KTM Duke 125 (2019) start niet

Nick2

Rookie
1 dec 2022
1
0
Mijn 2019 KTM Duke 125cc wil niet meer starten.

Afgelopen zondag begon op de terugweg naar huis het gele motorlampje te branden en kreeg ik "service" in mijn display te zien. Ik reed op dit moment net mijn straat binnen en wist dat hij op ongeveer 40.000 km was, dus ging ik er van uit dat dit enkel de waarschuwing was voor de volgende servicebeurt.

De volgende ochtend start mijn motor normaal, waarna hij naar 10/20 seconden uitvalt. Elektriciteit bleef aan. Opnieuw proberen te starten werkt niet. De startmotor draait wel. De startmotor draait even, het olie lampje dat aan staat wanneer de motor uit staat, gaat tijdens het starten uit (zoals hij dit normaal doet), tot de startmotor stopt omdat hij niet wil starten, het olielampje gaat dan ook weer aan. (De motor heeft benzine (ongeveer halfvol), de kill switch staat goed, de standaard is ingeklapt, hij staat in neutraal)

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Het oliepeil was erg laag, deze heb ik iets bijgevuld en de service lamp gereset. Dit gaf geen verschil. (Het olielampje branden ook niet voordat ik hem uitzetten).
- De accu heeft (Na even opladen) een voltage van 13,2v en zakt niet onder de 11,4 tijdens het starten. De startmotor klinkt ook niet alsof hij minder hard draait.
- De zekeringen onder de bijrijderzit zijn allemaal intact (Met multimeter getest).
- Na uitlezing met OBD2: Hij geeft geen foutcodes aan.

Ik heb de motor nu ongeveer een maand en heb er ongeveer 1200 km mee gereden. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer dus hoop hem natuurlijk zsm weer aan de praat te krijgen.


Iemand advies?
Of weet iemand eventueel een goede monteur in omgeving Houten, Utrecht, die er naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt :)
 
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Het oliepeil was erg laag, deze heb ik iets bijgevuld en de service lamp gereset. Dit gaf geen verschil. (Het olielampje branden ook niet voordat ik hem uitzetten).
Hoe heb je de service lamp gereset?
Ook toen fouten uitgelezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan