KTM DUKE 2 Tandwielverhouding

eitjuuh

MF'er
13 sep 2009
53
0
Heren,

Wat is qua trekkracht de beste tandwielverhouding voor een KTM Duke 2 (LC4)?
Maakt niet uit dat ik dan wat top inlever.
 
16:38 heb ik nu. Zat er onder toen ik hem kocht.
Tandwielen en ketting zijn nu wel aan vervanging toe namelijk.
Ik heb nu in zn 1 nog dat die wheelie trekt op t gas maar in zn 2 al amper en zn 3 al helemaal niet meer. Omdat de motor vooral in de stad gebruikt wordt is een top van 160+ echt niet nodig.

Wat is trouwens de standaard tandwielverhouding? Kon het in de gebruikershandleiding zo snel niet vinden..
 
16:38 heb ik nu. Zat er onder toen ik hem kocht.
Tandwielen en ketting zijn nu wel aan vervanging toe namelijk.
Ik heb nu in zn 1 nog dat die wheelie trekt op t gas maar in zn 2 al amper en zn 3 al helemaal niet meer. Omdat de motor vooral in de stad gebruikt wordt is een top van 160+ echt niet nodig.

Wat is trouwens de standaard tandwielverhouding? Kon het in de gebruikershandleiding zo snel niet vinden..
volgens het boekje is dat 16:38, een wheelie in zijn twee is een eitje, e.e.a. afhankelijk van de afstelling en kunde.

hoe korter gegeared hoe beter hij 'trekt', extremer dan 13:48 kan haast niet.
 
Laatst bewerkt:
Het hoeft niet zoo extreem te zijn. Gewoon wat beter dan nu. Wheelie met koppeling is geen probleem maar wil gewoon wat meer trekkracht puur op t gas.
 
koop tandwieltje 15, kost geen reet om te proberen een waarschijnlijk maakt dit al een wereld van verschil, zo niet, tandwiel 14!
 
Oke en achtertandwiel gewoon standaard laten? Of ook meteen veranderen? Moet sowieso een nieuwe op
 
Terug
Bovenaan Onderaan