KTM Dealer (straatmotoren) ervaringen

Poison

Die hard MF'er
26 okt 2002
375
3
Ik sta op het punt een nieuwe KTM 790 aan te schaffen echter ik heb geen ervaringen met KTM dealers en graag zou ik ervaringen willen horen m.b.t de volgende dealers:

J.t.x. Racing - Cuijk : Dealer van motoren van KTM, offroad en street | JTX Racing in Cuijk, dealer van KTM motoren
Vos Oss Motoren - Oss : https://www.vos-oss.nl/
Van Gerven Motoren - Bergeijk : Home - Van Gerven Motoren
André Motors - Ermelo : https://www.andremotors.nl/nl


Ik ben bij de eerste drie binnen geweest en kreeg hier een positief gevoel, maar dat wil natuurlijk slechts heel weinig zeggen, daarom zijn persoonlijke ervaringen van harte welkom.
 
Kijk hier eens :

Baatsen dealerinfo.

Ik ken deze site, maar is een beetje summier en gedateerd:

J.t.x. Racing: Geen info
Vos Oss Motoren: Laatste reactie 2009
Van Gerven Motoren: Laatste reactie 2015 uit de tijd dat het nog geen KTM dealer was
André Motors: Laatste reactie 2015

Ik geef de voorkeur aan persoonlijke ervaringen van MF-leden
 
ik kan jtx cuick aanbevelen! al 2 garantie gevallen met een nieuwe motor supersnel opgelost.
Voorbeeld? ktm 690smcr binnen week versnellingsbak stuk. binnen 2 weken werd ik gebeld dat ik de papieren maar mee moest nemen en er een nieuwe motor op mij stond te wachten omdat ze geen idee hadden wat er met de bak van mijn net nieuw gekochte motor mis was. ik moest kunnen rijden want daarvoor had ik een nieuwe motor gekocht aldus de Joep tevens de eigenaar van JTX.

schappelijke prijzen, aardig personeel, niet een te grote zaak waardoor ze jou als klant ook beetje ''leren'' kennen als je er af en toe wat spul koopt :P.
 
ik kan jtx cuick aanbevelen! ..... niet een te grote zaak waardoor ze jou als klant ook beetje ''leren'' kennen als je er af en toe wat spul koopt :P.

Dat is ook de indruk welke ik kreeg toen ik daar vorige week was....goed te lezen dat dit overeenstemt met jouw persoonlijke ervaringen.
 
Ik heb bij Goedhart een KTM voor mijn zoon gekocht en daar zijn we goed geholpen , ook terug geweest voor garantie en later voor een extra check omdat deze een lekkage had en hebben ze gelijk ook de rest netjes nagekeken .
Alleen wel een grote zaak ook mooi en vaak ook druk daar , wij zijn er positief over .
 
Motorcentrum Eibergen en Arie Molenaar zijn ook bekende ktm-dealers
arie molenaar is pas sinds jaartje ktm dealer. weet effe niet meer welke zaak ze deze stempel hebben afgenomen om hem naar molenaar te verschuiven.
Bij deze laatste een iets mindere service mogen ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Morgen nog een keertje binnen stappen in Cuijk en Oss om te zien of de eerste indruk staande blijft.
 
Ik sta op het punt een nieuwe KTM 790 aan te schaffen echter ik heb geen ervaringen met KTM dealers en graag zou ik ervaringen willen horen m.b.t de volgende dealers:

J.t.x. Racing - Cuijk : Dealer van motoren van KTM, offroad en street | JTX Racing in Cuijk, dealer van KTM motoren
Vos Oss Motoren - Oss : https://www.vos-oss.nl/
Van Gerven Motoren - Bergeijk : Home - Van Gerven Motoren
André Motors - Ermelo : https://www.andremotors.nl/nl


Ik ben bij de eerste drie binnen geweest en kreeg hier een positief gevoel, maar dat wil natuurlijk slechts heel weinig zeggen, daarom zijn persoonlijke ervaringen van harte welkom.

J.t.x. Racing - Cuijk : Hele fijne zaak, bij mij nog nooit wat mis geweest.

Vos Oss Motoren - Oss : Nog nooit geweest / geen mening.

Van Gerven Motoren - Bergeijk : Een keer binnen geweest, kwam niet erg profi over. En hij is onderdeel geweest van Motorcentrum Eindhoven. Ook al is dat even geleden en ontkent hij nog steeds dat hij aan het omkatten mee heeft gedaan, ik zou hier persoonlijk niets kopen.

André Motors - Ermelo : Alleen "van horen zeggen" een goede dealer.
 
arie molenaar is pas sinds jaartje ktm dealer. weet effe niet meer welke zaak ze deze stempel hebben afgenomen om hem naar molenaar te verschuiven.
Bij deze laatste een iets mindere service mogen ervaren.

Ik heb daarentegen hele positieve ervaringen met Arie Molenaar vwb service. En dan heb ik mijn Honda's niet eens bij hun gekocht.
 
Ik heb mijn Z900 gekocht bij andre motors in ermelo.
Op donderdag of vrijdag gebeld om een proefritje te maken. Dat kon, toen ik er was eerst een bakkie gedaan terwijl hij de motor klaar zette. Toen proefritje gemaakt en was gelijk verkocht. Toen het onderhandelen over mijn eigen motor. Geen idee of het bij elke zaak zo gaat maar vond het echt een verkooppraatje. Ja deze is heel scherp geprijsd en moet die van jou ook kunnen verkopen met wat marge bla bla bla. Ik dacht alleen maar noem nou maar een prijs wat je wilt geven.

Maar goed, hij had een prijs genoemd en daar ging ik mee akkoord, uiteraard onder voorbehoud omdat hij de motor nog niet had gezien.

Aanbetalen deed hij liever niet stel dat ik mijn eigen motor in de prak zou rijden etc etc. Maar had afgesproken dat hij de Z900 tot zaterdag vast hield. Zo gezegd zo gedaan. Motor daarheen gebracht. Hij liep er met de monteur even omheen wat minpuntjes opnoemen, prima. Uiteindelijk de prijs gehad die we besproken hadden en ik een Z900 rijker.

Bij het weggaan zei hij nog mocht er wat zijn bel ff, je hebt namelijk gewoon nog een jaar fabrieksgarantie. Dit was afgelopen januari en heb er zelf alleen andere banden onder gelegd. Verder geen gekke zaken tegen gekomen. Alleen koelvloeistof vind ik persoonlijk wat aan de lage kant. Staat net boven de L.

Al met al prima zaak!

Enig minpunt wat me nog te binnenschiet had ze eerst gemaild of hij een schatting kon geven van de inruil waarde. Want als die extreem laag zou zijn dan hoefde ik ook geen 1.5 uur te rijden voor een proefritje. Nooit antwoord op gehad en dus maar gewoon gegaan.
 
Maandag weer even een rondje langs een aantal motorzaken geweest. Ik kan natuurlijk niets zeggen over hoe de werkplaats presteert of hoe probleempjes opgelost worden, maar voor mij sprongen twee motorzaken eruit. JTX in Cuijk en Vos Motoren in Oss.

Echter bij JTX kreeg ik tijdens het gesprek de indruk dat de focus ligt bij de crossmotoren en tevens dat men wel de tijd moet nemen, aangezien het ongedwongen karakter het tempo er wel een beetje uithaalt. Wat niet wegneemt dat de indruk heel erg positief was.

Uiteindelijk gekozen voor Voss Motoren in Oss; ook hier een heel erg ongedwongen sfeer maar we kwamen sneller tot een goed voorstel en lijkt mij de focus meer te liggen op de straatmotoren van KTM (en zeer beperkt op de crossers). Daarbij is de bereikbaarheid voor mij beter.

De toekomst zal uitwijzen hoe de service zal zijn, maar ik ben blij dat ik hier geen echt slechte verhalen lees over KTM-dealers. Wellicht dat KTM dit zelf ook scherp in de gaten houdt.
 
André Motors - Ermelo : Alleen "van horen zeggen" een goede dealer.
Nou, dan hoor je 't nu nog een keer zeggen: :)

Ik heb m'n KTM 990SMR bij André Motors nieuw gekocht (destijds m'n R1 op ingeruild) vanwege goede ervaringen met advies en reparatie aan de KTM 250EXC die ik destijds had.

Kom nog steeds bij André in Ermelo voor het wat groter onderhoud (kleinere dingen doe ik zelf) aan m'n 990SMR en heb nog steeds alleen positieve ervaringen. Zodanig positief dat ik ervoor vanuit Brabant naar Ermelo ga.
Goed persoonlijk contact, zeer bekwame monteurs die ook keurig uitleggen wat er nodig is en bij ophalen van je motor rustig met je doornemen wat er aan gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Motor Center Venlo is ook KTM dealer als dat niet te ver is voor jou Poison.... Ben er steeds goed geholpen . :} :]
 
Laatst bewerkt:
Motor Center Venlo is ook KTM dealer als dat niet te ver is voor jou Poison.... Ben er steeds goed geholpen . :} :]


Daar ben ik twee jaar geleden meerdere malen geweest toen ik aan het oriënteren was voor een 1290GT, maar mijn indruk was minder positief; wellicht door de grootte van de zaak dat het minder persoonlijk was en/of dat ik heel lang moest wachten voordat ik iemand van de afdeling verkoop te pakken en er ook geen mogelijkheid bestond (ook niet op afspraak) om een proefrit te maken.

Dus toen uitgeweken naar BMW....wat achteraf geen goede keuze bleek te zijn ;-)....dus nu een hernieuwde poging bij KTM.
 
Uiteindelijk gekozen voor Voss Motoren in Oss; ook hier een heel erg ongedwongen sfeer maar we kwamen sneller tot een goed voorstel en lijkt mij de focus meer te liggen op de straatmotoren van KTM (en zeer beperkt op de crossers). Daarbij is de bereikbaarheid voor mij beter.

De toekomst zal uitwijzen hoe de service zal zijn, maar ik ben blij dat ik hier geen echt slechte verhalen lees over KTM-dealers. Wellicht dat KTM dit zelf ook scherp in de gaten houdt.

Over de service van de werkplaats kan ik uit eigen ervaring vertellen dat die tiptop is.

Mbt dealers en KTM, ik heb perssonlijk eerder de indruk dat eea eerder vanuit de dealer komt dan van KTM zelf...
 
Over de service van de werkplaats kan ik uit eigen ervaring vertellen dat die tiptop is.


'k Vond het ook wel fijn dat ik de werkplaats in mocht lopen daar om een indruk te krijgen.....en die was ook positief..
 
Terug
Bovenaan Onderaan