Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie!Ongeacht of er een nieuwe mapping benodigd is; zal door het verwijderen van de katalysator de motor een bak meer geluid gaan maken.
Met in het achterhoofd het steeds strenger controleren van de politie op geluidsniveau, het afsluiten van dijken door gemotoriseerd verkeer etc..
Ik zou eerst even goed bedenken of je wel meer herrie wil..
Een harder geluid is niet altijd een mooier geluid.
Het extra vermogen bij zo'n KTM390 door het verwijderen van een cat is verwaarloosbaar btw.
Sinds wanneer is de katalysator bedraad naar de ECU?Om foutmeldingen te voorkomen zul je de ECU wijs moeten maken dat de katalysator er nog zit, meestal gebeurd dat met een weerstandje, en zonder katalysator is het imho verstandig om het ding door een specialist en op een rollenbank af te laten stellen, als je wilt dat het ding een poosje heel blijft. Geen idee hoe eenvoudig dat is bij de KTM d.m.v. het overschrijven van de ECU, of dat je aan een power commander (of soortgelijk) moet.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen: duur i.r.t. de motor en de winst die het oplevert, en pokkeherrie i.c.m. weinig vaart was ongeveer drie minuten leuk, maar heb ik sindsdien altijd verschrikkelijk gevonden in de tijd dat ik veroordeelt was tot een lichte fiets. Maar goed, het is jouw geld en hobby, dus dat moet je zelf weten.
Geen idee, en sowieso vermoedt ik dat een “bedrading van katalysator naar ECU” niet eens nodig is, er is immers een lambda-sonde die signalen aan de ECU moet geven, en die (alsook die van de talrijke overige sensoren rondom de brandstofhuishouding) signalen zullen vast gaan afwijken als je de katslysator weghaalt. Hoedanook, sinds Euro-4 (1 januari 2017 formeel van kracht) krijg je gewoon een permanente foutmelding (engine failure) op je dash als je hebt zitten klooien aan o.a. de katalysator. Geldt ook voor auto’s trouwens, want dat moet, al een poosje, van Europa.Sinds wanneer (etc.)
Zeer verstandig besluit.Bedankt voor jullie reactie’s. Dan ga ik het toch maar niet doen en houd ik de motor origineel