KTM Adventure (LC4)

Ivolution

MF'er
14 okt 2002
191
0
Breda
Zijn hier mensen die (veel) ervaring hebben met dit KTM blok??

Ben mijzelf momenteel aan het orienteren op de all-road markt.
Een top van 160 is niet zo heel veel maar ach..
Is het een betrouwbaar blok? Dus voor woon/werk verkeer en langere vakanties of zou je dan beter een van de Japanse tegenhangers kunnen kiezen. Zoals de transalp o.i.d.?

Gegroet
 
Zijn hier mensen die (veel) ervaring hebben met dit KTM blok??

Ben mijzelf momenteel aan het orienteren op de all-road markt.
Een top van 160 is niet zo heel veel maar ach..
Is het een betrouwbaar blok? Dus voor woon/werk verkeer en langere vakanties of zou je dan beter een van de Japanse tegenhangers kunnen kiezen. Zoals de transalp o.i.d.?

Gegroet

Het is een goede motor, maar niet geschikt voor lange afstanden over de snelweg.
Als je dat wilt is een 2 cilinder beter.

full


Mijn reisbrommert.
 
Als je veel km\'s maakt kan je beter een japanner kopen.
KTM\'s zijn meer wedstrijdmotoren van oorsprong, en hebben gewoon meer onderhoud nodig, maar het aantal km\'s zal geen probleem zijn, als je maar bereid ben tot het plegen van meer onderhoud.
Kijk maar eens naar de service intervallen tov japanners
 
Het is een goede motor, maar niet geschikt voor lange afstanden over de snelweg.
Als je dat wilt is een 2 cilinder beter.

Een hele :9 lekkere :9 motor! Maar ik was al bang dat hij meer wedstrijd/OFFroad georienteerd zou zijn.

En aangezien ik alleen tijdens vakanties ook wat off-road ga rijden (en de rest woon/werk verkeer in NL.) is de Honda XL 650 V misschien toch een betere keuze?
 
Een hele :9 lekkere :9 motor! Maar ik was al bang dat hij meer wedstrijd/OFFroad georienteerd zou zijn.

En aangezien ik alleen tijdens vakanties ook wat off-road ga rijden (en de rest woon/werk verkeer in NL.) is de Honda XL 650 V misschien toch een betere keuze?

Dat ligt aan jouw. Ik vind een Alpje een vreselijk saaie, maar ook vreselijk goede motor.

Zelf heb ik een Afrika Twin voor de snelweg, een Adventure voor het reizen en een CR voor het baggeren. Goede kans dat de AT vervangen gaat worden door de nieuwe KTM 950 Adventure.
specificaties KTM 950 Adventure

Ro, bevoorrecht motorrijder
 
Zou zeker als je hem gaat gebruiken als vakantiemotor eerst naar een Jap kijken.
Heb zelf DR650RSE als vakantiefiets gaat prima. Op de snelweg is het niet prettig dan is Transalp beter maar ik vermijd snelwegen zo veel mogelijk, zo\'n beetje 80-90% van wat ik op vakantie rij zijn 2 baansweggetjes en dan voldoet zo\'n 1 cylinder prima. :}
Heb er afgelopen jaren half Europa mee doorkruist en hij blijft nog wel een tijdje. :)
 
ooit aan een BMW 1 pitter gedacht, het rotax blok is echt super betrouwbaar en loopt iets van 170KMH.
Kep er nu 12000 mee gereden en nog niets aan gehad afgezien van nieuwe olie en oliefilter.
 
ooit aan een BMW 1 pitter gedacht, het rotax blok is echt super betrouwbaar en loopt iets van 170KMH.
Kep er nu 12000 mee gereden en nog niets aan gehad afgezien van nieuwe olie en oliefilter.

Ja daar heb ik ook al aan gedacht... moeilijk.. want het wordt namelijk m\'n enige motor en dan moet het wel een beetje een alleskunner worden. Die BMW F650 PD is ook erg lekker. Is dat jouw enigste motor? Mijn budget rijkt niet zo enorm hoog dus het mag er echt maar 1 worden. Die dus veel snelweg en woon/werk verkeer onder z\'n rubber door gaat zien komen.
Bij motormaniacs hadden ze de alp en de beemer bijde getest en ze vonden daar dat de alp dan meer motor was...
Proefrijden ga ik zeker eens doen maar de voorpret is ook lekker :+
 
Dat ligt aan jouw. Ik vind een Alpje een vreselijk saaie, maar ook vreselijk goede motor.

Zelf heb ik een Afrika Twin voor de snelweg, een Adventure voor het reizen en een CR voor het baggeren. Goede kans dat de AT vervangen gaat worden door de nieuwe KTM 950 Adventure.
specificaties KTM 950 Adventure

Ro, bevoorrecht motorrijder

Wat maakt die alp dan zo saai volgens jou?

En als je de adventure pakt voor reizen.. vertrek je met de ktm vanuit NL of neem je hem mee tot de bestemming op een trailer..

En die nieuwe KTM 950 is echt :9~ :9~ wel te prijzig voor mij vrees ik zo.
 
Ik rijd zelf met een Adventure LC4 620. Gebruik hem zowel voor woon- werkverkeer
(250/300 k per week) als voor offroad trips naar Corsica of roadbook ritten hier in Nld. Bevalt mij uitstekend.
T\'is misschien ff wennen als je een Jap gewend bent (ik had hiervoor een Yamaha Tenere). Alles is iets spartaanser, maar eenmaal van de weg af wil je niets anders meer.

Onderhoud: Ik heb er nu ongeveer 35.000 k opzitten.
Grote reparaties heb ik niet gehad, een keer een lekkende kleppendekselpakking, maar dat kwam omdat de ventilator de geest had gegeven en ik daar iets te laat achter kwam en dat is een werkje van niks.

De vering moet nu ook een servicebeurtje krijgen bij WP wegens een lekkende keerring, maar dat mag ook wel na 5 jaar.
Verder om de 6000 k olie vervangen. Kleppen stellen doe ik na de eerste 3 keer zo om de 10.000 k. Dus dat valt ook wel mee.

Kortom ik ben zeer tevreden.
 
Als je nou zorgt dat je hem van de zomer hebt,.. kende mooi mee naar frankrijk springen deze zomer...

Kan koentje bij je achterop ;o)
 
Als je nou zorgt dat je hem van de zomer hebt,.. kende mooi mee naar frankrijk springen deze zomer...

Kan koentje bij je achterop ;o)

Das dan mooi afgesproken.. bij deze..
Enne misshien is dat laatste een beter idee ja.. ze hebben in Frankrijk nl. ook treinen/spoorwegovergangen.. LOL
 
Ja daar heb ik ook al aan gedacht... moeilijk.. want het wordt namelijk m\'n enige motor en dan moet het wel een beetje een alleskunner worden. Die BMW F650 PD is ook erg lekker. Is dat jouw enigste motor? Mijn budget rijkt niet zo enorm hoog dus het mag er echt maar 1 worden. Die dus veel snelweg en woon/werk verkeer onder z\'n rubber door gaat zien komen.
Bij motormaniacs hadden ze de alp en de beemer bijde getest en ze vonden daar dat de alp dan meer motor was...
Proefrijden ga ik zeker eens doen maar de voorpret is ook lekker :+

Ik heb daarnaast nog een XT350 ook voor op de weh hoor.
Een oom van heeft zo\'n transalp en (nou hoop ik dat ik geen mensen beledig) hij stuurd als een dweil. Ik persoonlijk vind de BMW en Aprillia wat sportiever.
En harder lopen doet de trans ook niet.Misschien de nieuwst maar daar was je budget niet naar geloof ik. Suc6 :)
 
Ja die ouwe alp schijnt echt als een dweil te gaan. De nieuwe is stukken verbeterd zeggen ze. Het voordeel van de BMW, vind ik dat er ABS op kan zitten. Hebbie dat ook? Vraag me af hoe dat dan werkt/voelt op zo\'n eenpitter.
 
Nou op die van mij zit geen ABS en ik geloof niet dat ik er wat aan mis.
Voor dagelijks woon/werk vind ik de bmw ideaal.Het klink misschien een beetje raar maar BMW denkt wel na over dingen.Als ik een week in de pekel heb gereden dan doe ik er 5 tot 10 min over om hem weer helemal schoon te maken,omdat de beemer functioneel is. Een kennis heeft een pegasso gekocht en ik moet toegeven hij is mooier maar de afwerking is duidelijk minder.
 
Leuk om wat te lezen over de BMW F 650 GD PD. Ga er binnenkort een keer een proefrit op maken, en misschien wordt dit mijn volgende motor voor erbij.

F650GS_Dakar_klein.jpg


Mij lijkt het iig een perfecte motor. En degelijk.
 
HA..... die magna...

je zal jezelf hier af en toe tegenkomen...

Ja ik merkte het al :9
Hopenlijk niet allemaal slecht nieuws ? Ik las wel het een en ander over nl.motorfiets. Ach ja.

Maar die PD. Want vind jij ervan ? Dikke kans dat deze fiets erbij komt. Lijkt mij de ideale fiets voor mij. Lekker scheuren over de zandpaden, springen over de drempels, tussen het verkeer door wurmen, wheelien. En eindelijk een degelijk blok !
 
Een hele :9 lekkere :9 motor! Maar ik was al bang dat hij meer wedstrijd/OFFroad georienteerd zou zijn.

En aangezien ik alleen tijdens vakanties ook wat off-road ga rijden (en de rest woon/werk verkeer in NL.) is de Honda XL 650 V misschien toch een betere keuze?

Cagiva Gran Canyon/Navigator?
Guzzi Quota?
Triumph Tiger?

(als je iets niet-Japans wilt ;) )
 
één van de weinige leuke bmw's he?
blijft een beetje zwaar... ;)

Zwaar als in teveel gewicht voor die 50Pk ?
Ik zal het wel zien met een proefrit. Als het echt een brommer is, dan houdt het op, maar dat verwacht ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan