgens mij even wennen en eventueel iets aan de instellingen van de vork doen. Op internet kun je veel goede instellingen vinden, even zoeken wat bij je rijstijl en gewicht past.

Ben vooralsnog op zoek naar een leuke KTM950SM als iemand wat weet, gil maar ;)

gr
 
Ik ben overgestapt van een z1000 2005 naar een smt 2010.
En ik heb ook inderdaad het gevoel dat ik nog iets aan de vering moet veranderen,hij staat nog vrij slap(comfort stand?)allemaal heb ik het idee..

Zal van de week eens gaan experimenteren met de instellingen,eindelijk een beetje vakantie :9

Groeten Erwin.
 
Heel grappig dit, had precies hetzelde tijdens proefrijden, ik kom van een RSV Mille R :)

Zat een beetje met de sensatie dat tijdens het trekken in lange bocht de voorband te weinig onder druk staat om een bocht scherp en in een vast lijn te houden maar uiteindelijk ging het prima, alleen voelt t allemaal iets 'zompiger' .

Dat is volgens mij even wennen en eventueel iets aan de instellingen van de vork doen. Op internet kun je veel goede instellingen vinden, even zoeken wat bij je rijstijl en gewicht past.

Ben vooralsnog op zoek naar een leuke KTM950SM als iemand wat weet, gil maar ;)

Je mag mijn 950smr overnemen :D

gr
 
Dat kan niet. Weer remmen zoals nog nooit eerder.
:+
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar op andere brommerd Hyperpro veertjes voor en achter laten monteren en toen ook gesproken over de SMT, commentaar van de goede man van Hyperpro was dat bij de SMT het laten monteren van andere veren geen groot voordeel op zou leveren. Ben zelf niet zo'n voorstander van progressief gewikkelde veren. Maar da's voor iedereen verschillend
Verenman van KTM Nl vertelde me dat revisie na 20.000 wel prettig is. Dan moet ook het in de poten vervangen worden.
Omdat het verslechteren van de demping zo geleidelijk gaat, merk je het niet, maar na een beurtje schijnt ie weer te rijden als nooit eerder. (;) ).
Mijne gaan er dit najaar onderuit.
 
Verenman van KTM Nl vertelde me dat revisie na 20.000 wel prettig is. Dan moet ook het in de poten vervangen worden.
Omdat het verslechteren van de demping zo geleidelijk gaat, merk je het niet, maar na een beurtje schijnt ie weer te rijden als nooit eerder. (;) ).
Mijne gaan er dit najaar onderuit.

Demping verslechteren??
Dat de veren vervangen moeten worden kan ik me nog voorstellen maar om het hele binnenwerk te vervangen?
Maar om dat voor te zijn heb ik na 26.000 km de hele SMT maar vervangen door een nieuwe
 
Laatst bewerkt:
Demping verslechteren??
Dat de veren vervangen moeten worden kan ik me nog voorstellen maar om het hele binnenwerk te vervangen?
Maar om dat voor te zijn heb ik na 26.000 km de hele SMT maar vervangen door een nieuwe

ik denk dat ie bedoeld standaard, olie & kering & geleider bussen vervangen. En veer lengte controlleren of deze nog binnen spec is. Meer staat er ook niet in de manual namelijk. De cardridge vervangen is nogal een dure aan gelegenheid, maar wat je hier voor onderhoud op kunt doen... staat niet in de manuals die ik heb. in ieder geval Ik rij gewoon door tot de 50k km en zie dan wel of dat nodig is.

bij mijn vorige motor (suzuki sv650s) kon ik het merken dat de voorveer aan het verslijten was omdat, de voorvork steeds verder door sloeg (naar 40k km). Ik had hier een paar wilbers veren in zitten, maar of die van dezelfde kwaliteit zijn als WP......?
 
Demping verslechteren??
Dat de veren vervangen moeten worden kan ik me nog voorstellen maar om het hele binnenwerk te vervangen?
Maar om dat voor te zijn heb ik na 26.000 km de hele SMT maar vervangen door een nieuwe
Veel motoren mogen al blij zijn als er af en toe verse vorkolie in de vork komt. Ik denk dat onderhoud ook een beter woord is dan revisie: uit elkaar, schoonmaken, controleren en met verse vorkolie weer in elkaar zetten. Je wilt niet weten hoe de olie eruit ziet (en meurt) als het een paar jaar in een vork heeft gezeten.

Voor een schokdemper is onderhoud ook goed, zeker als de motor off-road of op slechte wegen gebruikt wordt. Elke 2e keer dat de vork geserviced wordt ook de schokdemper meenemen zeg maar.
 
Veel motoren mogen al blij zijn als er af en toe verse vorkolie in de vork komt. Ik denk dat onderhoud ook een beter woord is dan revisie: uit elkaar, schoonmaken, controleren en met verse vorkolie weer in elkaar zetten. Je wilt niet weten hoe de olie eruit ziet (en meurt) als het een paar jaar in een vork heeft gezeten.

Ik weet ook niet hoe die olie meurt als ie nieuw is ;)
Maar verouderen olie is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de afdichtingen. Bij mijn DR met zo'n ouderwetse vork + harmonica rubbers viel het me alleszins mee.....na 66.000km.
 
ik denk dat ie bedoeld standaard, olie & kering & geleider bussen vervangen. En veer lengte controlleren of deze nog binnen spec is. Meer staat er ook niet in de manual namelijk. De cardridge vervangen is nogal een dure aan gelegenheid, maar wat je hier voor onderhoud op kunt doen... staat niet in de manuals die ik heb. in ieder geval Ik rij gewoon door tot de 50k km en zie dan wel of dat nodig is.

bij mijn vorige motor (suzuki sv650s) kon ik het merken dat de voorveer aan het verslijten was omdat, de voorvork steeds verder door sloeg (naar 40k km). Ik had hier een paar wilbers veren in zitten, maar of die van dezelfde kwaliteit zijn als WP......?
:) je hebt gelijk. Ik heb mij niet erg nauwkeurig uitgedrukt.
De verenman vertelde dat je dit onderhoud echt voelt.
 
Ja, all risk. Hij stond ook te koop, maar dit is niet de manier dat ik er van af wilde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan