Ktm duke 390 kat vervanger akra

TimoMT10

Rookie
11 jun 2018
9
10
Arnhem
Beste motor vrienden,

Ik heb een KTM duke 390 met een akrapovic uitlaat, nu wil ik wat meer geluid uit mijn motor laten komen en een ander middenstuk monteren die het deel met de katalysator vervangt. Echter kan ik zo’n middenstuk nergens vinden zonder dat je een hele akra uitlaat moet aanschaffen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips wat ik het beste kan doen of waar ik deze aan kan schaffen?

Groetjes,
Timo
 
Je hebt al een akkra en dan wil je nog meer lawaai
Wrm?
99,9% van de Nederlanders heeft de pest aan van die herriebak motorfietsen.
En je vestigt enorm de aandacht op jezelf van onze bromsnorren.
Sta je gezellig steeds aan de kant met een wok melding. Yihaaa
 
Hee bosniak en daddyphilipsen,

Die suggeties met links hierbij passen niet op een akra demper.
En eej beetje meer geluid is leuk omdat de duke 390 anders op een snorfiets lijkt. Ook zonder katalysator valt het geluid reuze mee daarom mijn vraag op deze site.
Wel bedankt voot jullie reactie!
 
Hee bosniak en daddyphilipsen,

Die suggeties met links hierbij passen niet op een akra demper.
En eej beetje meer geluid is leuk omdat de duke 390 anders op een snorfiets lijkt. Ook zonder katalysator valt het geluid reuze mee daarom mijn vraag op deze site.
Wel bedankt voot jullie reactie!

Hoezo zou deze niet passen? De diameter van de akra pijp is toch gelijk aan de originele, het lijkt mij ook dat de vorm precies hetzelfde is.

Als je een catloze pijp op een originele uitlaat past, dan moet die ook passen op een akra aangezien deze weer past op de originele voorbocht.
 
Vind de 390 met akra demper en zonder db geluid genoeg maken. Alles meer zet je jezelf mee voor lul omdat die dan meer herrie maakt dan vooruit gaat.
(Ja hier staat er een in de schuur, nee niet van mijzelf)
 
Je hebt al een akkra en dan wil je nog meer lawaai
Wrm?
99,9% van de Nederlanders heeft de pest aan van die herriebak motorfietsen.
En je vestigt enorm de aandacht op jezelf van onze bromsnorren.
Sta je gezellig steeds aan de kant met een wok melding. Yihaaa

Inderdaad, en een 1-pitter met open pijp knalt behoorlijk.
Gevolg, nog meer wegafsluitingen voor motoren.
En daarbij, waarom de katalysator eruit?

Om een voorbeeld te geven vanuit mijzelf als motorliefhebber.
Afgelopen zomer waren we op een camping waar een motorcross-terrein vlakbij was, zelf bij mij begon het geluid op een gegeven moment te irriteren.

Op zo'n moment snap je die wegafsluitingen ook wat beter. (wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben!)
 
Dat legt dus helemaal niks uit over wat ik zeg.

Het is meer dat Timo ook zn bj niet vermeld heeft.
De uitlaten vanaf 2017 zijn anders ontworpen. En hij heeft bj 2015...

Inderdaad, en een 1-pitter met open pijp knalt behoorlijk.
Gevolg, nog meer wegafsluitingen voor motoren.
En daarbij, waarom de katalysator eruit?

Om een voorbeeld te geven vanuit mijzelf als motorliefhebber.
Afgelopen zomer waren we op een camping waar een motorcross-terrein vlakbij was, zelf bij mij begon het geluid op een gegeven moment te irriteren.

Op zo'n moment snap je die wegafsluitingen ook wat beter. (wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben!)

Dit is ook weer typisch zo iets...
Je kiest er toch zelf voor om naar een camping te gaan met een motorcross baan in de buurt...
 
Laatst bewerkt:
Het is meer dat Timo ook zn bj niet vermeld heeft.
De uitlaten vanaf 2017 zijn anders ontworpen. En hij heeft bj 2015...



Dit is ook weer typisch zo iets...
Je kiest er toch zelf voor om naar een camping te gaan met een motorcross baan in de buurt...
Dit verklaard heel veel bedankt.

Een optie om hem open te maken catalysator er uit halen en hem dicht te laten lassen. Ik heb gehoord dat sommige KTM dealers dat voor je kunnen doen, net zoals dat een goede dealer ook de opties veel beter weet dan wij met betrekking tot cat loze uitlaten die passen.
Desalniettemin ga je met het verwijderen van de katalysator echt nagenoeg niks winst maken qua geluid, zeker niet als je ook de killer er in laat. En uiteindelijk ga je er alleen maar mensen mee irriteren, het is een beetje hetzelfde als een fart cannon op een golf 1.2; alleen maar lawaai geen performance.

Het enige wat je doet is: Al het harde werk van KTM om de motor zo schoon mogelijk te maken verpesten. Alsof we al niet genoeg vervuilen met zijn allen
 
Laatst bewerkt:
Het is meer dat Timo ook zn bj niet vermeld heeft.
De uitlaten vanaf 2017 zijn anders ontworpen. En hij heeft bj 2015...



Dit is ook weer typisch zo iets...
Je kiest er toch zelf voor om naar een camping te gaan met een motorcross baan in de buurt...

Wist dat niet, en was er al vaker geweest. Het was ook maar een zondag.
Ik wil ook niet de heilige uithangen en mn Duc maakt ook wat meer E-keurloos geluid dan is toegestaan.
Ik wil alleen maar aangeven dat niet iedereen brullend motorgeluid kan waarderen, verder weet ikdat er tussen de klagers veel zemels zitten maar politiek e.d. zijn vaak wel gevoelig voor die zemels, met wegafsluitingen tot gevolg.

Verder wel mijn mening, als je langs een kronkelig dijweggetje gaat wonen dan kun je op zo'n weggetje ook motoren en sportwagens verwachten.
Niet zeuren dus.
 
Laatst bewerkt:
Goedkoopste en makkelijkste oplossing is je db killer wat inkorten. telkens stukje van 2 cm inkorten en effe stukje rijden. Je kunt ook een extra db killer kopen kost 30e geloof ik.
Dit ik heb ook gedaan bij mijn 1290, killer eruit vind ik te aso,klapt echt hard! rijdt vaak stukje door duitsland met mijn full akra dat is al een risico mede doordat er geen e keur op zit :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan