KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even een ander vraagje. Ik heb een nieuwe 990 smr van bijna 2 mnd oud. Hoe warmer hij wordt, hoe lastiger ik hem van z'n drie naar z'n twee krijg. Als ik koud wegrij schakelt ie prima. Naarmate hij wat warmer wordt gaat ie van z'n drie naar z'n twee in twee kleine tikjes (voel je alleen, hoor je niet). Als ie dan nog warmer wordt wil ie helemaal niet meer in z'n twee met terugschakelen. Dan moet ik echt gewicht/kracht gebruiken of mijn voet optillen en een trapje geven. Ben naar de dealer terug gegaan en die heeft de schakelster vervangen. Hij liet mij zien dat er een braampje op zat. Helaas heeft dat het probleem niet verholpen. Denk nu ook dat dat niet de oorzaak was, maar een gevolg van iets anders wat niet goed gaat met de schakelbak. De nieuwe schakelster zal inmiddels ook wel een kras/braam vertonen. Ik laat er begin vlg maand akra's opzetten en dan wordt er nog een keer naar het probleem gekeken. Uiterraard allemaal onder garantie, maar wel irritant.

Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee wat het kan zijn?

Gr. Niels
Misschien koppeling/secundaire koppelingscilinder? Wanneer hij niet volledig ontkoppelt gaat hij inderdaad moeilijk schakelen. En de hydraulische koppelingsvloeistof kan goed warm worden als de motor warm is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan