KTM Duke 125 wilt niet naar 2e versnelling

memer

MF'er
30 okt 2017
73
19
Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste motot gekocht, alleen is er een heel vervelend iets mee aan de hand. In stilstand schakelt hij keurig van de eerste versnelling naar neutraal, of naar z'n 2. Als ik echter optrek in zijn 1 en vervolgens door wil schakelen naar de 2e versnelling moet ik soms wel 3 keer de koppeling inknijpen en het pedaal omhoog trappen voordat hij ook daadwerkelijk in zijn 2 zit. De gear indicator zegt dan kortstondig dat ik in de 2e versnelling zit maar als ik dan de koppeling op laat komen schiet hij in neutraal. Kunnen dit kromme vorken zijn? De Duke heeft nog geen 9000 kilometer gelopen. De koppeling slipt ook niet als ik vanuit lage snelheid optrek in de hoogste versnelling. Waar moet ik op letten? De motor heeft het afgelopen jaar maar 300 kilometer gereden, toen ik hem kocht heb ik dat in 2 dagen gereden maar het schakelen gaat nog steeds niet goed.
 
Om schakelvorken te vernielen hoef je geen 900km te rijden. Dat lukt sommige mensen binnen 100 meter.
Maar begin eens bij de koppeling, komt die wel goed vrij? Als de koppeling blijft kleven, bijvoorbeeld door kromme platen wil hij ook niet lekker schakelen.
 
Om schakelvorken te vernielen hoef je geen 900km te rijden. Dat lukt sommige mensen binnen 100 meter.
Maar begin eens bij de koppeling, komt die wel goed vrij? Als de koppeling blijft kleven, bijvoorbeeld door kromme platen wil hij ook niet lekker schakelen.
mijn persoonlijk record binnen 150km met 0km oude fiets.



OT: lekker terug gaan naar verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste motot gekocht, alleen is er een heel vervelend iets mee aan de hand. In stilstand schakelt hij keurig van de eerste versnelling naar neutraal, of naar z'n 2. Als ik echter optrek in zijn 1 en vervolgens door wil schakelen naar de 2e versnelling moet ik soms wel 3 keer de koppeling inknijpen en het pedaal omhoog trappen voordat hij ook daadwerkelijk in zijn 2 zit. De gear indicator zegt dan kortstondig dat ik in de 2e versnelling zit maar als ik dan de koppeling op laat komen schiet hij in neutraal. Kunnen dit kromme vorken zijn? De Duke heeft nog geen 9000 kilometer gelopen. De koppeling slipt ook niet als ik vanuit lage snelheid optrek in de hoogste versnelling. Waar moet ik op letten? De motor heeft het afgelopen jaar maar 300 kilometer gereden, toen ik hem kocht heb ik dat in 2 dagen gereden maar het schakelen gaat nog steeds niet goed.
Welkom op MF.
 
Het lijkt minder vaak voor te komen als ik (terwijl ik de koppeling op laat komen) met mijn voet het schakelpedaal omhoog houd tot de koppeling op is gekomen. Het vreemde is dat ik alleen problemen met schakelen van zijn 1 naar zijn 2 heb. En hoe kunnen de vorken precies krommen?

Ik ga sowieso de olie vervangen, aangezien die nu een jaar en 300km oud is. Misschien dat dat wat helpt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan