A.U. Tomaat
MF'er
- 3 aug 2007
- 73
- 10
Beste Forumleden, ik ben benieuwd naar jullie mening over de nieuwe lichtgewicht KTM Duke 125, aan de prijs zal het niet liggen, die is slechts € 4149,-
Wat info:
De Duke 125 is de eerste 125 cc straatmotor van het Oostenrijkse merk en ze laten dus niets aan het toeval over. De Duke 125 staat daarom op een hoogwaardig onderstel met lichtgewicht velgen, in samenwerking met Brembo ontwikkelde remmen en WP veerwerk met een 43 mm UPSD voorvork en een monoshock achteraan. De motor is een volledig nieuwe watergekoelde 124,7 cc viertakt met dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen en een elektronische injectie, die probleemloos het gehomologeerde vermogen van 11,3 kW / 15 pk haalt bij 10.500 o.p.m. met een begeleidend koppel van 12 Nm aan 8.000 o.p.m. Een hydraulisch bediende natte koppeling met meerdere frictieplaten zorgt voor de doorschakeling van dat vermogen naar een zesvernsellingsbak. Door het gebruik van een balansas zouden trillingen zo goed als onbestaande zijn. Alle overbodige onderdelen zijn weggelaten om een rijklaar gewicht van 128 kg te bekomen. Natuurlijk zullen er ook voor deze kleinste Duke ontelbare onderdelen beschikbaar zijn uit de KTM PowerParts cataloog.
Ik vind hem er persoonlijk goed uit zien, en heb ergens gelezen dat er later ook een upgrade kit naar 250CC op de markt komt, de Duke is daar reeds op voorbereid.
Lijkt me een mooi alternatief voor de Tricker.
Wat vinden jullie ervan, heeft de 125 kans van slagen in Nederland?
Wat info:
De Duke 125 is de eerste 125 cc straatmotor van het Oostenrijkse merk en ze laten dus niets aan het toeval over. De Duke 125 staat daarom op een hoogwaardig onderstel met lichtgewicht velgen, in samenwerking met Brembo ontwikkelde remmen en WP veerwerk met een 43 mm UPSD voorvork en een monoshock achteraan. De motor is een volledig nieuwe watergekoelde 124,7 cc viertakt met dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen en een elektronische injectie, die probleemloos het gehomologeerde vermogen van 11,3 kW / 15 pk haalt bij 10.500 o.p.m. met een begeleidend koppel van 12 Nm aan 8.000 o.p.m. Een hydraulisch bediende natte koppeling met meerdere frictieplaten zorgt voor de doorschakeling van dat vermogen naar een zesvernsellingsbak. Door het gebruik van een balansas zouden trillingen zo goed als onbestaande zijn. Alle overbodige onderdelen zijn weggelaten om een rijklaar gewicht van 128 kg te bekomen. Natuurlijk zullen er ook voor deze kleinste Duke ontelbare onderdelen beschikbaar zijn uit de KTM PowerParts cataloog.
Ik vind hem er persoonlijk goed uit zien, en heb ergens gelezen dat er later ook een upgrade kit naar 250CC op de markt komt, de Duke is daar reeds op voorbereid.
Lijkt me een mooi alternatief voor de Tricker.
Wat vinden jullie ervan, heeft de 125 kans van slagen in Nederland?
Laatst bewerkt: