KTM dashboard display plaatsen

jessrvsts

Rookie
1 jul 2020
11
1
Ik heb een KTM 400 exc uit 2002. Momenteel is er geen display aanwezig, dus gene snelheid, toeren, urenteller, ... Deze 3 zou ik er wel graag op willen maar heb geen idee hoe.
Ik heb al wat op internet gezocht maar al deze displays zijn met speciale stekkers die je dan ergens in moet steken in de moto zelf. Het probleem is dat ik nergens aansluitingen heb op mijn moto om deze kabels op aan te sluiten.

Ik vraag me dan ook af of de moto de snelheid/toerental wel überhaupt meet, maar ik denk dat dit dus niet het geval is anders zou er wel ergens een aansluiting zitten om deze gegevens te exporteren. Origineel zat er een erg simplistische sigma display op.

Ik denk dus dat ik het zal moeten doen gelijk bij een fiets? Apparaatje op de spaken zetten en op die manier de snelheid meten?

Dan voor het toerental. Hier heb ik dus geen idee van hoe je dit zou kunnen meten extern. Tenzij er toch een manier is dat de motor dit zelf ergens meet?

Het enige elektronica dat aan de moto hangt is een zwart doosje waarvan een kabel uit de motor komt, maar hier zie ik nergens aansluitingen voor naar een display
 
Je kan een Trail tech vapor gebruiken. Hiervoor zal je een magneetje in het wiel moeten zetten en een sensor in de remklauw hanger. De koelvloeistof temp sensor en toerental sensor zullen hier ook bij zitten en dit is allemaal een set voor jou specifieke motor.

Hierbij zit ook een handleiding om alles aan te sluiten.
 
Je kan een Trail tech vapor gebruiken. Hiervoor zal je een magneetje in het wiel moeten zetten en een sensor in de remklauw hanger. De koelvloeistof temp sensor en toerental sensor zullen hier ook bij zitten en dit is allemaal een set voor jou specifieke motor.

Hierbij zit ook een handleiding om alles aan te sluiten.
Oh oké dus dit is eigelijk een universele display dat je kunt aansluiten op eenderwelke motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan