KTM Duke 640

Musachi

MF'er
8 jun 2004
136
0
Gent
Hay
Ik zou graag wat info willen over de KTM Duke 640...
De prijs van een nieuwe of een tweedehands...
En als er iemand enige ervaring mee heeft, een beetje tips of advies

Merci gaste...

Laatst bewerkt:

Musachi

MF'er
8 jun 2004
136
0
Gent
Is maar een rare site als je het mij vraagt...
Heeft er echt niemand enige ervaring met zo'n motor ???
Of gewoon wat informatie heeft over deze moto ???
Ik zou het erg aprecieren als er iemand wat info stuurt

95717

MF veteraan
17 jun 2004
1.377
0
Breda
@Musachi
Hi,ik heb er ook lang over gedaan om mijn keuze te maken ,kon ook niet echt antwoord krijgen op mijn vragen en de naam komt niet overeen met wat het is,het is geen nette hertog maar een maar een Beest.

Uiteindelijk toch een gekocht in Belgie en ingevoerd.
deze was van Mei 2001 met 6600km erop de prijs 6000€ was redelijk met wat je hier betaald (NL) en na invoer met alles bij elkaar opgeteld was ik nog eens zo'n
750€ kwijt. Nu is het nog steeds geen geld want zelfs bij de motorzaak om de hoek dachten ze dat het om een nieuwe ging,toen ik daar voor het eerst aankwam.

Pas als je echt gaat rijden merk je dat het een echte FUN bike is geen racer en zeker geen toermotor. Je bent wel als eerste weg en in de bochten fenominaal,maar op de snelweg moet je niet denken dat je met 160 nog lekker rechtop kan zitten(dat geld voor de meeste nakedbike's natuurlijk ook).

Wat ik echter mijzelf ook niet gerealiseerd heb is dat er voor de Fun betaald moet worden,iedere keer op je achterwiel weg rijden bij het stoplicht en lekker wat "crossen" op de weg brengt slijtage met zich mee.
Vooral ketting ,tandwielen en de banden deze gaan niet zolang mee als op een doorsnee bike.
Ik heb het profiel wat er opzat toen ik hem kreeg zo"n 3mm in een 1000km geheel verbruikt.Nieuwe worden er dit weekend opgelegd.
Niet dat ik het rustigeraan ga doen want daar is de motor niet voor gemaakt. Crossen zal die!! Er valt toch moeilijk rustig mee te rijden (voor mij althans).

Het is voor mij echt de ultime (Duke)kick en ieder keer als ik er een ritje op heb ,gemaakt heb ik weer wat grenzen verlegt en wat bij geleerd.
Ik zou zeggen als ze ooit wat lekkerders uitvinden blijf ik het er gewoon bij doen.

Specifiek op de technische kant van de Duke heb ik geen aanmerkingen het zit allemaal goed op zijn plek en functioneerd zoals het moet.
Natuurlijk kan er altijd wel eens wat fout gaan maar ik denk dat dat bij elk merk kan gebeuren.

Waar ik ook over verbaast ben is dat je allerlei opvoer setjes kan kopen om alles wat sneller te maken ,waarom niet gewoon standaard erop dan hoef je je geld niet 2x uit te geven.
Er zit nu b.v. een open luchtfilter deksel op en wat andere sproeiers, meteen bij het starten hoorde je al dat het beest weer wat feller was geworden.
Na een paar dagen las ik ergens op het internet dat er een EPC opzat en je de stekker ervan los moest halen om ook in zijn 2 en 3e versnelling snel door te kunnen trekken. En jawel hoor weer wat heftiger rijden.

Nu zit ik erover te dubben om de dempers te vervangen voor DAM of Akra's maar die zijn schofterig duur,ik wacht eerst de vakantie nog eens af.
De meeste info haal ik op de Duitse Duke site, af en toe wel het woordenboek erbij,maar dat zijn voor 90% Duke rijders en de meeste al met wat jaren ervaring.
www.ktmduke.de
Het is een lang verhaal geworden mocht je nog vragen hebben dan lees ik ze wel.
.

Laatst bewerkt:

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.871
14
Onder een steen
Waar ik ook over verbaast ben is dat je allerlei opvoer setjes kan kopen om alles wat sneller te maken ,waarom niet gewoon standaard erop dan hoef je je geld niet 2x uit te geven.

Simpele reden: anders voldoet de motorfiets niet aan emissie-eisen e.d. en zal de motor geen type-goedkeuring krijgen.

Met een paar simpele ingrepen je motor sneller maken. Wat wil je nog meer?
Moet je eens bij een supersport proberen, gaat niet lukken :P

Musachi

MF'er
8 jun 2004
136
0
Gent
@Musachi
Hi,ik heb er ook lang over gedaan om mijn keuze te maken ,kon ook niet echt antwoord krijgen op mijn vragen en de naam komt niet overeen met wat het is,het is geen nette hertog maar een maar een Beest.

Uiteindelijk toch een gekocht in Belgie en ingevoerd.
deze was van Mei 2001 met 6600km erop de prijs 6000€ was redelijk met wat je hier betaald (NL) en na invoer met alles bij elkaar opgeteld was ik nog eens zo'n
750€ kwijt. Nu is het nog steeds geen geld want zelfs bij de motorzaak om de hoek dachten ze dat het om een nieuwe ging,toen ik daar voor het eerst aankwam.

Pas als je echt gaat rijden merk je dat het een echte FUN bike is geen racer en zeker geen toermotor. Je bent wel als eerste weg en in de bochten fenominaal,maar op de snelweg moet je niet denken dat je met 160 nog lekker rechtop kan zitten(dat geld voor de meeste nakedbike's natuurlijk ook).

Wat ik echter mijzelf ook niet gerealiseerd heb is dat er voor de Fun betaald moet worden,iedere keer op je achterwiel weg rijden bij het stoplicht en lekker wat "crossen" op de weg brengt slijtage met zich mee.
Vooral ketting ,tandwielen en de banden deze gaan niet zolang mee als op een doorsnee bike.
Ik heb het profiel wat er opzat toen ik hem kreeg zo"n 3mm in een 1000km geheel verbruikt.Nieuwe worden er dit weekend opgelegd.
Niet dat ik het rustigeraan ga doen want daar is de motor niet voor gemaakt. Crossen zal die!! Er valt toch moeilijk rustig mee te rijden (voor mij althans).

Het is voor mij echt de ultime (Duke)kick en ieder keer als ik er een ritje op heb ,gemaakt heb ik weer wat grenzen verlegt en wat bij geleerd.
Ik zou zeggen als ze ooit wat lekkerders uitvinden blijf ik het er gewoon bij doen.

Specifiek op de technische kant van de Duke heb ik geen aanmerkingen het zit allemaal goed op zijn plek en functioneerd zoals het moet.
Natuurlijk kan er altijd wel eens wat fout gaan maar ik denk dat dat bij elk merk kan gebeuren.

Er zit nu b.v. een open luchtfilter deksel op en wat andere sproeiers, meteen bij het starten hoorde je al dat het beest weer wat feller was geworden.
Na een paar dagen las ik ergens op het internet dat er een EPC opzat en je de stekker ervan los moest halen om ook in zijn 2 en 3e versnelling snel door te kunnen trekken. En jawel hoor weer wat heftiger rijden.

Nu zit ik erover te dubben om de dempers te vervangen voor DAM of Akra's maar die zijn schofterig duur,ik wacht eerst de vakantie nog eens af.
De meeste info haal ik op de Duitse Duke site, af en toe wel het woordenboek erbij,maar dat zijn voor 90% Duke rijders en de meeste al met wat jaren ervaring.
www.ktmduke.de
Het is een lang verhaal geworden mocht je nog vragen hebben dan lees ik ze wel.
(Afbeelding).
Eerst dank ik u voor de informatie :}
Nu de vragen :P
Waar heb je hem ergens in Belgie gekocht(ik woon namelijk zelf in Belgie)?
Wat is dat alles bij elkaar? Is dat de invoerskosten of nieuwe onderdelen of ...
En het is ook de bedoeling om als Fun-bike gebruikt te worden. Ik woon namelijk in het centrum van de stad en dus moet de moto heel wendbaar zijn.
Hoe hard gaat ie (standaard)?
Moet je voor zo'n moto 18 of 21 zijn?
Eneuh wat betreft de uitlaten. Als ik ooit een Duke koop, is het het éérste wat ik laat vervangen (de uitlaten)
En mooie foto(persoonlijk heb ik hem liever in oranje/zwart, maar iedereen zijn smaak :)

dukerider

MF'er
15 mrt 2004
145
0
wuustwezel belgie
En het is ook de bedoeling om als Fun-bike gebruikt te worden. Ik woon namelijk in het centrum van de stad en dus moet de moto heel wendbaar zijn.
Hoe hard gaat ie (standaard)?
Moet je voor zo'n moto 18 of 21 zijn?
Eneuh wat betreft de uitlaten. Als ik ooit een Duke koop, is het het éérste wat ik laat vervangen (de uitlaten)
En mooie foto(persoonlijk heb ik hem liever in oranje/zwart, maar iedereen zijn smaak :)
De moto is zeker wendbaar genoeg dat is geen probleem.
Hij loopt met de standaard verhouding 180km/u op de teller.
Als het om meer vermogen gaat zijn de uitlaten echt wel het laatste dat je moet vervangen hoor,die zijn standaard al zeer goed,eerst carburatie en luchtfilter aanpassen .Dat kost twee keer niks en brengt relatief veel op,de uitlaten vervangen kost 10 keer zoveel en brengt maar evenveel meervermogen.

95717

MF veteraan
17 jun 2004
1.377
0
Breda
@ Musachi
Met dat alles bedoel ik inderdaad belasting en geld wat ik kwijt was voor de administratie van de invoer.
Ik heb hem gekocht bij de Smet motoren in Waregem, vriendelijke lui daar en prijs kwalitiet en de service daar zit wel goed, Ze hebben hem bij mij thuis afgeleverd in Zundert dat is toch vlug zo'n 75 min rijden.(Heen)
Inderdaad de uitlaten had ik me beter moeten bedenken als ik wat meer had uitgegeven had ik een zwarte gehad met Akra's en van 2003 ipv. 2001, volgens mij staat hij er nu nog op de site.
Hou oud je moet zijnin Belgie weet ik niet hij geeft standaard volgens mij zo'n 40kw (54Pk)en cilinder inhoud is 625cc.
Je moet er wel bewust zijn dat lang achter elkaar langzaam rijden in z'n 1 of 2 een kwelling is, als je het gas aanraakt wil hij weg dat is als je in de stad veel stoplichten hebt ,niet echt prettig rijden.

@ Dukerider
Die 180 weet je dat zeker?
Ik heb nu al het een en ander in de carburateur gewijzigd en in het lucht filter maar tandwielen verhouding is nog origineel.
Toch heb ik de teller nog niet over de 170 zien komen, maar ik moet eerlijkheidshalve er wel bij vertellen dat ik nog niet in Duitsland heb gereden en hier in de omtrek is er de gelegenheid niet echt voor, en ik ben niet zo'n hard rijder,maar een doorrijder.

Groeten uit Zundert.

95717

MF veteraan
17 jun 2004
1.377
0
Breda
@ GuZ
Eh, ja sorry misschien ,maar het is wel een beetje een rare site,zeker als je de weg niet weet.Het is niet echt helder weergegeven.
En zover als ik nu ben geraakt heb ik het meeste in het engels moeten lezen als je dat niet gewend bent vergt dat best wel wat energie.
Maar staat wel het een en ander aan info op dus dat maakt weer veel goed.

Gr. Dickweed

dukey

MF veteraan
11 dec 2003
1.277
23
nieuw vossemeer
ha mooi man nog een duke rijder zeker doen zo,n ding
mijne loopt trouwens 190 heb de uitlaaten zelf aangepast
pijpjes eindkappen groter gemaakt .
luchtfilter deksel vervangen met een soort gazen rekje,
sproeiers vervangen en lopen als een trein. :}