KTM Duke 125

A.U. Tomaat

MF'er
3 aug 2007
73
10
Beste Forumleden, ik ben benieuwd naar jullie mening over de nieuwe lichtgewicht KTM Duke 125, aan de prijs zal het niet liggen, die is slechts € 4149,-

Wat info:
De Duke 125 is de eerste 125 cc straatmotor van het Oostenrijkse merk en ze laten dus niets aan het toeval over. De Duke 125 staat daarom op een hoogwaardig onderstel met lichtgewicht velgen, in samenwerking met Brembo ontwikkelde remmen en WP veerwerk met een 43 mm UPSD voorvork en een monoshock achteraan. De motor is een volledig nieuwe watergekoelde 124,7 cc viertakt met dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen en een elektronische injectie, die probleemloos het gehomologeerde vermogen van 11,3 kW / 15 pk haalt bij 10.500 o.p.m. met een begeleidend koppel van 12 Nm aan 8.000 o.p.m. Een hydraulisch bediende natte koppeling met meerdere frictieplaten zorgt voor de doorschakeling van dat vermogen naar een zesvernsellingsbak. Door het gebruik van een balansas zouden trillingen zo goed als onbestaande zijn. Alle overbodige onderdelen zijn weggelaten om een rijklaar gewicht van 128 kg te bekomen. Natuurlijk zullen er ook voor deze kleinste Duke ontelbare onderdelen beschikbaar zijn uit de KTM PowerParts cataloog.

Ik vind hem er persoonlijk goed uit zien, en heb ergens gelezen dat er later ook een upgrade kit naar 250CC op de markt komt, de Duke is daar reeds op voorbereid.
Lijkt me een mooi alternatief voor de Tricker.

Wat vinden jullie ervan, heeft de 125 kans van slagen in Nederland?

full
 
Laatst bewerkt:
Kansloos, zoiets is alleen interessant in landen waar je met een autorijbewijs op zo'n motor mag. Topsnelheid ligt waarschijnlijk op 100km/h.
Tricker was hier trouwens ook niet echt een succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het ook niet in NL gebeuren, in BE daarentegen kan je volgens mij wel met een autorijbewijs op zo'n ding

Niettemin een mooi ding!
 
Kansloos.. top ligt wel iets hoger hoor.. KTM blokje, watergekoeld.. 120km/u moet zeker haalbaar zijn en met lang wachten nog wel iets meer. En aan de prijs zal het niet liggen? Veelste duur. Voor hetzelfde bedrag (nouja, 50 euro meer) heb je een Honda CBR250R die alweer ietsje meer kan. In Belgie zal deze 125cc gewoon op gaan in de grote massa van 125cc motoren en motorscooters.

Nederland is een 600cc+ land, alles eronder zal best wel mondjesmaat verkopen, maar een verkooptopper? Nooit.
 
Denk niet dat het een succes wordt, maar er zullen zeker mensen zijn die hem interessant gaan vinden.

De MT-03 is ook redelijk geslaagd.

maar ik vind hem er zeker gaaf uit zien!
 
Laatst bewerkt:
ik zou hem direct kopen als belg mocht er genoeg opgrade onderdelen (of zou die begrensd zijn) zijn om hem sneller te laten lopen, daarom rij ik momenteel cagiva mito 125 die toch z'n 170km/u haalt
maar normaal haal ik m'n motorrijbewijs dit jaar :d
edit; volgens het www zou hij 80km/u lopen :(
 
Laatst bewerkt:
@Incredible Me: Wat heeft een MT-03 met 660cc te maken met een Duke 125?

@fretje-pitbull; Een Mito is 2 takt en jouw model +/- 30pk, 170km/u ga je nooit met zo'n 15pk Duke 125 halen. Niet zonder turbo in elk geval. :P
 
@Incredible Me: Wat heeft een MT-03 met 660cc te maken met een Duke 125?

@fretje-pitbull; Een Mito is 2 takt en jouw model +/- 30pk, 170km/u ga je nooit met zo'n 15pk Duke 125 halen. Niet zonder turbo in elk geval. :P

Dacht hij minder cc had, maar hij heeft niet veel vermogen, al zie ik net in jouw post dat die duke maar 15pk heeft, das wel erg weinig
 
De MT-03 heeft 660cc en 48pk (fabrieksopgaaf). Meer dan genoeg om ontzettend leuk te rijden en overal voldoende vermogen, zelfs op de snelweg. Dus niet zo gek dat hij hier wel is aangeslagen. Maar vergelken met een supersport met 160pk, ja dan heeft zo'n MT-03 weer niets. Maar ik kan je zeggen dat maar weinig mensen echt alle pk's uit hun blok halen op een normale rit op de openbare weg.. en juist daarom is die MT-03 zo leuk, want dan gebruik je ze wel allemaal.
 
Op de motorbeurs heeft goedhart motoren er één verkocht, donderdag voor 12uur zat er nog geen verkocht stikker op maar 2 uurtjes later wel :X
 
Lijkt me een mooi alternatief voor de Tricker.
Totaal ander 'speleding' is dat. ;)

Leuke fiets die KTM, net ook een testje in de Motoplus gelezen.
Goede afwerking uit India voor een daardoor leuke prijs. :Y

Zal het leuk doen in de stad en enigzins binnenwegen. :9

350 wordt natuurlijk pas echt serieus op de Nederlandse snelwegen.
Heb hier met enkele 100, 125, 150 en 250cc's gereden en werd er knettergek van. :+
 
Laatst bewerkt:
Een 350 moet voldoende zijn. Zo`n 125 is gewoon echt te traag.
Hoezo. :? Nul tot honderd in net geen achttien seconden, en verslaat daarbij de Yamaha YBR125 met zeven seconden. _O- Alleen die Hyundai Atos duwt je van de weg. :X ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens motor.nl staat er in de Motor een test van de Duke 125 dit nummer :)
 
En leuk om te vergelijken, in de Motorplus van deze week de nieuwe Aprilia 125 'supersport'. :)
De Duke hebben ze twee weken geleden al gehad. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan