KTM Duke 200

Kevke

Die hard MF'er
26 jan 2005
532
0
Maastricht
Hey mensen,

Wat vinden jullie van deze fiets? Ik vind hem mooi. Het is een lichte fiets maar lijkt me leuk voor wat gooi en smijtwerk :9
full
 
Mooie achterbrug, WP vering, radiaal geplaatste voorrem. En een verbruik van 1:30. Nadeel "slechts 26 pk ".
 
Ik denk dat die 26 pk geen voordeel levert.
Leuk om simpel mee binnendoor woonwerk te doen
Verbruik is wel gunstig
Modelletje is wel leuk gelukt :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja 26 pk is niet om over naar huis te schrijven natuurlijk. Echter ik rij dik 50 kilometer per dag op 80 wegen. Met dat verbruik is het voor woon-werk inderdaad wel interessant. Is kennelijk niet zo onderhoudsgevoelig dan een reguliere KTM.
 
als ik elke dag 50 km 80 wegen zou rijden had ik mooi een motorscootje genomen.
Lekker aan je gas niet schakelen kappen voor je benen een gaan :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik rij op dit moment een suzuki gsr 600. Echter deze verbruikt ongeveer 1:16. Was eens
aan het kijken voor wat zuinigers puur voor woon-werk. Een motorscoot is niet echt mijn ding. Deze vind ik wel leuk!
 
Laatst bewerkt:
Ja 26 pk is niet om over naar huis te schrijven natuurlijk. Echter ik rij dik 50 kilometer per dag op 80 wegen. Met dat verbruik is het voor woon-werk inderdaad wel interessant. Is kennelijk niet zo onderhoudsgevoelig dan een reguliere KTM.


Top ligt op 135 / 140 kilometer per uur.
 
Laatst bewerkt:
Wat zou jij kiezen dan bokje ?

De duke natuurlijk, dat hij niet zoveel vermogen heeft doet voor mij niets af aan het 'motor zijn'.
ktm_duke_200.jpg

Apparaat ziet er mooi uit. (in mijn ogen dan toch)
Er zitten (technisch) mooie onderdelen op.
Een verbruik van 1:30 klinkt ook goed.
Prijs lijkt mij ook redelijk.
Hij zou goed moeten sturen.

(Gebrek aan) vermogen is voor mij niet zo'n punt, ik ben van een 120pk r6 naar een 40pk drz gegaan, maar heb nog van geen enkele motor meer plezier gehad dan van de drz.
:]

En een scooter, tja, dat is leuk wanneer je 16 bent... :X O-)
 
He Donderblokje, een DRZ 400 sm is ook een leuke funmotor. Dat is een heel andere dimensie van motorrijden!

Mijzelf zegt cilinderinhoud of vermogen ook niet veel. Het mooie aan deze motor is het stuurwerk dat je ermee kunt verrichten hij weegt immers maar 125 kilogram. Dat in combinatie met goede bandjes WP vering voor en achter, Brembo remmen is natuurlijk een feest! Alleen de meest anderen vinde iets pas een motor wanneer het liefst de 1000 cc overstijgt! Het vermogen van dit soort fietsen is echter op de openbare weg niet te gebruiken. Het leuke aan dergelijke fietsen vind ik juist dat je ze volledig kunt benutten.
 
Laatst bewerkt:
He Donderblokje, een DRZ 400 sm is ook een leuke funmotor. Dat is een heel andere dimensie van motorrijden!
Maar o zo leuk! *D
Mijzelf zegt cilinderinhoud of vermogen ook niet veel. Het mooie aan deze motor is het stuurwerk dat je ermee kunt verrichten hij weegt immers maar 125 kilogram. Dat in combinatie met goede bandjes WP vering voor en achter, Brembo remmen is natuurlijk een feest!
Precies mijn gedachte, het enige waar je misschien wat tekort komt, is op de snelweg.
Maar ook daarbij geldt, wanneer jij niet de behoefte voelt om 180+ km/u te rijden is er niks aan de hand.
Alleen de meeste anderen vinden iets pas een motor wanneer het liefst de 1000 cc overstijgt! Het vermogen van dit soort fietsen is echter op de openbare weg niet te gebruiken. Het leuke aan dergelijke fietsen vind ik juist dat je ze volledig kunt benutten.
Maar motorrijden doe ik voor mezelf, en niet voor anderen. ;)
Ik heb 2 maal de stelvio pas gereden, 1 maal met de r6 en 1 maal met de drz.
En 1 maal raden met welke motor ik eerder boven was...?

Nou zal dit laatste misschien ook wel iets over mijn kunnen zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee de enige ben, kijkende naar de fietsen die ik onderweg naar boven inhaalde... :X

De stelviopas:
Dolomieten_2011_9.jpg


Poserpic: (De rechtse is Donderbokje)
Dolomieten_2011_.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ja 26 pk is niet om over naar huis te schrijven natuurlijk. Echter ik rij dik 50 kilometer per dag op 80 wegen. Met dat verbruik is het voor woon-werk inderdaad wel interessant. Is kennelijk niet zo onderhoudsgevoelig dan een reguliere KTM.

Ik ben eens een 1000+ euro kwijt geraakt aan een grote beurt aan een 950 adventure.
Zal zo'n klein 200cc, wel goekoper zijn kwa onderhoud
 
Was vandaag 505+ kwijt aan een beurtje voor de GSR. Zat wel een nieuwe voorband en een nieuwe achterband bij. 1000 + euro vind ik wel erg gortig!

Ook ik heb er al vaker over na gedacht om een en ander zelf te doen. Ben alleen niet zo handig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan