KTM 990 SMT

Marco Galdeij

Rookie
17 jul 2020
3
0
Goedemorgen,

*Ik wil mijn CBR 600 F3 inruilen voor een KTM 990 SMT. Deze heeft een 3 cm hogere zithoogte dan mijn CBR. Zijn hier verlagingssetjes voor te verkrijgen, en wat kost zoiets?
*Kan ik ergens een onderhoudsinterval vinden van deze KTM. Deze heeft 65.000 km. gelopen, dus wil graag weten wat er aan onderhoud gedaan zou moeten zijn volgens het onderhoudsboekje.
*Is deze km. stand voor een 2011 model (met ABS) nog goed te doen. Hoeveel km. kan ik er nog mee rijden bij juist onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Goedemorgen,

*Ik wil mijn CBR 600 F3 inruilen voor een KTM 990 SMT. Deze heeft een 3 cm hogere zithoogte dan mijn CBR. Zijn hier verlagingssetjes voor te verkrijgen, en wat kost zoiets?
*Kan ik ergens een onderhoudsinterval vinden van deze KTM. Deze heeft 65.000 km. gelopen, dus wil graag weten wat er aan onderhoud gedaan zou moeten zijn volgens het onderhoudsboekje.
*Is deze km. stand voor een 2011 model (met ABS) nog goed te doen. Hoeveel km. kan ik er nog mee rijden bij juist onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Onderhoudsinterval is 7500 km. 65000 km is totaal geen issue, de blokken zijn robuust. Natuurlijk wel een vereiste dat ie regelmatig zijn onderhoud heeft gehad en altijd rustig warm gereden is maar dat geldt voor alle motoren. Succes.
 
Goedemorgen,

*Ik wil mijn CBR 600 F3 inruilen voor een KTM 990 SMT. Deze heeft een 3 cm hogere zithoogte dan mijn CBR. Zijn hier verlagingssetjes voor te verkrijgen, en wat kost zoiets?
*Kan ik ergens een onderhoudsinterval vinden van deze KTM. Deze heeft 65.000 km. gelopen, dus wil graag weten wat er aan onderhoud gedaan zou moeten zijn volgens het onderhoudsboekje.
*Is deze km. stand voor een 2011 model (met ABS) nog goed te doen. Hoeveel km. kan ik er nog mee rijden bij juist onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hij heeft in ieder geval goed gereden, zolang het onderhoud netjes is geweest is dat natuurlijk niet slecht voor een motor.
 
Dank voor de reacties. Dus 65.000 km hoef ik me geen zorgen over te maken bij aankoop.
Hoe zit het met het verlagingssetje, iemand een idee, of moet je het zadel aanpassen?
 
Hij heeft in ieder geval goed gereden, zolang het onderhoud netjes is geweest is dat natuurlijk niet slecht voor een motor.

Hier hetzelfde, heb een 2011 SMR op kenteken 2012 en inmiddels 60.000km, geen major issues behalve vorig jaar lekkende voetpakking. Moet zeggen, het ding loopt als de brandweer, ben er zeer zuinig op, keurig op tijd zijn onderhoud en altijd eerst rustig 20km warm rijden, vaste prik. Het ding is in absolute nieuwstaat. Verlaging geen ervaring mee, kom net aan de grond met laatste stukje dikke teen😂
 
Goedemorgen,

*Ik wil mijn CBR 600 F3 inruilen voor een KTM 990 SMT. Deze heeft een 3 cm hogere zithoogte dan mijn CBR. Zijn hier verlagingssetjes voor te verkrijgen, en wat kost zoiets?
*Kan ik ergens een onderhoudsinterval vinden van deze KTM. Deze heeft 65.000 km. gelopen, dus wil graag weten wat er aan onderhoud gedaan zou moeten zijn volgens het onderhoudsboekje.
*Is deze km. stand voor een 2011 model (met ABS) nog goed te doen. Hoeveel km. kan ik er nog mee rijden bij juist onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je al eens Google gebruikt met de woorden lowering kit 990smt?
 
Ook een cbr gehad en volgens mij was dat zadel een stuk breder, weet het niet zeker is al een poosje geleden.
Wel even kijken of de 60k beurt is geweest,
7.5k is klein en 15k is duur/groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan