ktm duke 690 2008 begrenzer verwijderen

michiiieee

Rookie
25 apr 2022
4
0
beste,

ik ben sinds vandaag eigenaar van een ktm duke 690 hij is afgeknepen in het systeem zeiden ze mij ik wil graag vol vermogen iemand die dat kan regelen voor mij of een adres wel dat hij 35kw blijft op papier 😀

Gr
 
Motor op kenteken begrenzen maar in werkelijkheid niet is een risico. Onder normale omstandigheden zul je er nooit iets van horen maar bij een onderzoek na een ongeluk (en de hele reden voor het bestaan van deze regel is dat je in de risicogroep zit) kan het heel vervelend uitpakken.

Dat gezegd hebbende, het is maar net hoe hij begrenst is. Soms via de computer, soms een inlaat restrictie of limiet gasslag. Bij jouw motor vermoed ik een van de eerste twee. Ff zoeken.
 
@michiiieee Elke KTM dealer kan dat in principe voor je regelen, maar of ze het willen doen weet ik niet. Of een dealer mee wil werken, daar kom je alleen achter door rond te bellen.

Hou er wel rekening mee dat je onverzekerd rondrijdt, en bij betrokkenheid bij een ongeval kunt worden aangesproken voor (gevolg)schade, ongeacht of je het ongeval veroorzaakte. En bij controle, al dan niet na betrokkenheid bij een ongeval, een flinke bekeuring kunt krijgen (rijden zonder geldig rijbewijs, plus onverzekerd rijden, plus de eventuele verkeersovertredingen), je motor kan eventueel in beslag genomen worden (voor technisch onderzoek), en bij recidive krijg je die niet noodzakelijkerwijs terug, En verder riskeer je bij recidive met een beetje pech een gevangenisstraf plus strafblad, en veel aandacht van politie de komende jaren.

Nou maakt dat allerlaatste (aandacht) natuurlijk niet zoveel uit, want aandacht van de politie krijg je wss toch wel, omdat jouw motor nogal populair is bij bepaalde doelgroepen. Gelet op het voornemen om illegaal rond te gaan crossen is dat mss ook iets om in het achterhoofd te houden: je hoeft geen moeite te doen om de aandacht te trekken, want de interesse is er op voorhand wel. Het eenvoudig opvragen van jouw kenteken (daar hoef jij niets van te merken) toont “A2”, en als jouw verrichtingen op dat moment iets anders doen vermoeden, dan kun je zomaar ineens aan de beurt zijn.
Zoek in dat kader dus ook even uit hoe snel een begrensde 690 kan, ook qua acceleratie, en zorg ervoor dat je niet gespot wordt met een hogere snelheid of snellere acceleratie dan dat. En doe geen wedstrijdjes met al dan niet vrolijk gekleurde RT’s, Tracers of GS-en, met bestuurders erop die streng in de rondte kijken en/of een snor hebben :+. En monteer grote spiegels en gebruik die. Want de politie is mss druk, maar niet van gisteren.
Overigens - ik rij ook KTM - zal een dealer in de regel alle werkzaamheden aan jouw motor in de centrale database van KTM registreren op VIN, en om te “ontgrenzen” zal jouw motor sowieso aan de computer gehangen moeten worden, dus die ontgrenzing wordt gewoon geregistreerd. Voor derden is dat allemaal niet heel erg ingewikkeld om in te zien, als ze de VIN van jouw motor hebben…

Persoonlijk zou ik het ding laten zoals-ie is, want het is een lekker lichte fiets, en zelfs met geknepen vermogen (maar met het grotendeels intact gebleven koppel) kan-ie leuke dingen doen, is-ie snel genoeg om in een hand(om)draai je rijbewijsbezit mee in gevaar te brengen, en zeker voor de beperkte periode totdat de begrenzing er legaal vanaf mag is er goed mee te leven. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan