Fur1000
Die hard MF'er
voor het volgen
Same same
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
voor het volgen
Ik kijk net even de draadboom na, dat kloptNou, handig van KTM, als je de stekker uit het hoofdrelais trekt, werkt het hele dashboard niet meer. Dus niet kunnen meten of dat relais aan bonken is, of iets anders. Ik scheur morgen wel ff langs Verpalen, werk daar sinds kort in de buurt lekker handig.
Nou hij zit nog steeds verkeerd in elkaar heahvraagje aan de echte ktm sleutelaars,
ben bezig met m'n tweede ktm 500 mx van 1987 aan het restaureren ben bijna klaar ,
afgelopen zaterdag even stiekem op een buiten weggetje geprobeerd,
het aanschoppen vind ik al een avondtuur op zich maar liep direct,
wilde weg rijden koppeling in druk hem in de versnelling en sloeg meteen uit ,
hij koppelt niet helemaal vrij ook al opgespannen helpt ook niet echt,
koppeling heb ik al eerder uitelkaar gehad want hij deed het niet (zat verkeerd in elkaar )
maar de vraag is hoe kan dit ??waarom koppelt hij niet helemaal vrij.
Nou, net ff bij Verpalen een nieuw startrelais gehaald, en toen ff op de motor gezet. Accu er weer in, alles vastbouten, en starten maar. Maar hij gaf geen kick. Dus ik boos, en haal de startschakelaar uit elkaar. Ff checken of daar vuil in zit ofzo. Niets aan te zien, dus ik schroef alles weer in elkaar. Starten.. nee, weer niet. Grrrr dus ik probeer te volgen hoe die kabels lopen, maar geen idee waar dat allemaal naar toe ging. Dus ik probeer een laatste keer te starten en geef een korte ram op de schakelaar en KECHUNKApfieeeeeuuuuwwww.... euhh, wat? Nog een keer, choke beetje open, en dat ding slaat zowaar aan, en loopt gewoon soepel.Ik kijk net even de draadboom na, dat klopt
In dat geval kun je er zelf even 12V op zetten, moet ie klik doen. Maar ik denk wel dat het relais wijlen is
Nou, net ff bij Verpalen een nieuw startrelais gehaald, en toen ff op de motor gezet. Accu er weer in, alles vastbouten, en starten maar. Maar hij gaf geen kick. Dus ik boos, en haal de startschakelaar uit elkaar. Ff checken of daar vuil in zit ofzo. Niets aan te zien, dus ik schroef alles weer in elkaar. Starten.. nee, weer niet. Grrrr dus ik probeer te volgen hoe die kabels lopen, maar geen idee waar dat allemaal naar toe ging. Dus ik probeer een laatste keer te starten en geef een korte ram op de schakelaar en KECHUNKApfieeeeeuuuuwwww.... euhh, wat? Nog een keer, choke beetje open, en dat ding slaat zowaar aan, en loopt gewoon soepel.
Dat snap ik dan echt niet, hoe kan dat nou. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoop echt niet op een kabelbreuk ofzo ergens, ik heb nog nooit zoiets gehad met mn motor, en het kwam net zo snel als dat het weer ging. Morgen op de motor naar mn werk, of wat..?
Oh da's lekker Ja dan zou ik toch zeggen een draadbreuk ergens. Zo lang ie start gewoon gaan, en anders een klap verkopen en alsnog gaan. Jaren moeten doen met m'n oude magnetronNou, net ff bij Verpalen een nieuw startrelais gehaald, en toen ff op de motor gezet. Accu er weer in, alles vastbouten, en starten maar. Maar hij gaf geen kick. Dus ik boos, en haal de startschakelaar uit elkaar. Ff checken of daar vuil in zit ofzo. Niets aan te zien, dus ik schroef alles weer in elkaar. Starten.. nee, weer niet. Grrrr dus ik probeer te volgen hoe die kabels lopen, maar geen idee waar dat allemaal naar toe ging. Dus ik probeer een laatste keer te starten en geef een korte ram op de schakelaar en KECHUNKApfieeeeeuuuuwwww.... euhh, wat? Nog een keer, choke beetje open, en dat ding slaat zowaar aan, en loopt gewoon soepel.
Dat snap ik dan echt niet, hoe kan dat nou. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoop echt niet op een kabelbreuk ofzo ergens, ik heb nog nooit zoiets gehad met mn motor, en het kwam net zo snel als dat het weer ging. Morgen op de motor naar mn werk, of wat..?
Ging allemaal goed vandaag, toch nog ff kunnen genieten van een mooie binnendoor route op een van de laatste motordagen van het jaar van de winter trek ik mn motor wel uit elkaar om te zoeken wat het is. Mn zijstandaard schakelaar zit er ook niet meer op, kabeltje gewoon doorgelust, allemaal ff fixen straksOh da's lekker Ja dan zou ik toch zeggen een draadbreuk ergens. Zo lang ie start gewoon gaan, en anders een klap verkopen en alsnog gaan. Jaren moeten doen met m'n oude magnetron
Ging allemaal goed vandaag, toch nog ff kunnen genieten van een mooie binnendoor route op een van de laatste motordagen van het jaar van de winter trek ik mn motor wel uit elkaar om te zoeken wat het is. Mn zijstandaard schakelaar zit er ook niet meer op, kabeltje gewoon doorgelust, allemaal ff fixen straks
Is het trouwens veel werk bij een adventure 950 om het blok eruit te halen? Ik zit dicht bij de 60dkm en als ik toch bezig ben met de kerstvakantie kan ik net zo goed meteen ff alles grondig doen.
Vandaag maar eens begonnen met 15000km beurtje, klepjes stellen, koelvloeistof vervangen en bougies. Pas al olie en filters + 16 tands tandwiel gedaan. Is trouwens beste upgrade die er is, dat tandwiel had er standaard op moeten zitten.
Aardige slooperij om bij de kleppen te komen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, net ff bij Verpalen een nieuw startrelais gehaald, en toen ff op de motor gezet. Accu er weer in, alles vastbouten, en starten maar. Maar hij gaf geen kick. Dus ik boos, en haal de startschakelaar uit elkaar. Ff checken of daar vuil in zit ofzo. Niets aan te zien, dus ik schroef alles weer in elkaar. Starten.. nee, weer niet. Grrrr dus ik probeer te volgen hoe die kabels lopen, maar geen idee waar dat allemaal naar toe ging. Dus ik probeer een laatste keer te starten en geef een korte ram op de schakelaar en KECHUNKApfieeeeeuuuuwwww.... euhh, wat? Nog een keer, choke beetje open, en dat ding slaat zowaar aan, en loopt gewoon soepel.
Dat snap ik dan echt niet, hoe kan dat nou. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoop echt niet op een kabelbreuk ofzo ergens, ik heb nog nooit zoiets gehad met mn motor, en het kwam net zo snel als dat het weer ging. Morgen op de motor naar mn werk, of wat..?
Ook gelijk een cc upgrade :-)
Dan moet je je tank ook verhogen!Haha, heb op het werk nog wel 'iets' langere drijfstangen liggen.
Kom ik zo op een 9500 sm
[afbeelding]
Vandaag maar eens begonnen met 15000km beurtje, klepjes stellen, koelvloeistof vervangen en bougies. Pas al olie en filters + 16 tands tandwiel gedaan. Is trouwens beste upgrade die er is, dat tandwiel had er standaard op moeten zitten.
Aardige slooperij om bij de kleppen te komen...
Hoe werkt dat bieden bij de Domeinen? Ik zie zo snel niet wanneer de veilig afloopt!Het is dat het niet een geschikte motor is voor mijn vrouw, maar er staat me toch een geile ktm 530 exc uit 2011 in sm trim op de domeinen..
Iemand hier een licht speelfietsje erbij ?
Gaan op mp als snel voor 6500,-
Dinsdag mijn twee maanden oude smr voor tweede keer naar dealer gebracht voor schakel probleem (zie vorige deel). Eerste keer schakelster vervangen wat het probleem (moeilijk of niet van 3e naar 2e versnelling willen gaan) niet heeft verholpen. Na overleg met KTM Nederland wordt nu het blok helemaal uitelkaar gehaald om te kijken wat er mankeert. Dan evt. onderdelen besteld en weer inelkaar gezet. Ben hem zeker twee weken kwijt. Duur grapje voor KTM Nederland en ben er zelf natuurlijk ook niet echt blij mee. Vraag me af of ik eigenlijk niet om compensatie had moeten vragen. Hij is immers hagelnieuw en ik zit twee weken (als het niet langer is) zonder vervoer......