KTM Duke 125

Jimi1994

MF'er
17 mei 2013
42
0
Helden
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht, een KTM Duke 125 uit 2011 bij Jager Motoren in Hoogeveen.
Ik kom zelf uit Limburg en had dus een afspraak gemaakt om de motor afgelopen zaterdag op te komen halen. Ik was alleen en heb zelf niet zo heel veel verstand van motoren, maar ze konden mij goed helpen zeiden ze.

Via de mail zeiden ze dat de motor zou worden afgeleverd met een beurt en garantie, maar garantie had ik er niet bijgenomen want moest ik zo'n 300 euro extra betalen.
Toen ik vroeg of de motor een beurt had gehad antwoordde ze dat ze de motor inderdaad hadden nagelopen om te kijken of nog alles in orde was. Ze hadden hem zelf geimporteerd uit Engeland en hadden hem nog niet gekeurd, maar ze zeide dat de motor zo naar de RDW kon brengen en daarom dus de motor meteen meegenomen.

Kom ik thuis, laat ik de motor door een kennis nakijken, blijken er heel wat gebrekken aan de motor te zitten... ik zal ze even opnoemen:
-Voorband lek, nieuw ventiel in moeten zetten.
-Remlichtschakelaar is defect.
-Het ergste: De achterschokbreker is ook kapot, hij veert wel maar "schiet" weer hard omhoog als je op de bijrijders zit duwt.

Vooral dat laatste vind ik erg omdat dit nog eens een hele dure grap kon worden, daarom vroeg ik mij af wat ik het beste kan gaan doen en hoe ik dat kan laten maken en wat het ongeveer zal gaan kosten? Iemand enige ervaring?
Bij het contract wel coulance bijgesloten, dus ben van plan om ze vanmiddag te bellen maar hoop wel op een beetje info vooraf.

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan