KTM Duke 200

Verder niet veel animo hier ;)

Weer een feit dat Nederland alleen maar 600+ minded is haha. Lijkt me toch geweldig om met dit fietsje de dikke fietsen het leven zuur te maken op kronkelige wegen. :9~
 
De 690 is inderdaad ook een dikke fiets.
full
 
Echter lijkt me het lichtvoetige van de 200 of een sm ook super!
Is toch weer een andere manier van motorrijden. Constant gas tegen het stuitje. Lekker alle power benutten, en veel schakelen.
 
Laatst bewerkt:
He Donderblokje, een DRZ 400 sm is ook een leuke funmotor. Dat is een heel andere dimensie van motorrijden!

Mijzelf zegt cilinderinhoud of vermogen ook niet veel. Het mooie aan deze motor is het stuurwerk dat je ermee kunt verrichten hij weegt immers maar 125 kilogram. Dat in combinatie met goede bandjes WP vering voor en achter, Brembo remmen is natuurlijk een feest! Alleen de meest anderen vinde iets pas een motor wanneer het liefst de 1000 cc overstijgt! Het vermogen van dit soort fietsen is echter op de openbare weg niet te gebruiken. Het leuke aan dergelijke fietsen vind ik juist dat je ze volledig kunt benutten.

xr weegt ook 125 kilo evenals een dr-z . wheelies in zn 3- 4 met koppeling.
Zomaar een gok dat 200 cc wel erg weinig is om echt pret mee te hebben als je dat wil.
Zou dan eerder wachten op de 350 waar je het over had als je zo een duke neemt.
Op de achtergrond staat trouwens ook een drztje
1.jpg

Als je dan ook nog eens zulke pijpen of een akra gebruikt kunnen die ss-ers je reet echt lekker likken :)

IMG-20111002-00248.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk ging het over de duke 200 :)
BLijft echt een mooi ding hoor :)
Heb er zelf ook wel eens naar gekeken voor 10 km woonwerk.
 
Jah precies en laat dat nou net het gros van mijn kilometers zijn. Thinking :)
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het is.
Ik denk dat die 200 wel flinke toeren jengelt bij 80-100 kmpu.
Ik ervaar dat zelf als irritant.....
Met de sm rijd ik eigenlijk nooit op de snelweg.
Zelf zou ik de gsr houden in jou situatie...
 
Laatst bewerkt:
Olie en oliefilterwissel kan je echt wel zelf. Motorrijden met een krachtige motor zal wel nooit echt goedkoop worden. Mocht ik woon-werk doen met de motor later zou ik overwegen om een honda NC700X erbij te nemen. Zeer zuinig en handig ding die ontworpen werd om goedkoop te zijn in onderhoud. Een 200cc als de KTM zal ook niet zo duur zijn. In elk geval cooler dan die CBR250 of de ninja 250.

Een KTM Duke 690 schijnt ook best zuinig te zijn, onderhoudsintervallen werden vergroot bij het nieuwste model.
 
Ikzelf rij met de gsr op dit moment ook alleen maar binnendoor, zo een 25 kilometer heen en 25 terug. Ik rij dan de kronkelwegen binnendoor, en dat wanneer de A2 ernaast ligt. Het zal wellicht aan het type motor liggen , maar ervaar de snelweg totaal niet als een uitdaging en vermijdt deze zelfd met woonwerk.



full
 
Laatst bewerkt:
snelweg is zowieso boring en ook gevaarlijk tussen niet oplettende blikken in.
heb 2jaar alkmaar adam gereden op een ducati.
saai!
 
Ik had gepland er een aan te schaffen.
Dus ik naar de dealer.
Op gaan zitten, knieën toch zeer hoog op de tank. Ben nochtans geen reus (180cm).
Toch maar effe met de dealer spreken.
Raadt die het me gewoon af.
Te weinig koppel in vergelijking met de Bonneville die ik al heb.
Zou constant dat ding zitten afjakkeren en zeer zenuwachtig rijden worden. Al rij ik als een slak.
Misschien dat de 350 iets wordt?
 
Natuurlijk is het koppel niet te vergelijken met een bonneville. Ik denk echter dat ze het 350 blokje in hetzelfde frame stoppen!
 
@ggfh: Probeer voor de lol een zo'n nieuwe 690. Veel koppel en zuinig. Trilt wel een beetje. Fiets met karakter. Aangezien je niet zo graag autostrades doet zal dat eigenlijk geen probleem zijn.
 
@ggfh: Probeer voor de lol een zo'n nieuwe 690. Veel koppel en zuinig. Trilt wel een beetje. Fiets met karakter. Aangezien je niet zo graag autostrades doet zal dat eigenlijk geen probleem zijn.

Jaa koppel en peekaas in overvloed. Ik rijd een opa de 660, een 690 heeft evenveel cc, is gewoon door ontwikkeld. Zuinig rijden op zo'n ding lukt mij niet 1 op 16 net als mijn speed triple1050 :X Ook in het 690 forum zijn ze lang niet allemaal zuinig.
Nu rijd ik in Curacao en een lange weg vind ik al 500 m zonder afslag. Tis net een kart circuit. Vol optrekken en remmen. Ach normale auto's (motor van 1.3 - 1.6) doen hier 1:10 en een Matiz net aan 1:16 met een beleving van niets.

Voor mij is motorrijden een vrije belevenis, ff uitwaaien zeg maar

iig een superfiets zo'n KTM 690 trilt nauwelijks meer
 
ik zou in NL nooit (maar dan ook echt nooit!) naar een dergelijk "kinderbrommertje" gekeken hebben... maar woon nu in singapore en heb hier even op de 125 gezeten; met 178 zit ik er perfect op!
aangezien de 350 pas eind ven het jaar verwacht wordt (voorzover ik weet), denk ik dat er binnenkort een 200 Duke voor de deur staat...ideaal om hier door het verkeer heen te komen!!
 
Ik vind die 24pk nog best prima. Toch 9 meer dan de 11kW die de meeste nieuwe, lichte motoren hebben. En met een leeggewicht van 125kg is de pk/gewicht 0.2/1, (gs500: 0.3/1)
 
Terug
Bovenaan Onderaan