Is maar een rare site als je het mij vraagt...
Heeft er echt niemand enige ervaring met zo'n motor ???
Of gewoon wat informatie heeft over deze moto ???
Ik zou het erg aprecieren als er iemand wat info stuurt
Waar ik ook over verbaast ben is dat je allerlei opvoer setjes kan kopen om alles wat sneller te maken ,waarom niet gewoon standaard erop dan hoef je je geld niet 2x uit te geven.
Eerst dank ik u voor de informatie@Musachi
Hi,ik heb er ook lang over gedaan om mijn keuze te maken ,kon ook niet echt antwoord krijgen op mijn vragen en de naam komt niet overeen met wat het is,het is geen nette hertog maar een maar een Beest.
Uiteindelijk toch een gekocht in Belgie en ingevoerd.
deze was van Mei 2001 met 6600km erop de prijs 6000€ was redelijk met wat je hier betaald (NL) en na invoer met alles bij elkaar opgeteld was ik nog eens zo'n
750€ kwijt. Nu is het nog steeds geen geld want zelfs bij de motorzaak om de hoek dachten ze dat het om een nieuwe ging,toen ik daar voor het eerst aankwam.
Pas als je echt gaat rijden merk je dat het een echte FUN bike is geen racer en zeker geen toermotor. Je bent wel als eerste weg en in de bochten fenominaal,maar op de snelweg moet je niet denken dat je met 160 nog lekker rechtop kan zitten(dat geld voor de meeste nakedbike's natuurlijk ook).
Wat ik echter mijzelf ook niet gerealiseerd heb is dat er voor de Fun betaald moet worden,iedere keer op je achterwiel weg rijden bij het stoplicht en lekker wat "crossen" op de weg brengt slijtage met zich mee.
Vooral ketting ,tandwielen en de banden deze gaan niet zolang mee als op een doorsnee bike.
Ik heb het profiel wat er opzat toen ik hem kreeg zo"n 3mm in een 1000km geheel verbruikt.Nieuwe worden er dit weekend opgelegd.
Niet dat ik het rustigeraan ga doen want daar is de motor niet voor gemaakt. Crossen zal die!! Er valt toch moeilijk rustig mee te rijden (voor mij althans).
Het is voor mij echt de ultime (Duke)kick en ieder keer als ik er een ritje op heb ,gemaakt heb ik weer wat grenzen verlegt en wat bij geleerd.
Ik zou zeggen als ze ooit wat lekkerders uitvinden blijf ik het er gewoon bij doen.
Specifiek op de technische kant van de Duke heb ik geen aanmerkingen het zit allemaal goed op zijn plek en functioneerd zoals het moet.
Natuurlijk kan er altijd wel eens wat fout gaan maar ik denk dat dat bij elk merk kan gebeuren.
Waar ik ook over verbaast ben is dat je allerlei opvoer setjes kan kopen om alles wat sneller te maken ,waarom niet gewoon standaard erop dan hoef je je geld niet 2x uit te geven.
Er zit nu b.v. een open luchtfilter deksel op en wat andere sproeiers, meteen bij het starten hoorde je al dat het beest weer wat feller was geworden.
Na een paar dagen las ik ergens op het internet dat er een EPC opzat en je de stekker ervan los moest halen om ook in zijn 2 en 3e versnelling snel door te kunnen trekken. En jawel hoor weer wat heftiger rijden.
Nu zit ik erover te dubben om de dempers te vervangen voor DAM of Akra's maar die zijn schofterig duur,ik wacht eerst de vakantie nog eens af.
De meeste info haal ik op de Duitse Duke site, af en toe wel het woordenboek erbij,maar dat zijn voor 90% Duke rijders en de meeste al met wat jaren ervaring.
www.ktmduke.de
Het is een lang verhaal geworden mocht je nog vragen hebben dan lees ik ze wel.
(Afbeelding).
De moto is zeker wendbaar genoeg dat is geen probleem.En het is ook de bedoeling om als Fun-bike gebruikt te worden. Ik woon namelijk in het centrum van de stad en dus moet de moto heel wendbaar zijn.
Hoe hard gaat ie (standaard)?
Moet je voor zo'n moto 18 of 21 zijn?
Eneuh wat betreft de uitlaten. Als ik ooit een Duke koop, is het het éérste wat ik laat vervangen (de uitlaten)
En mooie foto(persoonlijk heb ik hem liever in oranje/zwart, maar iedereen zijn smaak![]()
ey.... welke site is maar raar?Is maar een rare site als je het mij vraagt...
lekker op je luie stoel links een rechts wat bestellen.... da's altijd lekker...Heeft er echt niemand enige ervaring met zo'n motor ???
Of gewoon wat informatie heeft over deze moto ???
Ik zou het erg aprecieren als er iemand wat info stuurt
Yep met standaard verhouding en plat erop.Mijne staat nu korter gegeard en loopt mog steeds 170.Gearing standaard is 17/38 mijne is nu 17/42,de standaard verhouding van een supermoto.@ Dukerider
Die 180 weet je dat zeker?