ktm auto

farty arse

Die hard MF'er
21 feb 2006
752
0
Waarschoot
full

Het Oostenrijkse motorfietsmerk KTM komt met een sportauto die sterk doet denken aan de Volkswagen GX-3. Met de superlichte tweezitter moeten merken als Donkervoort en Caterham op hun tellen gaan passen.

Superlicht
KTM lanceert komende maart op het autosalon van Genève de X-Bow, een superlichte sportauto die zevenhonderd kilo op de schaal brengt en gebruik maakt van een Audi-motor met 220 pk. Tevens zit een topversie in de pen met 300 pk. Standaard beschikt de X-Bow over een handgeschakelde zesversnellingsbak en als optie wordt de DSG-transmissie leverbaar. De auto kan zijn onderhoud krijgen bij Volkswagen-dealers. Verder is de auto 3,60 meter lang, is het voorruitje zeven centimeter hoog en zijn er geen deuren en dak.

Crossover
De Oostenrijkers noemen hun project een crossover tussen een auto en een motorfiets. “We willen geen merken gaan beconcurreren, maar de niche opvullen die Lotus twintig jaar geleden heeft verlaten,” zegt KTM-directeur Stefan Pierer.

Testrondjes
Rond de kerstdagen maakt de KTM X-Bow zijn eerste testrondjes. Dan is het project precies een jaar geleden gestart. In de herfst van 2007 start een voorserieproductie van honderd exemplaren. “We wachten de reacties in Genève af en maken dan pas plannen over de productieaantallen van de auto,” beweert Pierer. Hij hoopt op een jaarproductie van duizend exemplaren. Wanneer het KTM lukt over de hele levenscyclus van de auto 3.500 exemplaren te bouwen, kan winst worden gemaakt. Met het project is tot nu toe vijf miljoen euro gemoeid. (autoweek.nl)
Mail een vriend Printversie i.s.m. 14/12/06 19u00


Reageer op dit artikel
Bekijk de algemene voorwaarden en gedragscode

 
full

Is ook een Yamaha.
Zoiets bespeel ik dus ook, alleen dan een ander merk... Welk weet ik effe niet uit mn hoofd, hij staat hier niet in huis :P
 
Laatst bewerkt:
zit nu ff niet achter mij computer en kan geen plaatjes downloaden. maar ducati gaat toch ook samen met bugatti fietsen produceren?
 
Laatst bewerkt:
zit nu ff niet achter mij computer en kan geen plaatjes downloaden. maar ducati gaat toch ook samen met bugatti fietsen produceren?

ducati_freeride-thumb.jpg

De samenwerking tussen Bianchi en Ducati heeft naast de racefietsen ook geleid tot een serie mountainbikes
Hier afgebeeld is het volgeveerde topmodel als Freerider. Specificaties zijn nog nauwelijks bekend, dus voor later.

-> Bianchi, dus geen Bugatti
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan