KTM Duke 690 IV topic drei

Clover

MF veteraan
11 okt 2002
1.858
3
#1
Welkom! In dit topic kun je allerlei informatie vinden en delen over:​

KTM DUKE 690 IV 2012-2015

Bouwwijze van de sterkste ééncilinder productiemotor ter wereld:
Dit is de gewone uitvoering, niet de R
1-cilinder 4-takt mengselmotor, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 690 cm³
Boring 102 mm
Slag 84,5 mm
Vermogen 50 kW (68 PS)
Starthulp E-starter, automatische decompressor
Versnelling 6-versnelling met klauwschakeling
Motorsmering Semi-dry-sump smering met 2 rotorpompen
Primaire overbrenging 36:79
Secundaire overbrenging 16:40
Radiateur Vloeistofkoeling permanente circulatie koelmiddel door waterpomp
Koppeling APTC™ antihopping‑koppeling in oliebad / hydraulisch bediend
Ontstekingssysteem Contactvrij aangestuurd volledig elektronisch ontstekingssysteem met digitale ontstekingsvertraging

RIJWIELGEDEELTE

Frame Buisframe met staalbuizen van chroommolybdeen, geëloxeerd
Voorvork WP Suspension Up Side Down
Schokdemper WP Suspension met Pro‑Lever omkering
Veerweg voor 135 mm
Veerweg achter 135 mm
Remsysteem voor Schijfrem met radiaal vastgeschroefde remklauw met vier zuigers, remschijf vlottend gelagerd
Remsysteem achter Schijfrem met remklauw met enkele zuiger, vlottend gelagerd
Remschijven - diameter voor 320 mm
Remschijven - diameter achter 240 mm
Ketting 5/8 x 1/4” (520) X‑ring
Balhoofdhoek 63,5°
Wielstand 1.466±15 mm
Afstand van bodem, onbelast 192 mm
Zadelhoogte onbelast 835 mm
Brandstoftankvolume totaal ca. 14 l
Brandstof super loodvrij (ROZ 95)
Gewicht zonder brandstof ca. 149,5 kg

Kleurstellingen Bouwjaar 2012:


Kleurstellingen Bouwjaar 2013-2015:



KTM DUKE 690 IV R 2013-2015:
<nog aan te vullen>


KTM DUKE 690 IV 2016-heden:
<nog aan te vullen>
Kleurstelling 2016/2017


Kleurstelling 2016/2017 Duke 690 R


Kleurstelling 2018 Model

FAQ:
<nog aan te vullen>

Accessoires:
<nog aan te vullen>

Vorige delen:
Deel 1: KTM 690 Duke IV Topic
Deel 2: KTM Duke 690 IV Topic Zwei
 
Laatst bewerkt:
16 feb 2004
53
0
41
Bocholt belgie
#3
[...]


Proficiat met je aankoop Ralf, bij Erckens gekocht zie ik?
De mijne komt ook vandaar (ik woon er 500 meter vandaan!), ben je van in de buurt?

Ik zie je nog wel een keer rond rijden ;-)
Waar zou je trouwens je tandwiel bestellen? Ik rij momenteel nog met de standaard verhouding maar die vind ik ook wat te lang !


Woon in Hasselt, kan de 29 ste de motor gaan halen. Denk ook dat ik voor een groter achtertandwiel ga gaan.

Heb net nog gebeld naar erckens, ga achter een groter tandwiel laten monteren.42.
 
27 jun 2007
28
0
Aagtekerke
#6
Even snel voorstellen: voor de 2e keer sinds het behalen van het motorrijbewijs ben ik in aantal cilinders gehalveerd. De eerste motor was een Suzuki GSX-600F uit ‘97, waarna ik ben overgestapt op een Ducati Monster 900 uit ‘99.
De laatste is sinds afgelopen zaterdag vervangen door een KTM Duke 690 ABS uit 2016 en sindsdien heb ik al ruim 350 bijzonder leuke kilometers gereden! Fotootje:
 
Laatst bewerkt:
13 jan 2013
238
0
achterhoek
#7
gefeliciteerd met je mooie duke!!
een verstandige keuze
het is niet stoer om te vertellen dat je "maar" 70 pk hebt
maar zoals wij op dit forum wel weten :
wat een fijne motor!
veel plezier met je duke !
 
27 jun 2007
28
0
Aagtekerke
#8
gefeliciteerd met je mooie duke!!
een verstandige keuze
het is niet stoer om te vertellen dat je "maar" 70 pk hebt
maar zoals wij op dit forum wel weten :
wat een fijne motor!
veel plezier met je duke !
Ach, de vorige machine had ongeveer een zelfde hoeveelheid pk’s en dat vinden veel mensen een dikke machine. Deze weegt ruim 40 kilo minder en doet vergelijkbare pk’s en Nm’s, dus dat plezier gaat helemaal goed komen!
 
16 feb 2004
53
0
41
Bocholt belgie
#9
Even snel voorstellen: voor de 2e keer sinds het behalen van het motorrijbewijs ben ik in aantal cilinders gehalveerd. De eerste motor was een Suzuki GSX-600F uit ‘97, waarna ik ben overgestapt op een Ducati Monster 900 uit ‘99.
De laatste is sinds afgelopen zaterdag vervangen door een KTM Duke 690 ABS uit 2016 en sindsdien heb ik al ruim 350 bijzonder leuke kilometers gereden! Fotootje: [afbeelding]
Mooie motor, heb dezelfde gekocht, ga hem dinsdag ophalen. Ook een groter (2 tanden) achtertandwiel laten monteren. :)
 

JackSparrow

Die hard MF'er
16 apr 2009
272
0
#12
0031, als je een beugel bedoelt om je demper te bevestigen....
ik denk wel dat ik nog zo'n Power Part heb.
ik heb m'n spullen echter niet hier in huis liggen, maar zal een dezer dagen kijken
 
13 jan 2013
238
0
achterhoek
#16
weet iemand of de uitlaat van een 2013 op een 2016 (of jonger) past
als het niet past
dan heb ik nog een remus underfloor voor een 2013 te koop
met cat dus legaal 2 soorten db killers er bij
je zou dus zonder killers kunnen rijden of met "costum" killers of met legale killers
????
 

spookz0r

MF veteraan
4 aug 2009
6.625
137
#17
Ik ben aan het kijken naar een andere motor en hierbij is mijn oog gevallen op de Duke 690.
Heb alleen wat vragen hierover.

Ik ben er een tegen gekomen die 35kw vanaf de fabriek is. Is deze op vol vermogen te zetten en zo ja hoe?

Verder staat hij ook als 35kw op kenteken. Moet ik hem dan opnieuw laten keuren als vol hij op vol vermogen wordt gezet?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bijvoorbeeld eventuele kwaaltjes?
 
Laatst bewerkt:
13 jan 2013
238
0
achterhoek
#18
de kwaaltjes die ik ken :
lagers van de tuimelaars, als daar speling op komt begint ie te tikken , wat weer moeilijk te horen is omdat een 690 blok nogal wat "mechanisch" geluid maakt
en daardoor gaat het starten alsof de accu bijna leeg is
ik dacht dat nieuwe tuimelaars ongeveer 75e per stuk waren
koeler lekken rechts boven in
en bij sommigen zou het display soms uitgaan ( de 2012 tot 2015 modellen)
wat 35 kw betreft .... geen idee
 
27 jun 2007
28
0
Aagtekerke
#19
Zojuist een korte kentekenplaathouder voor de Duke besteld. De eerste stap in het (in mijn optiek) verfraaien van de motor. Next step: bar-end spiegels... iemand die een aanbeveling kan doen of kan delen welke er op zijn/haar Duke (690) zitten?
 
13 jan 2013
238
0
achterhoek
#20
hmmmm
ik had bar-end spiegels op mijn 2013 zitten
het zicht was goed maar je stuur word wel erg breed
ik heb nu een paar after market spiegels en de stuur gewichten er uit
bevalt goed
 

spookz0r

MF veteraan
4 aug 2009
6.625
137
#22
Ik ben aan het kijken naar een andere motor en hierbij is mijn oog gevallen op de Duke 690.
Heb alleen wat vragen hierover.

Ik ben er een tegen gekomen die 35kw vanaf de fabriek is. Is deze op vol vermogen te zetten en zo ja hoe?

Verder staat hij ook als 35kw op kenteken. Moet ik hem dan opnieuw laten keuren als vol hij op vol vermogen wordt gezet?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bijvoorbeeld eventuele kwaaltjes?
Nog even wezen zoeken en het antwoord gevonden hoe hij dan op kenteken op vol vermogen komt:

Motorvermogen wijzigen van een motorfiets | RDW

Misschien dat in de toekomst iemand wat kan met deze informatie :)
 

justme79

Die hard MF'er
14 jul 2012
497
0
38
Utrecht
#23
Ik wil graag in de koplamp led verlichting plaatsen. Heb zelf een 2017 duke, iemand ervaring hiermee ?

Er zit een cambus op, gaat er dan ook geen foutmelding steeds komen?