KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update, na nog 2 keer opnieuw uit te hebben gelegd aan de verkoper heeft hij de puf genomen om het subframe nog een keer te controleren. Hierbij is hij erachter gekomen dat er toch nog wel 2 beugels in het subframe zaten. Deze worden opgestuurd.

Iedereen bedankt voor de hulp, voelt goed!

*O*
Wel jammer dat je het niet meteen hebt gekregen, maar het komt er iig aan!
 
Weer een vraagje:

Er zit in mn RC8 een suter slipperclutch
Kan ik die 1 op 1 overzetten in mn superdukeR. ?

Dan gaat de rc 8 in de verkoop en gaan ik de uberduke
Voor zowel straatplezier als circuitfun gebruiken😜
 
Wel een mooie fiets zo met die wielen.

Maar 190 band gaat toch niet passen heb ik al een ergens gelezen?
Het is idd maar 1cm maar de band vervormd tijdens het rijden waardoor er toch een kans op aanlopen is.
 
Weer een vraagje:

Er zit in mn RC8 een suter slipperclutch
Kan ik die 1 op 1 overzetten in mn superdukeR. ?

Dan gaat de rc 8 in de verkoop en gaan ik de uberduke
Voor zowel straatplezier als circuitfun gebruiken😜
Als goed is hetzelde alleen zwaardere drukplaat zelfde als sdr , heb namelijk nog een liggen van mijn sdr met extra platen erbij dus verkoop dat ding en koop die van mij _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat met een 190 band de ketting in de rand van de band gaat vreten. Dat doet hij bij een 180er namelijk ook al als de ketting zo goed als versleten is.
 
En een 180 band onder de bredere velg?
Isdawah?

Krijgt dan natuurlijk wel een iets andere vorm
Maar in hoeverre zou ik da merken?

Gr jo
 
Soms moet een man risicoos nemen hee😎

Zijn er hier mensen die met de superduke t circuit op duiken?


Gr jorgossss

Op de kortere circuits is het een heerlijke fiets die menig racer het vuur aan de schenen legt. Zeker de SDR.

Circuits met veel lange rechte stukken moet je gewoon ver vandaan blijven :+
 

Uiteraard zoals alle testen alleen maar positiviteit, maar ziet er wel veelbelovend uit als je het mij vraagt.
Ik ben benieuwd naar de definitieve versie, zie dit eventueel als een mooie opvolger voor m'n 990 over een paar jaar.

Tis gvd een paraleltwin geworden die 790
En dan durven ze t nog een lc 8 te noemen


😡 Hier wordt jorgosss nie blij van

Een paralleltwin met 270° krukas heeft dezelfde vermogensafgifte als een v-twin.
Plus een parallel kan lichter gebouwd worden, maar 1 nokkenasketting ipv 2, dus minder interne verliezen, blok is korter, ik zie het probleem niet.
 
+1 (parallel twin was al lang bekend)

Ziet er wel flitsend uit en ze spreken over 150kg :? :? das niet veel.
Als het maar niet te veel brommert gevoel oproept als je er op zit.
 
Laatst bewerkt:
+1 (parallel twin was al lang bekend)

Ziet er wel flitsend uit en ze spreken over 150kg :? :? das niet veel.

Als het maar niet te veel brommert gevoel oproept als je er op zit.

150kg droog, moet wel te doen zijn lijkt me.
Volledige akra eronder, korte kentekenplaathouder, lithium accu, en je zit aan de 140 kg droog/155 nat :] met 110 pk oid kan je je dan prima vermaken lijkt me!
 
Eerst maar een proefrit. Echt spectaculair ziet hij er niet uit, wel lekker zwart.
 
Uiteraard eerst proefrijden, het uiterlijk is een smaak kwestie natuurlijk, qua styling is het eigenlijk wel wat ik er van verwacht had. In lijn met de huidige 125, 200 en 390 Dukes.

Ik vind de huidige designs wel gaaf, maar zoals ik al zei, dat is een smaak kwestie, en gelukkig verschilt die van mens tot mens!
 
Eerst maar een proefrit. Echt spectaculair ziet hij er niet uit, wel lekker zwart.

De zwarte kleur zal er wel voor zorgen dat ie er niet zo spectaculair uitziet. Ik denk dat ie met wat oranje erop (misschien wat wit), korte plaathouder, mooi uitlaatje erop, er wel spectaculair uit kan zien :)
 
Hij ziet er overigens wel een beetje ielig uit :p Voor mijn 2 meter pak ik dan toch liever zn grotere broers.
 
ik wil hem eigenlijk ook wel graag proefrijden, die 790 :D

en hoe zit dat met een 190 band op de sdr velgen? (ik geloof dat ik dit al eens gezien had)
 
Waarom zou je dat willen? Doordat de velg eigenlijk te smal is, klopt de vorm van de band niet meer, gaat hij echt niet fijner van sturen.
 
ziet er leuk uit een wat dikkere band?

Zal bij dezelfde maat 190, toch boller staan? dus makkelijker in de bocht vallen?
 
Een 190 achterband er op doen omdat het vet staat maar de stuur eigenschappen gaan achteruit.
Beetje een vreemde banden keuze, maar ja iedereen heeft zo z'n eigen ding toch? :+
 
Ik zou zeggen hoe boller de band staat, hoe minder contactoppervlak je hebt, maar ik kan er naast zitten.
Vraag me af of je het verschil gaat zien in breedte? De band staat boller, dus is hij minder breed dan op een 6" velg, dus zal hij niet veel breder zijn dan de 180 band op de 5,5" velg denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb t op t bandenforum voorgelegd
En aan een specialist gevraagd
Heeft bijna geen invloed
180 of 190 scheelt ook maar 1cm hee

Op de forged velgen ligt standaard bij de rc 8 ook een 190


Was t nou 200 geweest dan wasxik er uiteraard nie an begonnen

Gr jorgossss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan