KTM Duke 2 lc4 640 koelvloeistof in blok

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Gegroet!

Ik ben in het bezit van een KTM Duke 2 met een lc4 640 blok en 19k km op de teller. Geweldige motorfiets, alleen hij loopt niet meer ;(

Het begon toen hij bij een koude start steeds uitviel, plotseling. Vervolgens merkte ik op dat er koelvloeistof uit de uitlaatpoort bij de cilinder lekte. Ik heb toen de olie eruit laten lopen en dat was koffiebruin.... daar zat dus een hoop koelvloeistof in :/

Daarna ging ik maar de boel uit elkaar halen. Toen ik de uitlaat eraf trok, stroomde er een lading koelvloeistof uit de uitlaatpijpen. Nu dacht ik aan een gescheurde koppakking of gescheurde cilinderkop o.i.d. alleen nu heb ik alles een beetje los liggen, maar ik zie niks. De koppakking is nog helemaal intakt en ik kan niet echt iets zien aan de cilinderkop. Er zit wel een soort van lijntje, maar ik kan niet echt zeggen of dit een scheur is of dat het gewoon zo hoort. Zie foto.

Ik heb nog een dunne vloeistof in de uitlaatpoorten gegoten om te kijken of het ergens uit lekte, maar ook dat gebeurde niet.

Misschien dat er wel een scheur in zit, maar dat alleen de vloeistof lekt als er druk op staat. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de cilinderkop goed kan controleren of weten jullie aan de hand van de foto of dit zo hoort?
Wat kunnen verder nog oorzaken zijn voor koelvloeistof in de cilinderruimte/blok en uitlaat?

Foto:


Mijn dank is groot!!! :}
 
Ik heb het blok nu bijna klaar. Ik heb het blok goed op tijd staan en ik heb net de kleppendeksel gemonteerd.

Als ik nu aan het blok draai, dan draait hij goed rond, maar wanneer ik op het ontstekingstijdstip kom, dan hoor ik een soort mechanische tik uit het blok komen. Hoort dit?? En waar komt het vandaan

Zie video:

Bij voorbaat dank!
 
beter probeer je dit zonder bougie er in. je voelt dan beter als hij ergens vast loopt.
Die klik zou de automatische kleppenlichter kunnen zijn.
 
Ik heb die dekseltjes van de kleppendeksel afgehaald. Ik zie nu dat beide uitlaatkleppen tijdens die klik 1mm omhoog komen. Alsof de kleppen niet helemaal dichtgaan en dan ineens dichtklappen en dat dat het geluid maakt.

Wtf? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan