KTM 990 Super Duke Hangout IV "For Race Use Only"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit met een dilemma, volgens mij slipt mijn koppeling door. Er staat nu 12k op de teller en de laatste beurt is bijna 6k geleden toen ik hem vorig jaar kocht. Kan ik hem nu het beste bij een KTM dealer een beurt geven? DIPI is voor mij het dichtsbij maar dat is nog altijd 70km. Ik kan hem ook bij mijn vertrouwde motorzaak brengen, of toch terug naar waar ik hem gekocht heb (220 km) omdat het misschien aardig wat kan kosten en ik het misschien (gedeeltelijk) kan verhalen op ze.

Wat is wijsheid? En wat zou het kunnen kosten als mijn koppelingsplaten bijvoorbeeld vervangen moeten worden?

Ik hoop dat iemand met kan helpen.
 
Zojuist op de terugweg van mijn nachtdienst even goed gelet op wat ik nu precies voel. Eerst even 10 km warm laten draaien en daarna flink aan het gas, ik merkte niks, de motor reageerde gewoon prima. Een kleine 10 km later begon de koppeling bij vol accelereren rond de 7000 rpm lichtjes te slippen maar nadat hij weer pakte trok de motor in 1 keer zonder problemen door tot aan het rode gebied. Toen ik bijna thuis was, zo'n 40 km na het starten moest ik het gas met veel beleid beroeren, want een streepje gas bij liep de koppeling al doorslippen vanaf zo'n 5000 rpm.

Wat kan de reden zijn dat mijn koppeling prima werkt als hij nog koud is, maar grote problemen vertoont als hij warm is?
 
Zijn jullie op de kermis in nijmegen geweest?
Dan zijn jullie gespot. _O-

Hey Slim...
Wij zijn volwassen kerels hoor, denk dat het Fans zijn geweest die zich als ons verkleed hebben.
(Toenemend fenomeen in deze omgeving)
full
 
Laatst bewerkt:
Ben al weer thuis. Was echt een thuiswedstrijd. Zelfs nog een paar nieuwe weggetje ontdekt. Was een superdag met 20 ktm-ers
En we hebben allemaal heeeel netjes gereden :P
Jammer dat we de harde kern er niet bij hadden ;) misschien volgende keer.
Degene die helemaal uit MIDDELBURG kwam zal vanavond wel een beetje moe zij. Heeft dan denk ik 640 km achter de kiezen op een duke II respect :}



Ik weet niet waar de harde kern was, maar Fast en ik waren aan het Milf hunten op een plaats waar veel kinderen (lees moeders..) komen;-)

Smartphone Games - Miniclip.com

laatste level duurde 6 hele minuten (sky way drop)
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi dit bagage rekje.
Past het ook met een vol Akra systeem denk je??
En is het te koop in Nederland ??

Volgens mij een stukje huisvlijt.... Als de SDR er komt ga ik zelf ook aan de slag en is dit mijn voorbeeld. Of en hoe het passend is op een Akra systeem weet ik (nog) niet maar mocht het allemaal zover zijn dan post ik de foto's wel!
 
Heb deze zelf gemaakt[afbeelding]

Nice! Je kunt aardig uit de voeten met je handjes.... (volgt natuurlijk de vraag of je ook handig bent met je voeten maar laten we daar een andere keer maar eens over bomen...)
Zoals gewoonlijk bewandel ik de moeilijke route, een gewone SD is veeeel gemakkelijker te bepakken dan SDR. Optie is om de SDR te voorzien van de gewone SD achterkant maar da's ook een aardige investering. Ik zoek dus een oplossing voor een SDR zonder al te grote investeringen waarbij een beetje metaalbewerking en laswerk niet geschuwd wordt...
 
Zojuist op de terugweg van mijn nachtdienst even goed gelet op wat ik nu precies voel. Eerst even 10 km warm laten draaien en daarna flink aan het gas, ik merkte niks, de motor reageerde gewoon prima. Een kleine 10 km later begon de koppeling bij vol accelereren rond de 7000 rpm lichtjes te slippen maar nadat hij weer pakte trok de motor in 1 keer zonder problemen door tot aan het rode gebied. Toen ik bijna thuis was, zo'n 40 km na het starten moest ik het gas met veel beleid beroeren, want een streepje gas bij liep de koppeling al doorslippen vanaf zo'n 5000 rpm.

Wat kan de reden zijn dat mijn koppeling prima werkt als hij nog koud is, maar grote problemen vertoont als hij warm is?

Volgens mij eenvoudig te verklaren. Olie heet dus dun en daarom eerder slip..... Gekeken naar je beschrijving lijkt het mij onvermijdelijk om een afspraak bij een dealer te maken (of het ding op z'n kant leggen en het zelf doen....)

Succes!
 
Zo maar effe een berichtje.
Afgelopen vrijdag ben ik met 8 maten een dagje gaan Enduro rijden bij Experience Island onder
leiding van Gerard Rond.
Echt een aanrader voor iedereen die denkt te kunnen motorrijden.
"s morgens onder het genot van een bak koffie eerst wat theorie doorgenomen en daarna heel veel kilometers gemaakt rond het Blauwe meer en in de bossen er om heen.
De motor leren dwars zetten en de bocht uit driften, echt WAANZINNIG om te doen.
Misschien ook iets voor jullie ?????
Wij hebben in elk geval heel erg veel geleerd !!!
 
Beste SD rijders,

Ik heb gisteren een SD 2007 opgehaald in Engeland. Ik zal nog wel foto's plaatsen :) maar ik zit eerst met een probleem, het alarm B| Ik krijg de motor niet meer gestart, dus een vraag voor de KTM'ers met een KTM alarm.

Gisteren meerdere keren gewoon starten en sleutel er uit etc stukje rijden en hij deed het gewoon. Op de aanhanger naar huis gereden zonder alarm er op.

Nu thuis ff bike showen aan familie, zadel er af gehaald om te kijken hoeveel bagage mee kan maar toen ging het alarm af (terwijl ik dacht dat dit er af was want ik kon hem gewoon de trailer uit rollen zonder dat hij af ging. Na dit uitgeschakeld te hebben met de afstandsbediening en zadel weer terug gezet te hebben wilde ik hem starten maar meer dan een halve slag van de startmotor kwam er niet. Na wat proberen met in en uitschakelen nog niet. Manual er bij gepakt en er achter gekomen dat als hij twee keer knippert en piept dit aangeeft dat het zadel protectie alarm af gegaan is, dit klopt. Er staat bij dat dit over moet gaan als je de sleutel omdraait :N

Nu na stuk of 10 keer proberen en wat klooien draait de startmotor helemaal niet meer (startonderbreking?), en nog even later heb ik zelfs geen display meer als ik de sleutel op ON zet en knopje van afstandsbediening indruk.

Wie heeft er tips????

hier de manual http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/60012035100.pdf

Oh ja, hij staat nu aan de lader (misschien accu leeg), gaf 11,84V aan bij motor uit en ik had lampje Fuel Injection aan en Soft 3.1 Dat 10 in beeld staan. Heeft dat met een lege accu te maken?
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt inderdaad eerder als een accu probleem is! De start motor kan namelijk niet eens een halve slag draaien als de alarm erop staat incl startonderbreker.

succes met wachten tot hij opgeladen is!
 
Als je toch moet wachten op de acculader dan maar wat foto's maken en jezelf introduceren.

Ik ben Robert en woon in Zwolle. Heb een tijdje in Eindhoven gewoon en daar de buurt onveilig gemaakt met een Kawasaki, nu in Zwolle met een SD!

Ik heb hier al één en ander gepost in het verleden, ik begon 2 jaar geleden al uit te kijken naar een vervanger voor mijn Kawasaki ZX7R en wist al snel dat het een SD(R) ging worden. De 7 was een fijne motor en daarom duurde het ook even maar nu is de SD er.

Het is een model 2007 geworden met oer Akra's en slechts 6600 km op de teller.
SD1.jpg


Oer Akra's, for race use only. Dat klinkt heerlijk *D
Akra1.jpg


Gisteren retourtje omg. London gehad om hem te halen. Hij stond bij een KTM dealer die overigens nog meer erg leuk spul had staan wegens de KTM Orange days. Wegens weinig tijd en een strakke planning helaas niet op andere motoren kunnen rijden maar die RC8R akra limited is toch wel erg :9~ .

Fotos-0194.jpg

Fotos-0192.jpg

Fotos-0190.jpg

Fotos-0187.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hé Trabuca,
Ziet er goed uit!!!! SupersportAddict had met al wat foto's gestuurd. "Feeling like a child in a candy store"
Kloten van het alarm probleem.....hoop dat het opgelost is voor zaterdag. Wil die Akra's wel eens in het echt horen.....of zet je de orginele d'r onder? Ik laat zaterdag mooi de Mivvs dr onder. Wel met db-killers
 
Volgens mij eenvoudig te verklaren. Olie heet dus dun en daarom eerder slip..... Gekeken naar je beschrijving lijkt het mij onvermijdelijk om een afspraak bij een dealer te maken (of het ding op z'n kant leggen en het zelf doen....)

Succes!

Dat leek mij ook, maar is het dan vrijwel zeker dat ik andere koppelingsplaten nodig heb, of kan het ook nog wat anders zijn?
 
Na 2 uur acculaden nog maar eens geprobeerd. Kabroem, broem broem broem *D

Accu probleem dus. Komende week maar even wat langer aan de lading hangen voor accuonderhoud en anders tzt maar een nieuwe er in. Wel verwarrend omdat ik het alarm systeem niet ken en dat ook gek deed. Nu niet meer overigens.

@ Agathoclaas:
Ik weet niet hoe hij klinkt met DB killers, zal het eens proberen. Ik neem liever geen risico om van de baan gehaald te worden in Assen, dus denk dat ik standaard er onder gooi.

Nog maar een foto dan.

IMG_7847.jpg
 
Zojuist op de terugweg van mijn nachtdienst even goed gelet op wat ik nu precies voel. Eerst even 10 km warm laten draaien en daarna flink aan het gas, ik merkte niks, de motor reageerde gewoon prima. Een kleine 10 km later begon de koppeling bij vol accelereren rond de 7000 rpm lichtjes te slippen maar nadat hij weer pakte trok de motor in 1 keer zonder problemen door tot aan het rode gebied. Toen ik bijna thuis was, zo'n 40 km na het starten moest ik het gas met veel beleid beroeren, want een streepje gas bij liep de koppeling al doorslippen vanaf zo'n 5000 rpm.

Wat kan de reden zijn dat mijn koppeling prima werkt als hij nog koud is, maar grote problemen vertoont als hij warm is?


vreemd?
kan je niet helpen
 
Zojuist op de terugweg van mijn nachtdienst even goed gelet op wat ik nu precies voel. Eerst even 10 km warm laten draaien en daarna flink aan het gas, ik merkte niks, de motor reageerde gewoon prima. Een kleine 10 km later begon de koppeling bij vol accelereren rond de 7000 rpm lichtjes te slippen maar nadat hij weer pakte trok de motor in 1 keer zonder problemen door tot aan het rode gebied. Toen ik bijna thuis was, zo'n 40 km na het starten moest ik het gas met veel beleid beroeren, want een streepje gas bij liep de koppeling al doorslippen vanaf zo'n 5000 rpm.

Wat kan de reden zijn dat mijn koppeling prima werkt als hij nog koud is, maar grote problemen vertoont als hij warm is?

Versleten koppelingplaten??
 
Zo'n gekke opmerking is dat niet hoor *D
Ik heb met wat geduld en behendigheid tape op het reflectordeel geplakt wat schuin omlaag loopt. Dit geeft nu een horizontale rechte lijn als lichtbeeld :Y

[http://img706.imageshack.us/img706/1914/sdrkoplamp1.jpg (afbeelding)]

[http://img52.imageshack.us/img52/2460/sdrkoplamp2.jpg (afbeelding)]

EmilleR, hoe heb je de PC cover van de koplamp af gekregen om bij de reflector te kunnen? Bij mij zit die vastgekit op de behuizing waar je de lampen in zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan