KTM 990 SuperDuke Hangout deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koppen zijn toch anders(grote kleppen/wildere nokkenas?) van een 08 r?
Ik denk dat ik qua uitlaat gewoon gelijk zit aan die van een r maar is misschien een map die er naderhand op is gezet door de dealer wat feller omdat dan in feite je niet meer met milieu regels zit daar doel ik op.
 
Ik heb op mn stage adres een dop 16 af laten draaien. 21 mm geloof ik, dan past het keurig. Zit er geen metaalshop in je buurt toevallig? En waar woon je, dat is voor lenen ook wat makkelijker.

bougie-dopsleutel-6-knt-1-2.jpg

plus
creusen%20slijpmachine.jpg


is een passende sleutel :)

als je wilt weten hoe dik hij is op welke hoogte kan ik wel even meten als je wilt :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn menig is dat je nog beter op een zx10r kan rijden als beginner dan een Superduke. De vier cilinder is snel maar wel makkelijker temmen. Je zal niet de eerste zijn die als beginner de superduke weer weg doet omdat je er geen plezier aan hebt.

de superduke is dan egt een beest die klapt gelijk zonder clutch op ze achterwiel, heb ik gehoord van mr op marktplaats, door de korte wielbasis ofso
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de Akrapovic headers niet zo'n groot verschil zullen maken. Verder is er weinig verschil met een niet 'R' toch?
Stock Akrapovic buizen, bewerkte krukas en drijfstangen, lichtere zuiger, hoger toerbereik, grotere inlaatpoorten en anders gevormde uitlaat poorten -> 16 pk's meer dan de standaard SD. *D

Bron: Consent Form | Sport Rider
 
Laatst bewerkt:
Koppen zijn toch anders(grote kleppen/wildere nokkenas?) van een 08 r?
Ik denk dat ik qua uitlaat gewoon gelijk zit aan die van een r maar is misschien een map die er naderhand op is gezet door de dealer wat feller omdat dan in feite je niet meer met milieu regels zit daar doel ik op.

nokken assen zijn zelfde R en niet R.

wat heeft de R ten opzichte van de standaard.
- grotere inlaat kleppen
- hoger toerental (400 toeren)
- dikkere uitlaat bochten
- 52mm gas klep huis ipv 48mm standaard.

dit was het wel dacht ik, vergelijk de parts fiches maar.
 
Laatst bewerkt:
nokken assen zijn zelfde R en niet R.

wat heeft de R ten opzichte van de standaard.
- grotere inlaat kleppen
- hoger toerental (400 toeren)
- dikkere uitlaat bochten
- 52mm gas klep huis ipv 48mm standaard.

dit was het wel dacht ik, vergelijk de parts fiches maar.
Even corrigeren.
Titanium inlaatkleppen ;) en de high tech WP vering met coating
 
Laatst bewerkt:
nokken assen zijn zelfde R en niet R.

wat heeft de R ten opzichte van de standaard.
- grotere inlaat kleppen
- hoger toerental (400 toeren)
- dikkere uitlaat bochten
- 52mm gas klep huis ipv 48mm standaard.

dit was het wel dacht ik, vergelijk de parts fiches maar.

Ok, ik heb me er ook niet echt in verdiept omdat ik eigenlijk met een andere vraag zat/zit haha
 
Zojuist toch maar de 15 mins reset gedaan (vergeten te doen na flies verwijderen en air box aanpassen) en het schakelpookje omhoog gezet ivm omgekeerd schakelen. Morgen een stukje rijden, Koninginnedag gekte vermijden en op mijn eigen manier het oranje gevoel beleven *O*
 
iemand tips voor een zwart stuur welke ongeveer hetzelfde is als de OEM?
bdv

btw de SAS erafgehaald en plaatjes (van Ben Millar) gemonteerd, viel wel mee omdat ik radiator en olietank los gemaakt had.
SAS monteren lijkt mij meer werk,hoop ik eigenlijk nooit te doen
 
Een tip voor degene met een 50/06 die een oliewissel gaan doen: vervang ook het oliepeilslangetje.
Bij mij was die nl eind vorig jaar gaan lekken (scheurtje) waardoor ik de laaste mooie dagen heb misgelopen.
Is het geld ook niet, ca 10 euri OEM KTM
 
Een tip voor degene met een 50/06 die een oliewissel gaan doen: vervang ook het oliepeilslangetje.
Bij mij was die nl eind vorig jaar gaan lekken (scheurtje) waardoor ik de laaste mooie dagen heb misgelopen.
Is het geld ook niet, ca 10 euri OEM KTM
2007 en up ook :P , minischeurtje erin aan de achterkant.. alles weer eruit -O-
 
Bovag koerslijst, maar die staat niet online geloof ik. Wordt een paar keer per jaar in boekvorm uitgebracht.
 
Crap, moet een nieuwe kettingset... Binnen 1000km na stellen is het opnieuw nodig en er zitten stroeve schakels tussen.
Zal een mooi 520 setje worden met 40 tands achtertandwiel maar wilde het liever pas later dit jaar uit hoeven geven....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan