KTM Duke 125

80cm als laag? Volgens mij is het meeste van de motoren rond de 80cm. Begin 70cm is laag.. denk aan VanVan 125, CTX700.
 
De kleinste Duke is dus 80 cm en ik vind dat niet laag, maar KTM vindt blijkbaar van wel. Want het is hun instapmodel.
De VanVan en de K-Pipe zijn 78 cm en dat is voor mij net aan.
 
VanVan is 77cm, K-Pipe zat ik al rond de 80 ook hoor. Hij is echt niet lager dan mijn MT-03.
CTX700 is 72cm. De XT660Z vond ik pas hoog, 86.5cm. Dat was echt even wennen toen ik er eentje jaren terug voor een rondje mee nam. Vreemd genoeg was mijn Suz DR nog 2 cm hoger en daar had ik minder moeite mee... ?!
 
Maar gelukkig kunnen we fietsen verlagen. :Y
Plattere banden kan ook nog.
 
Voila, papieren en nrplaat eindelijk in orde.
Gisteravond Dukeske gaan ophalen. Was even wennen, 5 keer stilgevallen :)

Naast de Bonneville zie je goed het hoogteverschil.
Maar ondanks dat de Bonneville een stuk lager is kan mijn vrouw daar niet aan de grond en met de Duke juist wel.

Dus hoogte is niet alles. Breedte en vorm zadel wel.
Zaterdag naar de dealer voor de aanpassingen.
 
Gefeliciteerd! :)
Hoe bedoel je stil gevallen, sloeg de motor zomaar af of liet jij of zij de koppeling niet goed opkomen?
 
Wel je moet de het gas wat verder opendraaien en de koppeling een beetje anders lossen dan op de grote broer.
Mijn vrouw heeft er geen probleem mee, want die rijdt enkel me de 125.
 
En zo zijn alle motoren weer anders. :)

Jammer dat je zover weg woont, want ik zou graag eens op een verlaagde Duke 125 willen zitten om zeker te weten dat ik dan goed met de benen bij de grond kom. Ik twijfel daar nogal aan. Mijn VanVan is een heel stuk lager en die had ook wel wat lager mogen zijn wat mij betreft.
 
Een ander hulpmiddel zijn de Daytona blabla-dames-laarzen.
Daar win je 6 (zes, jawel) cm mee.
 
Een ander hulpmiddel zijn de Daytona blabla-dames-laarzen.
Daar win je 6 (zes, jawel) cm mee.

Daar heb ik laatst een keer mee gereden, maar ik kon er moeilijk mee schakelen.
Maar misschien went dat?
En ik had mijn knieën in een kleinere hoek, dat vond ik ook niet fijn.
 
Daar heb ik laatst een keer mee gereden, maar ik kon er moeilijk mee schakelen.
Maar misschien went dat?
En ik had mijn knieën in een kleinere hoek, dat vond ik ook niet fijn.
schakelpookje verstellen?
 
schakelpookje verstellen?

Heeft een vriend een keer gedaan bij een motor, maar niet goed vastgezet. Toen hij te strak en hard door een bocht ging klapte zijn voetensteuntje in en kwam zijn pookje tegen de grond.

*dit was overigens bij een kawasaki, geen duke*
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt dan zagen in de zijstandaard. ;)

Klopt, een zithoogte van 80 cm wordt als laag gezien. Maar voor mij is het hartstikke hoog. Ik kan op zo'n Duke net met mijn tenen bij de grond en heb niets over.
Blijkbaar wordt er nog steeds geen rekening gehouden met kleinere motorrijders, waaronder veel vrouwen. |(
Ik heb sinds een paar maand een duke 125 maar deze is wat te hoog voor mijn vrouw. Ondertussen vernomen dat deze kan verlaagd worden (set nog niet gevonden), maar kan ook opgelost worden met het uw schoeisel aan te passen.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het stuur dichter naar de tank te brengen. Als mijn vrouw wil remmen heeft ze nog dikwijls de gas mee.
 
Denk niet dat dat aan het stuur ligt.
Toen ik nog niet lang reed, had ik dat ook vaak voor.

Je moet leren knijpen zonder te trekken. Trekken doet de gashendel naar achter rollen.

Verlagingskit heb ik in Duitsland online gekocht (KTM had er toen zelf nog geen).
Schoenen: kijk bij Daytona.
 
Heeft iemand onderhoudsgegevens van de Duke 125?
Er is wel een simpel werkplaats handboekje op de site van KTM.

Staan intervallen(hele lijst), hoeveelheden olie, kleppen speling e.d. in.

Als je dat bedoelt.

manuals

Onder aan de pagina kan je de motor zoeken.
Met Ctrl+F is alles wel goed te vinden :]
overzicht:
6cF3qqS.png
 
Laatst bewerkt:
Verhoogde laarzen van Held zijn erg goed en kosten de helft van Daytona. Model heet Shira als ik het goed heb. Scheelt enorm. Verhoogd totaal 6cm (normale laarzen 3cm).

Mijn Duke 200 wordt binnenkort 6cm verlaagd, dat onderdeel kost 150 pond in Engeland. Wetkplaatskosten zijn 75 tot 100 euro voor dat ding onder de achterveer plaatsen, standaard inkorten en de voorkant door de kroonplaten laten zakken.
Verlagingsset die je hier online koopt verlagen meestal 3cm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan