Gegroet!
Ik ben in het bezit van een KTM Duke 2 met een lc4 640 blok en 19k km op de teller. Geweldige motorfiets, alleen hij loopt niet meer
Het begon toen hij bij een koude start steeds uitviel, plotseling. Vervolgens merkte ik op dat er koelvloeistof uit de uitlaatpoort bij de cilinder lekte. Ik heb toen de olie eruit laten lopen en dat was koffiebruin.... daar zat dus een hoop koelvloeistof in
Daarna ging ik maar de boel uit elkaar halen. Toen ik de uitlaat eraf trok, stroomde er een lading koelvloeistof uit de uitlaatpijpen. Nu dacht ik aan een gescheurde koppakking of gescheurde cilinderkop o.i.d. alleen nu heb ik alles een beetje los liggen, maar ik zie niks. De koppakking is nog helemaal intakt en ik kan niet echt iets zien aan de cilinderkop. Er zit wel een soort van lijntje, maar ik kan niet echt zeggen of dit een scheur is of dat het gewoon zo hoort. Zie foto.
Ik heb nog een dunne vloeistof in de uitlaatpoorten gegoten om te kijken of het ergens uit lekte, maar ook dat gebeurde niet.
Misschien dat er wel een scheur in zit, maar dat alleen de vloeistof lekt als er druk op staat. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de cilinderkop goed kan controleren of weten jullie aan de hand van de foto of dit zo hoort?
Wat kunnen verder nog oorzaken zijn voor koelvloeistof in de cilinderruimte/blok en uitlaat?
Foto:
Mijn dank is groot!!!
Ik ben in het bezit van een KTM Duke 2 met een lc4 640 blok en 19k km op de teller. Geweldige motorfiets, alleen hij loopt niet meer
Het begon toen hij bij een koude start steeds uitviel, plotseling. Vervolgens merkte ik op dat er koelvloeistof uit de uitlaatpoort bij de cilinder lekte. Ik heb toen de olie eruit laten lopen en dat was koffiebruin.... daar zat dus een hoop koelvloeistof in
Daarna ging ik maar de boel uit elkaar halen. Toen ik de uitlaat eraf trok, stroomde er een lading koelvloeistof uit de uitlaatpijpen. Nu dacht ik aan een gescheurde koppakking of gescheurde cilinderkop o.i.d. alleen nu heb ik alles een beetje los liggen, maar ik zie niks. De koppakking is nog helemaal intakt en ik kan niet echt iets zien aan de cilinderkop. Er zit wel een soort van lijntje, maar ik kan niet echt zeggen of dit een scheur is of dat het gewoon zo hoort. Zie foto.
Ik heb nog een dunne vloeistof in de uitlaatpoorten gegoten om te kijken of het ergens uit lekte, maar ook dat gebeurde niet.
Misschien dat er wel een scheur in zit, maar dat alleen de vloeistof lekt als er druk op staat. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de cilinderkop goed kan controleren of weten jullie aan de hand van de foto of dit zo hoort?
Wat kunnen verder nog oorzaken zijn voor koelvloeistof in de cilinderruimte/blok en uitlaat?
Foto:
Mijn dank is groot!!!