KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.

zen

MF veteraan
14 jun 2005
4.956
738
KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

image_01.jpg


Informatie:

Na vier succesvolle delen, hier deel vijf over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere vier delen.

Deel I
Deel II
Deel III
Deel IV

De 950 sm is in 2004 geintroduceerd en was van het begin af aan motor die met weinig motoren vergeleken kon worden, zodoende was het succes gelijk daar voor KTM, die een motor met wat meer power en comfort in de markt wilde zetten (tov de lc4 range)en toch wendbaar was en als een mes stuurde.

De huidige modellen die KTM levert zijn de 990 SM-R, 990 SM-T, 990 SD en de 990 ADV.
Modellen die ondertussen niet meer gemaakt worden zijn de 950 serie (SM/SM-R/SD/ADV) en de 990 SM (alleen nog in SM-R smaak).

LC8 van vroeger​
Supermoto 950:
950smblackqu5.jpg


Supermoto 950 R:
KTM_950_SMR_2007_02_1024x768.jpg


Super Enduro 950:
79386_ktm_950_super_enduro_r.jpg


Supermoto 990:
990_Supermoto_08_-_Orange.jpg


LC8 van nu

Supermoto 990 T:
SMT_schwarz_990_HGweiss_06.jpg


Adventure 990 R:
47028_990_AdventureR_05.jpg


Supermoto 990 R:
990_SMR_90Grad.jpg


Modificaties, accessoires en problemen per type

KTM 950/990 Hall Of Wisdom (H.O.W.)
http://www.ktmpartfinder.com/ (KTM fiches modellen tot 2009)
http://www.brouwermotors.nl/shop/ (KTM shop van brouwer motors)

990 SM-T

Algemene info en verbruik, met dank aan 1961_Erik
De verschillende ruitjes
Ombouwen naar sm achterkant
Grotere hugger achterwiel
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3299 (SM-T met de nodige mods)
Koffers...
 
Laatst bewerkt:
Zo deze plek is voor mij.
Zal binnekort effe wat fotekes plaatsen van de duke smr. :o
full
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, Marcel, moest ff denken wie Rocketeer ook weer was maar nu weet ik het.
Ik heb gekozen voor de Wings-dempers, heb ze gisteren besteld, zal wel een week of twee duren.
Dit jaar ga ik met de moto naar de Tour de France, hotel is al besproken. En jullie? Wederom Dolomieten of iets anders?

Met de motor ws lang weekend Duitsland o.i.d. en in de zomer met fam. naar Spanje. Volgend jaar weer met motor naar Dolomieten......
 
Zo!! De dempers zitten er eindelijk op....morgen de boel weer terugplaatsen en testen...
Ben benieuwd naar het geluid.

img1458125177.jpeg


img1458125229.jpeg


img1458125116.jpeg
 
Storm gelukkig voorbij. Ik heb gemerkt dat de smt bij ongeveer 3500 toeren even inhoudt. Nu ben ik hem nog wel aan het inrijden, maar is dat normaal (te arm door emissie eisen of zo)?
 
Topic ook gevonden :W


Veel SM-T globetrotters hier, gezien de aanschaf van koffers, toerruiten enz. De T van touring wordt erg letterlijk genomen blijkbaar....... Ik heb de SM-T nu bijna een jaar en vindt het geen echte tour fiets gezien de sportieve vering/demping, felle gasrespons en matig zitcomfort bij lange afstanden. Daarintegen wel een rasechte rag-bike waarmee makkelijk wheelies, stoppies en drifts te maken zijn. Blijkbaar zijn er veel verschillende "soorten" motorrijders die voor een SM-T kiezen.


Dat je van reizen houdt wil toch niet zeggen dat je geen hooligan bent? En dat je wel een 'rag rijstijl' hebt, wil toch niet zeggen dat je niet naar de franse kust (en terug) kunt wheelien? Ik vind een stevig zadel, een sportieve vering en de mogelijkheid voor koffers juist een geniale combinatie voor een motor. Koffers erop wheelied ie makkelijker en ze slijten gewoon af in de bochten, zitten niet in de weg hoor ;)
Voor het avondrondje kunnen ze er bovendien in 30 seconden af.

Franse alpen: video met koffers. :]
 
Laatst bewerkt:
Topic ook gevonden :WDat je van reizen houdt wil toch niet zeggen dat je geen hooligan bent? En dat je wel een 'rag rijstijl' hebt, wil toch niet zeggen dat je niet naar de franse kust (en terug) kunt wheelien? Ik vind een stevig zadel, een sportieve vering en de mogelijkheid voor koffers juist een geniale combinatie voor een motor. Koffers erop wheelied ie makkelijker en ze slijten gewoon af in de bochten, zitten niet in de weg hoor ;)
Voor het avondrondje kunnen ze er bovendien in 30 seconden af.

Franse alpen: video met koffers. :]


:^ echte "Tour" bike is het niet maar wel allround in mijn ogen.
Gewoon wat koffer/tassen erop en gaan :] en zonder is het gewoon een leuke motor waar sportief mee gereden kan worden


Maare zie ik dat nou goed in het filmpje? jij hebt toch een 2010 model?. in het filmpje zie ik namelijk een oud model teller die alleen op de 2009 gebruikt is?.

Franse alpen kan je in ieder geval leuk rijden :9
full
 
Topic ook gevonden :WDat je van reizen houdt wil toch niet zeggen dat je geen hooligan bent? En dat je wel een 'rag rijstijl' hebt, wil toch niet zeggen dat je niet naar de franse kust (en terug) kunt wheelien? Ik vind een stevig zadel, een sportieve vering en de mogelijkheid voor koffers juist een geniale combinatie voor een motor. Koffers erop wheelied ie makkelijker en ze slijten gewoon af in de bochten, zitten niet in de weg hoor ;)
Voor het avondrondje kunnen ze er bovendien in 30 seconden af.

Franse alpen: video met koffers. :]

Fraai filmpje Stefan ! :]
 
Ze hebben met de smt gewoon een funbike bedacht die net ietsje praktischer is, voldoende voor mij in ieder geval om hem dagelijks met veel plezier te kunnen gaan gebruiken.
 
beste, is hier iemand die toevallig zijn 990 sm-r in de verkoop heeft of iemand kent die hem verkoopt?
thnx alvast!
 
beste, is hier iemand die toevallig zijn 990 sm-r in de verkoop heeft of iemand kent die hem verkoopt?
thnx alvast!

Ik weet dat Motorcenter Venlo pas een hele mooie heeft ingeruild, ik heb er zelf in november op proefgereden, ding ziet er puntgaaf uit. Over de prijs valt altijd te onderhandelen lijkt mij.

grtz, Tok
 
Mede KTM-ers, ff een klein vraagje:

Op de KTM site kan je een lijstje vinden met "goed gekeurde" banden per type motor.
De SMT zonder ABS heeft een grote lijst waar de MPP 2CT's wel bij staan, de SMT MET ABS slecht 4 a 5 types en geen MPP 2CT, iemand een idee wat hier de achter liggende gedachte van is??

Heb namelijk een SMT met ABS en wil eigenlijk een setje MPP 2CT's laten leggen, maar laat die er nou net niet bij staan in het lijstje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan