KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
rondje gedaan eperheide begon het toch te gieten op de terugweg
kan je vertellen levensgevaarlijk die supercorsa,s in de regen kan ik nu beamen -O-

Daarom heb ik sportsmarts gepakt want zat ook over deze te denken, mn buurman reed ook op deze en zei ook super plakkers maar als het nat is huilen.
 
Vandaag flink nuttig bezig geweest als voorbereiding voor een weekje Ardennen vanaf vrijdag inclusief Spa Francorchamps en Nurburgring *O*

Goed bezig geweest Jermo, erg mooie bokken!
Ben benieuwd wat je van de remblokken gaat vinden, heb ze zelf ook, maar ben er niet erg enthousiast over. Ik vermoed dat ze op het circuit beter tot hun recht komen dan op straat.
Of ik rijd gewoon als een natte krant :+
 
Op mijn zx6r 05 bevielen ze uitstekend, zowel straat als circuit. Geen fading en erg krachtig.
Tot nu toe nog niet impressed maar ze zijn nog niet helemaal ingeremd na misschien 50km rustig rijden. We'll see :)

Morgen de plak bandjes eronder, lekker zacht karkas en de vering staat ook weer goed (klikje zachter hier en daar) dus kom maar op met die bochten!
Meeste km zullen met mijn vriendin achterop zijn maar die vindt doorrijden en wheelies juist leuk dus ik ga proberen de SD reputatie eer aan te doen *O*
 
rondje gedaan eperheide begon het toch te gieten op de terugweg
kan je vertellen levensgevaarlijk die supercorsa,s in de regen kan ik nu beamen -O-

Valt wel mee hoor. Je moet ze alleen durven warm stoken :+
Zo was ik eens op Circuit Zolder en toen het ging regenen gingen wij de baan af. Vervolgens ging Werner Daemen het circuit rond en die reed snellere rondetijden in de regen dan wij droog. En hij reed op SuperCorsa's zagen we later... :}
Ik geef toe, dat is voor weinigen weggelegd ;)
 
Ik heb op de superduke nu de sportsmarts en de rosso corsa's gehad

sportsmart: stabiel, iets minder nerveus/wendbaar, in de regen fantastisch je kan echt door blijven knallen (blijven ze ook goed op temperatuur). Echter na 4100 km zat ik ineens op het canvas achter bovenop een franse bergcol, slijten mij harder dan verwacht. Waren wel veel bochtenkm's, geen snelweg.

rosso corsa: heb achter ook een rossoII gehad, voelde geen verschil met corsa. Heb nu voor en achter diablo rosso corsa en dit stuurt echt super. Zeer wendbaar/instabiel rechtdoor maar supergoede grip in bochten, geven geen krimp. In de regen uitaard een heel stuk minder (veel minder dan de dunlops), knallen is er niet bij maar is echt niet als op eieren rijden.

Banden zijn natuurlijk persoonlijk, maar wie weet heeft iemand iets aan de bevindingen van hierboven. Speelt wel mee dat ik op vakantie altijd de reis met aanhanger/trein maak.
 
Rosso Corsa's vind ik in de regen een ramp! Regelmatig een spinnend achterwiel :X

Ik had op de SuperDuke zowel SportSmart, BridgeStone S20 als Pilot Power 3. De Dunlops zijn banden met een harder karkas, daardoor kan je met relatief lage bandenspanning mee op het circuit. Ze hebben me nooit in de steek gelaten en ik reed er heel vaak mee in de regen... :Y

De BridgeStone, super goeie banden!!! Alleen belachelijk snel slijten...Voor je het weet zijn ze vlak. Ik monteerde ze dan ook rond juli, zodat ze tegen oktober (regen...) wat vlak waren.

De Pilot Power kon me niet zo bekoren...niet slecht natuurlijk maar niet zo goed als de Dunlops of S20.

Nu heb ik op de SMR ContiSport Attack...Beste banden tot nu toe :}

Heb ook ooit de Pirelli's gehad op m'n Hypermotard....ik huiver nog als ik die banden zie...komt er bij mij nooit meer op...
 
Vanavond nog even een rondje Schouwen gedaan met m'n pa en een maatje. Nieuwe stuur bevalt goed, doe wat ik ervan gehoopt had :)
31-07-13metivoenpa_zpsab55883c.jpg
 
Bij races op circuit Assen deed ik precies 1 dag met een Pirelli Dragon SuperCorsa SC2, ongeacht wat voor instellingen ik probeerde. Daarentegen deed ik zo'n 2,5 dag met een Bridgestone Battlax BT-003, met dezelfde vering/demping instellingen. Het is mij altijd een raadsel gebleven waarom dat was, want met een Aprilia RSV Mille en een Kawa ZX-10R met 180 pk deed ik wel meerdere dagen met een SuperCorsa SC2 achterband.
 
schaam je nampus nog steeds geen akra,s ... kopen :+

:P
Er komen ook geen akra's onder. Voorlopig blijft het zo. Standaarddemper is zo goed als helemaal leeg.
Als er andere dempers onder komen worden het ws de remus hexacones of hp corse. De rest is wat mij betreft allemaal te lang, of sluit niet mooi aan.
 
Vanwege wat steenslag gezocht: lakstift met de kleur oranje van de SuperDuke 2005/2006.
Weet iemand of deze te koop zijn, of een RAL kleur wat het beste in de buurt komt?
 
Laatst bewerkt:
zijn er nog echte die-hards die zich in het leer trekken en een lekker stuk gaan knallen met deze temperaturen.......?

mij niet gezien nu :$ ,biertje en zwemwater beter nu.
 
Zondag weer :) nu niet!

Wel gister opgehaald met nieuwe bandjes (pirelli angel gt), nieuwe bougies en gecontroleerde kleppen. Dat wordt weer gassen!
 
Vanwege wat steenslag gezocht: lakstift met de kleur oranje van de SuperDuke 2005/2006.
Weet iemand of deze te koop zijn, of een RAL kleur wat het beste in de buurt komt?

staat elk jaar een Engelsman met een standje met lakstiften op de motorbeurs.
heb het hem dit jaar gevraagd, hij had de kleur niet bij zich maar je zou hem wel bij hem kunnen bestellen.
zal eens kijken of ik dat kaartje nog ergens kan vinden.
 
zijn er nog echte die-hards die zich in het leer trekken en een lekker stuk gaan knallen met deze temperaturen.......?

mij niet gezien nu :$ ,biertje en zwemwater beter nu.

:Y
elke dag weer zit ik op een erg warm motortje, die triumph van me word behoorlijk warm onder me. smiddags is het erg lekker dus... kom behoorlijk nat aan...

en toch zou ik het niet willen ruilen voor autorijden :N
 
edit: Verkocht

Iemand interesse in een tank protector:
639165_0.jpg


Nieuw in verpakking, nieuwprijs 30 euro.

Mag weg voor 20 incl verzenden.

edit: Verkocht
 
Laatst bewerkt:
Mijn SD gaat zeer binnenkort naar André Motoren, de km-stand staat op 14560, tijd voor een grote beurt. Ik laat direct weer een 41 tand tandwiel monteren, beviel me op de vorige SD wel goed. Verder moeten er nog nieuwe banden op. Kan iemand vertellen waarom ik de Continental Sportattack moet nemen ipv de Pilot power 2CT? Ik wil weer wat anders proberen en deze twee heb ik nog niet eerder gehad. Ik wil een band met een zachter karkas, zoals de michelins. Verder is iedereen ook enthousiast over de conti's. Hiervoor reed ik Dunlop Sportsmarts en nu Pirelli diablo corsa III. De pirelli's vind ik niet fijn en de dunlops bevielen wel goed maar vond ze hard en ze waarschuwden me niet toen ik grip verloor en onderuit ging ( maar het was toen ook koud)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan